Sida 25 av 71

Postat: fre mar 05, 2010 9:47 am
av MasterDevil
Ser kanon bra ut de där :D

Postat: fre mar 05, 2010 12:38 pm
av j björk
Jag sålde en 6 stegs verdi pump och en peterson tank för 6500kr för en tid sedan.
Nytt kostar väl pumpen 25-30000 och tanken 5-6000 ca.

Finns en massa olika stora trycksteg, jag har 35mm till s38:an.
Det tror jag är det största, det tyckte de på verdi kunde vara lämpligt till min maskin. De menade på att s38:an ville ha mycket olja..

Postat: fre mar 05, 2010 2:16 pm
av Tommy Luhr
det är mest v8or du behöver kära upp tryck på innan start.

Det är kritiska punkter så som tryckare och stötstänger som måste vara smörjda innan start på en sådan.
sådant finns inte i den motor, framförallt inte med dom herrejösses ventiltrycken.

Sov lungt du..
Kör på starten till oljelampan slocknar (vilket dn gör lika snabbt som med vanlig oljepump) sen starta..

Så har jag gjort, funkat dundert bromsning och diverse uppstarter

Postat: tis mar 16, 2010 9:28 pm
av Kökarmicke
Nu har man äntligen fått lite gjort i garaget igen :) Fick blocket från borrningen ifredags, nu är det stressborrat och honat efter konstens alla regler :thumbright:

Provmonterade veven och en kolv med stake i helgen och konstaterade att det är fan så trångt i ett 850block med 93.2mm vev å lång stake :thumbdown:
En bra stunds slipande senare verkar det snurra fritt nu, har inte hunnit kolla på alla burkar ännu, men på dom jag kollat har jag haft ca 1-1.5mm som tightast mellan lopp och stake med modell-lera emellan :thumbright:

Nyborrat nytvättat block. Lyckades klåpa bilden uppåner, men va fan. :hihi:
Bild


Vev i blocket, limmat och allt draget i moment som det ska va för att allt ska sitta som det ska.
Bild


Såhär fint blir de med en ny Je-klubba i loppet :thumbright:
Bild

Postat: tis mar 16, 2010 9:46 pm
av turon09 (AnTe)
ser ju bra ut :thumbright: kommer bli arg :twisted:

Postat: tis mar 23, 2010 10:16 pm
av Kökarmicke
Fick mina nya kammar igår! Tack Wigge för all hjälp med dom!

Bild

Insugskammen brevid en glt-kam
Bild

293gr från 0.1-0.1lyft 12mm in
278gr från 0.1-0.1lyft 11mm ut


Har börjat plocka lite med slangdragning oxå när man haft tid att va lite i garaget
Bild

Och så har jag och en polare pysslat med lite sånhärnt
Bild


Hittade en fin bild på gamla buskadetten på datorn oxå! Fan va man blir nostalgisk och sugen på en sån igen!
Bild

Postat: tis mar 23, 2010 10:50 pm
av Daniel 850
ser bra ut! blir nog lite mer ryt i maskinen med dom pinnarna jämfört med glt... 8)

Mvh Wigge

Postat: mån apr 19, 2010 5:17 pm
av Blom
hur går det micke?
hinner du bli klar till test´n tune på kjula?

Postat: mån apr 19, 2010 8:36 pm
av JIMPA
jo det hinner han..MEN tänker av någon underlig anledning inte köra!! :doh: :thumbdown: :roll:

mvh

Postat: mån apr 19, 2010 8:55 pm
av Kökarmicke
Nej, de blir nog tight att hinna, är skralt i börsen å så ska man hinna mappa å grejja oxå. Tror det blir en garage-helg den helgen, förhoppningsvis ska man ha lyft i motorn då och hålla på att plocka med allt runt om.
Har plockat ihop lådan iaf, byggt sprängkåpa, dragit alla torrsumpslangar m.m inga bilder dock.
Det som saknas nu är veven som är påväg på balansering till kalmar, men har fastnat i tullen i sverige... :doh: Fit*an för EU å Fit*an för tullbyråkrati!!
Hoppas på att ha den hemma till början på maj.

Väntar även på ventillyftarna så jag får justera in det sista med ventilspelet, dom bör dyka upp vilken dag som helst.

Ska förhoppningsvis lacka upp allt baki som jag kapade sönder i helgen, och en del andra prylar så ska jag montera i soppasystemet igen.

Och köpte en pump å regulator idag, blev en svart aeromotive med en aeromotive an10 regulator, är egentligen i minsta laget pumpen, men jag blev att fundera på om jag skulle montera en såndär pryl som boostar upp strömmen till pumpen så orkar den lite till. Runt 800whp säger ärtan å jouni om jag skulle göra så.
Men var får man tag på en sån pryl?

Är även lite andra grejjer på gång som jag återkommer om
Ska knäppa lite bilder nån dag.

Postat: sön apr 25, 2010 8:35 pm
av Kökarmicke
Här kommer lite bilder då :thumbright:

Lite prylar färdiga att montera
Bild


Grenröret blev jävligt nice med lite avgasbandage!
Bild

Bild


Nyihopplockad växellåda med nybyggd sprängkåpa i 6mm stål. Så slipper man sprängskydd å skit. Ska bara blästras å lackas till.
Passade även på att byta knopp till en Pistolgrip å monterade cykel-bromshandtag till spärren. Kommer nog bli bekvämare än T-handtaget tror jag
Bild


En KL-racing adapterplatta från början om nån inte ser det :thumbright:
Bild


Nysvarvade nippor till pumpen i 7075 aluminium. Tack mästersvarvarn!
Bild

Bild

Mycket slang blir det! Dethär är bara till oljesystemet
Bild


Var tvungen att bygga ett nytt motorfäste och generatorfäste, var helt omöjligt att få rum med pumpen å slangarna annars. Ser ut som en tjurpitt :hihi: Fult som fan, men de funkar
Bild

Och såhär blev tråget. Nu får det va klart tror jag, lagade skilda fack för suganslutningarna och tanken med flatjärnen är att dom ska fånga upp en del av oljan som veven kastar runt
Bild

Bild


Soppapumpen å regulatorn. Nu tänkte jag förbereda i tanken och lägga ett y-stycke på matarledningen så jag kan montera en pump till ifall det behövs.
Bild

Har även fått hem lyftarna nu, så jag ska justera till det sista spelet här i veckan, samt matchporta upp insuget så det är klart sen, förutom mapsensor-uttag.
Och veven har kommit fram till kalmar för balansering, fan vad jag längtar efter att få hem den så jag kan börja montera ihop!!

Fem veckor kvar nu till första kjula :shock:

Postat: sön apr 25, 2010 9:47 pm
av j björk
Fan, blir nice :thumbright:

Postat: sön apr 25, 2010 9:53 pm
av Pitbull
mycket trevligt projekt med mycket godis. :)

Vart hittar man en sånhär oljefilterhållare??

Bild

Postat: sön apr 25, 2010 10:28 pm
av Nova Jörgen
Kul att se att du hinner jobba med egna grejor i garaget ibland... :hihi:

Tack för senast förresten, du och dom andra i garaget får väl masa er över hit på en garage visit ni också...Ja jag vet det är mycket nu så här på våren :P

Själv har jag använt Lördagen till att hämta ett reservdelsvrak ( i Köping ) som ingick i affären när jag köpte nya racebils projektet. Och i dag har jag varit i Linköping och hämtat bakramen och alla plastdelar till karossen. Mycket bilåka blev det.

Mvh. Jörgen

Postat: sön apr 25, 2010 11:08 pm
av alex b
Ska de AN anslutningarna svetsas på pumphuset?