PBM Racing skrev:Ännu en tråd satt under bevakning
En sån där vill jag ha! Lencon verkar så underbart enkel i sin konstruktion.
Visst borde man kunna driva den med något converter liknande? Sorry om det blev något OT nu.
Hur mycket har du gett för den där pjäsen?
Jag det är en fin pryl

Jag vet inte om man kan driva med converter. Slirkoppling är väl det vanliga annars.
Köpte den begangnad men den kosta några kronor... vill inte skriva här dock. PM om du måste veta.
Tommy Luhr skrev:som jag sagt oljan i lådan blir fruktansvärt varm om du kör den på gatan.
Motorbromsa inte för mycket, då kan spreggarna gå sönder ( med tanke på hur mycket den kommer gå)
Håll koll på lagren i lådan konternuerligt.
Montera stora oljekylare till lådan och öka på mängden olja. Håll dig undan Atf olja..
Då är du ett steg i rätt riktning.
Tackar för info som kanske kan rädda mig från nått ras.
Finns ju några filmer på youtube där jänkarna åker massor med mil med lenco på gata och Lenco säljer ju deras ST1200 modell som tom. är gjord för gata.
Kör dom kylning på dom lådorna då eller är det nått annat som skiljer?
Jag tänkte först bara montera oljetempgivare på lådan för att se hur varm den blir men kankse lika bra att montera kylare direkt.
Får se hur mycket tid det finns...
Vilken typ av olja fungerar bra till lådan? Mineral, syntet? Nån speciell typ?
Kanske en som klarar hög temp?
Slits spreggarna vid motorbroms oavsett vilken växel det är på?
Vad jag förstått så går det bara att motorbromsa i 5ans växel och dom andra växlarna så frihjular lådan baklänges? Eller har jag fatttat fel?