Sida 25 av 29
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: sön feb 23, 2014 4:57 pm
av 7aan
Det är inte långt kvar nu tills allt är dags att starta upp

Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: sön feb 23, 2014 6:30 pm
av larsat
Väldigt snyggt!
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: tis mar 04, 2014 2:13 pm
av Mickexpress
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: tis mar 04, 2014 2:20 pm
av 7aan
Galet imponerande

Är det nått mål att få ut den tills i sommar?
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: mån mar 10, 2014 10:03 pm
av Mickexpress
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: mån mar 10, 2014 10:19 pm
av 7aan
Sjuka bearbetningar!
Varför vill du inte köra wastespark?
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: mån mar 10, 2014 10:37 pm
av Mickexpress
Nä vet inte bara en idé.
Har aldrig riktigt gillat wastespark.
Sen har motorn varit så jävla segstartad med poffar i både insug och avgas.
Vet inte om det är w-spark som gör det, men vill prova utan.
Skulle vilja köra med msd spole som ger bra med gnista.
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: tis mar 11, 2014 9:06 am
av simpa_volvo
kan du inte montera den fram på kammen då? var en som gjorde de när de körde en sugtrimmad volvo 5a

riktigt grymt bygge

Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: tis mar 11, 2014 5:30 pm
av knotan
kan inte rekomendera att köra med msd framför wastespark tyvär. min erfarenhet är tvärt om (waste fungerar bättre än msd , kinatillverkat amerikanskt skrot)
lägg jobbet på å koppla om för COP istället å spara ännu mer plats vore en bättre melodi om du nu inte vill ha waste (även fast jag personligen tror det är inställningar som spökar snarare än själva tändsystemet)
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: tis mar 11, 2014 10:18 pm
av Mickexpress
Det stora problemet jag har är att mitt sprut inte klarar av att köra spridare och tändning sekventiellt samtidigt, och känner inte för att lägga pengar på nytt sprut just nu som vore den bästa lösningen.
Synd att man inte kan billetfräsa ut ett nytt sprut..
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: ons mar 12, 2014 4:22 am
av Pro-Mille
MSD funkar helt ok, jag kör med MSD 6AL digital har inte haft några problem alls.
Körde 4-500mil förra sommaren och laddade på 1.4bar med E85

Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: ons mar 12, 2014 9:46 am
av Joakim Borg
Mickexpress skrev:Det stora problemet jag har är att mitt sprut inte klarar av att köra spridare och tändning sekventiellt samtidigt, och känner inte för att lägga pengar på nytt sprut just nu som vore den bästa lösningen.
Synd att man inte kan billetfräsa ut ett nytt sprut..
Du kan ju billetfräsa delar och sälja, så kan du köpa ett sprut för dom pengarna

då har du fräst ett sprut nästan

Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: mån mar 31, 2014 9:13 pm
av Mickexpress
Eftermiddagens projekt, ny fläkt och remhjuls lösning till generatorn.
Den förra vart jag inte nöjd med så den åkte i skrotbingen.
Ett stycke aluminium.
Tempo 1 Baksidan
Tempo 2 Framsidan
Tempo 3 I fräsmaskinen
Lite CAM
Bygger spån
Provmontering
Passar med samma remhjul som sitter på kompressorn.

Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: mån mar 31, 2014 9:50 pm
av Filaren
Grymt bygge
Hade kört Waste fire och spridarna sek.
Mvh Andreas
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: tis apr 01, 2014 8:57 pm
av 7aan
Varför inte rock "n" roll kammar och CNC portad top?
Även om du bara laddar 1bar eller vad det blir så gör det ju inget med lite sugmotor effekt
