Chevy cavalier T5 med liberty /6.82 326km/h!!!
- MasterDevil
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Jag sålde en 6 stegs verdi pump och en peterson tank för 6500kr för en tid sedan.
Nytt kostar väl pumpen 25-30000 och tanken 5-6000 ca.
Finns en massa olika stora trycksteg, jag har 35mm till s38:an.
Det tror jag är det största, det tyckte de på verdi kunde vara lämpligt till min maskin. De menade på att s38:an ville ha mycket olja..
Nytt kostar väl pumpen 25-30000 och tanken 5-6000 ca.
Finns en massa olika stora trycksteg, jag har 35mm till s38:an.
Det tror jag är det största, det tyckte de på verdi kunde vara lämpligt till min maskin. De menade på att s38:an ville ha mycket olja..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Kontakt:
det är mest v8or du behöver kära upp tryck på innan start.
Det är kritiska punkter så som tryckare och stötstänger som måste vara smörjda innan start på en sådan.
sådant finns inte i den motor, framförallt inte med dom herrejösses ventiltrycken.
Sov lungt du..
Kör på starten till oljelampan slocknar (vilket dn gör lika snabbt som med vanlig oljepump) sen starta..
Så har jag gjort, funkat dundert bromsning och diverse uppstarter
Det är kritiska punkter så som tryckare och stötstänger som måste vara smörjda innan start på en sådan.
sådant finns inte i den motor, framförallt inte med dom herrejösses ventiltrycken.
Sov lungt du..
Kör på starten till oljelampan slocknar (vilket dn gör lika snabbt som med vanlig oljepump) sen starta..
Så har jag gjort, funkat dundert bromsning och diverse uppstarter
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Kökarmicke
- Forumsberoende
Nu har man äntligen fått lite gjort i garaget igen
Fick blocket från borrningen ifredags, nu är det stressborrat och honat efter konstens alla regler
Provmonterade veven och en kolv med stake i helgen och konstaterade att det är fan så trångt i ett 850block med 93.2mm vev å lång stake
En bra stunds slipande senare verkar det snurra fritt nu, har inte hunnit kolla på alla burkar ännu, men på dom jag kollat har jag haft ca 1-1.5mm som tightast mellan lopp och stake med modell-lera emellan
Nyborrat nytvättat block. Lyckades klåpa bilden uppåner, men va fan.

Vev i blocket, limmat och allt draget i moment som det ska va för att allt ska sitta som det ska.

Såhär fint blir de med en ny Je-klubba i loppet

Provmonterade veven och en kolv med stake i helgen och konstaterade att det är fan så trångt i ett 850block med 93.2mm vev å lång stake

En bra stunds slipande senare verkar det snurra fritt nu, har inte hunnit kolla på alla burkar ännu, men på dom jag kollat har jag haft ca 1-1.5mm som tightast mellan lopp och stake med modell-lera emellan

Nyborrat nytvättat block. Lyckades klåpa bilden uppåner, men va fan.

Vev i blocket, limmat och allt draget i moment som det ska va för att allt ska sitta som det ska.

Såhär fint blir de med en ny Je-klubba i loppet

Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
-
- För mycket laddtryck
- Kökarmicke
- Forumsberoende
Fick mina nya kammar igår! Tack Wigge för all hjälp med dom!

Insugskammen brevid en glt-kam

293gr från 0.1-0.1lyft 12mm in
278gr från 0.1-0.1lyft 11mm ut
Har börjat plocka lite med slangdragning oxå när man haft tid att va lite i garaget

Och så har jag och en polare pysslat med lite sånhärnt

Hittade en fin bild på gamla buskadetten på datorn oxå! Fan va man blir nostalgisk och sugen på en sån igen!

Insugskammen brevid en glt-kam

293gr från 0.1-0.1lyft 12mm in
278gr från 0.1-0.1lyft 11mm ut
Har börjat plocka lite med slangdragning oxå när man haft tid att va lite i garaget

Och så har jag och en polare pysslat med lite sånhärnt

Hittade en fin bild på gamla buskadetten på datorn oxå! Fan va man blir nostalgisk och sugen på en sån igen!

Holmström Motorsport
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Kökarmicke
- Forumsberoende
Nej, de blir nog tight att hinna, är skralt i börsen å så ska man hinna mappa å grejja oxå. Tror det blir en garage-helg den helgen, förhoppningsvis ska man ha lyft i motorn då och hålla på att plocka med allt runt om.
Har plockat ihop lådan iaf, byggt sprängkåpa, dragit alla torrsumpslangar m.m inga bilder dock.
Det som saknas nu är veven som är påväg på balansering till kalmar, men har fastnat i tullen i sverige...
Fit*an för EU å Fit*an för tullbyråkrati!!
Hoppas på att ha den hemma till början på maj.
Väntar även på ventillyftarna så jag får justera in det sista med ventilspelet, dom bör dyka upp vilken dag som helst.
Ska förhoppningsvis lacka upp allt baki som jag kapade sönder i helgen, och en del andra prylar så ska jag montera i soppasystemet igen.
Och köpte en pump å regulator idag, blev en svart aeromotive med en aeromotive an10 regulator, är egentligen i minsta laget pumpen, men jag blev att fundera på om jag skulle montera en såndär pryl som boostar upp strömmen till pumpen så orkar den lite till. Runt 800whp säger ärtan å jouni om jag skulle göra så.
Men var får man tag på en sån pryl?
Är även lite andra grejjer på gång som jag återkommer om
Ska knäppa lite bilder nån dag.
Har plockat ihop lådan iaf, byggt sprängkåpa, dragit alla torrsumpslangar m.m inga bilder dock.
Det som saknas nu är veven som är påväg på balansering till kalmar, men har fastnat i tullen i sverige...

Hoppas på att ha den hemma till början på maj.
Väntar även på ventillyftarna så jag får justera in det sista med ventilspelet, dom bör dyka upp vilken dag som helst.
Ska förhoppningsvis lacka upp allt baki som jag kapade sönder i helgen, och en del andra prylar så ska jag montera i soppasystemet igen.
Och köpte en pump å regulator idag, blev en svart aeromotive med en aeromotive an10 regulator, är egentligen i minsta laget pumpen, men jag blev att fundera på om jag skulle montera en såndär pryl som boostar upp strömmen till pumpen så orkar den lite till. Runt 800whp säger ärtan å jouni om jag skulle göra så.
Men var får man tag på en sån pryl?
Är även lite andra grejjer på gång som jag återkommer om
Ska knäppa lite bilder nån dag.
Holmström Motorsport
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
Här kommer lite bilder då
Lite prylar färdiga att montera

Grenröret blev jävligt nice med lite avgasbandage!

Nyihopplockad växellåda med nybyggd sprängkåpa i 6mm stål. Så slipper man sprängskydd å skit. Ska bara blästras å lackas till.
Passade även på att byta knopp till en Pistolgrip å monterade cykel-bromshandtag till spärren. Kommer nog bli bekvämare än T-handtaget tror jag

En KL-racing adapterplatta från början om nån inte ser det

Nysvarvade nippor till pumpen i 7075 aluminium. Tack mästersvarvarn!

Mycket slang blir det! Dethär är bara till oljesystemet

Var tvungen att bygga ett nytt motorfäste och generatorfäste, var helt omöjligt att få rum med pumpen å slangarna annars. Ser ut som en tjurpitt
Fult som fan, men de funkar

Och såhär blev tråget. Nu får det va klart tror jag, lagade skilda fack för suganslutningarna och tanken med flatjärnen är att dom ska fånga upp en del av oljan som veven kastar runt

Soppapumpen å regulatorn. Nu tänkte jag förbereda i tanken och lägga ett y-stycke på matarledningen så jag kan montera en pump till ifall det behövs.

Har även fått hem lyftarna nu, så jag ska justera till det sista spelet här i veckan, samt matchporta upp insuget så det är klart sen, förutom mapsensor-uttag.
Och veven har kommit fram till kalmar för balansering, fan vad jag längtar efter att få hem den så jag kan börja montera ihop!!
Fem veckor kvar nu till första kjula

Lite prylar färdiga att montera

Grenröret blev jävligt nice med lite avgasbandage!

Nyihopplockad växellåda med nybyggd sprängkåpa i 6mm stål. Så slipper man sprängskydd å skit. Ska bara blästras å lackas till.
Passade även på att byta knopp till en Pistolgrip å monterade cykel-bromshandtag till spärren. Kommer nog bli bekvämare än T-handtaget tror jag

En KL-racing adapterplatta från början om nån inte ser det

Nysvarvade nippor till pumpen i 7075 aluminium. Tack mästersvarvarn!

Mycket slang blir det! Dethär är bara till oljesystemet

Var tvungen att bygga ett nytt motorfäste och generatorfäste, var helt omöjligt att få rum med pumpen å slangarna annars. Ser ut som en tjurpitt

Och såhär blev tråget. Nu får det va klart tror jag, lagade skilda fack för suganslutningarna och tanken med flatjärnen är att dom ska fånga upp en del av oljan som veven kastar runt

Soppapumpen å regulatorn. Nu tänkte jag förbereda i tanken och lägga ett y-stycke på matarledningen så jag kan montera en pump till ifall det behövs.

Har även fått hem lyftarna nu, så jag ska justera till det sista spelet här i veckan, samt matchporta upp insuget så det är klart sen, förutom mapsensor-uttag.
Och veven har kommit fram till kalmar för balansering, fan vad jag längtar efter att få hem den så jag kan börja montera ihop!!
Fem veckor kvar nu till första kjula

Holmström Motorsport
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
Kul att se att du hinner jobba med egna grejor i garaget ibland...
Tack för senast förresten, du och dom andra i garaget får väl masa er över hit på en garage visit ni också...Ja jag vet det är mycket nu så här på våren
Själv har jag använt Lördagen till att hämta ett reservdelsvrak ( i Köping ) som ingick i affären när jag köpte nya racebils projektet. Och i dag har jag varit i Linköping och hämtat bakramen och alla plastdelar till karossen. Mycket bilåka blev det.
Mvh. Jörgen

Tack för senast förresten, du och dom andra i garaget får väl masa er över hit på en garage visit ni också...Ja jag vet det är mycket nu så här på våren

Själv har jag använt Lördagen till att hämta ett reservdelsvrak ( i Köping ) som ingick i affären när jag köpte nya racebils projektet. Och i dag har jag varit i Linköping och hämtat bakramen och alla plastdelar till karossen. Mycket bilåka blev det.
Mvh. Jörgen
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Framgångsrik Bracket racer

Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan