200sx M5 Turbo v2.3 (8.97@249)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Det här ska bli intressant. :twisted: :thumbright:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Painlake Racing
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
Ort: Emmaboda

Inlägg av Painlake Racing »

Ännu en tråd satt under bevakning ;)

En sån där vill jag ha! Lencon verkar så underbart enkel i sin konstruktion.
Visst borde man kunna driva den med något converter liknande? Sorry om det blev något OT nu.
Hur mycket har du gett för den där pjäsen?
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

som jag sagt oljan i lådan blir fruktansvärt varm om du kör den på gatan.

Motorbromsa inte för mycket, då kan spreggarna gå sönder ( med tanke på hur mycket den kommer gå)

Håll koll på lagren i lådan konternuerligt.

Montera stora oljekylare till lådan och öka på mängden olja. Håll dig undan Atf olja..

Då är du ett steg i rätt riktning.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
AsLoT
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tis mar 04, 2008 9:16 pm
Ort: Östersund

Inlägg av AsLoT »

PBM Racing skrev:Ännu en tråd satt under bevakning ;)

En sån där vill jag ha! Lencon verkar så underbart enkel i sin konstruktion.
Visst borde man kunna driva den med något converter liknande? Sorry om det blev något OT nu.
Hur mycket har du gett för den där pjäsen?

Jag det är en fin pryl ;)
Jag vet inte om man kan driva med converter. Slirkoppling är väl det vanliga annars.
Köpte den begangnad men den kosta några kronor... vill inte skriva här dock. PM om du måste veta.

Tommy Luhr skrev:som jag sagt oljan i lådan blir fruktansvärt varm om du kör den på gatan.

Motorbromsa inte för mycket, då kan spreggarna gå sönder ( med tanke på hur mycket den kommer gå)

Håll koll på lagren i lådan konternuerligt.

Montera stora oljekylare till lådan och öka på mängden olja. Håll dig undan Atf olja..

Då är du ett steg i rätt riktning.
Tackar för info som kanske kan rädda mig från nått ras.

Finns ju några filmer på youtube där jänkarna åker massor med mil med lenco på gata och Lenco säljer ju deras ST1200 modell som tom. är gjord för gata.
Kör dom kylning på dom lådorna då eller är det nått annat som skiljer?

Jag tänkte först bara montera oljetempgivare på lådan för att se hur varm den blir men kankse lika bra att montera kylare direkt.
Får se hur mycket tid det finns...

Vilken typ av olja fungerar bra till lådan? Mineral, syntet? Nån speciell typ?
Kanske en som klarar hög temp?

Slits spreggarna vid motorbroms oavsett vilken växel det är på?
Vad jag förstått så går det bara att motorbromsa i 5ans växel och dom andra växlarna så frihjular lådan baklänges? Eller har jag fatttat fel?
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742

8.97 @ 249km/h med 200sx
Användarvisningsbild
mh
Forumsberoende
Inlägg: 668
Blev medlem: ons apr 19, 2006 5:13 pm
Ort: västerås

Inlägg av mh »

PBM Racing skrev:Ännu en tråd satt under bevakning ;)

En sån där vill jag ha! Lencon verkar så underbart enkel i sin konstruktion.
Visst borde man kunna driva den med något converter liknande? Sorry om det blev något OT nu.
Hur mycket har du gett för den där pjäsen?
Bruno-Lenco kanske du tänker på http://www.brunosautomotive.com/shifters.htm
Magnus Helin 0707816992
Användarvisningsbild
Painlake Racing
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
Ort: Emmaboda

Inlägg av Painlake Racing »

mh skrev:Bruno-Lenco kanske du tänker på http://www.brunosautomotive.com/shifters.htm
Nej jag hade ingen koll. Men nu har jag, tack! :thumbright:
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
E.Hansen.
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: sön aug 08, 2010 10:45 pm
Ort: Bredvid grannen

Inlägg av E.Hansen. »

Känns som en mycket komplicerad låda med tanke på ändamålet.

Men fränt är det ju :D
3B für alles, bitte.
Användarvisningsbild
AsLoT
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tis mar 04, 2008 9:16 pm
Ort: Östersund

Inlägg av AsLoT »

E.Hansen. skrev:Känns som en mycket komplicerad låda med tanke på ändamålet.

Men fränt är det ju :D

Precis... fränt är viktigt det också ;)
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742

8.97 @ 249km/h med 200sx
Karning
Lite mer laddtryck
Inlägg: 33
Blev medlem: lör sep 19, 2009 8:52 am
Ort: Arboga
Kontakt:

Inlägg av Karning »

Blir det nå provköra innan snön eller blir det på isen i vinter?
ÖKA!!!! :wink:
Användarvisningsbild
AsLoT
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tis mar 04, 2008 9:16 pm
Ort: Östersund

Inlägg av AsLoT »

Karning skrev:Blir det nå provköra innan snön eller blir det på isen i vinter?
ÖKA!!!! :wink:
Det är på gång Danne lugn ;)


Helsvetsat och slipat.

Bild

Spacklat... lite slipjobb kvar.

Bild


Fick mina nya spacers från Manton Racing idag också! :)
Grymt fina bitar som vanligt.
22mm fram och 88mm bak blev det. :twisted:
M14bult till fälgarna och lite special bak pga. axeln.

Måste fixa lite M14 hjulmuttrar fort så jag kan skruva dit hjulen och ställa ner o se om det blev nå fint :)

Bild

Bild

Bild

Bild
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742

8.97 @ 249km/h med 200sx
Användarvisningsbild
auspuff
Forumsberoende
Inlägg: 1347
Blev medlem: tis jun 05, 2007 7:33 pm
Ort: Hallabro

Inlägg av auspuff »

Ultrafränt!

Gränsfall om du är dum eller galen medtanke på din fina kardan, men friskt vågat, hälften vunnet.. :thumbright: :thumbright: :thumbright:
Karning
Lite mer laddtryck
Inlägg: 33
Blev medlem: lör sep 19, 2009 8:52 am
Ort: Arboga
Kontakt:

Inlägg av Karning »

Det är du o den där indiern på discovery som
kör med halv meters spacers!!!
Blir grymt!
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

det är vågat med sånna spacers :twisted:
Användarvisningsbild
Pimplaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
Ort: Stockholm/Norrort

Inlägg av Pimplaren »

Karning skrev:Det är du o den där indiern på discovery som
kör med halv meters spacers!!!
Blir grymt!
Ivars också =)
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575

MVH Oliver von Bjuhr
Användarvisningsbild
AsLoT
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: tis mar 04, 2008 9:16 pm
Ort: Östersund

Inlägg av AsLoT »

Karning skrev:Det är du o den där indiern på discovery som
kör med halv meters spacers!!!
Blir grymt!
Haha ja ;)
Pimplaren skrev:Ivars också =)
Ivars har runt 160mm och dom är 2delade på varje sida då Manton har svårt att göra så tjocka i ett stycke.
Dom jag har på 88mm är dom tjockaste han har gjort i ett stycke.

Jag tror det kommer att funka fint. :) Höll det för Ivars så lär inte mina vara nått problem.
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742

8.97 @ 249km/h med 200sx
Skriv svar