200sx M5 Turbo v2.3 (8.97@249)
Det här ska bli intressant.

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Ännu en tråd satt under bevakning
En sån där vill jag ha! Lencon verkar så underbart enkel i sin konstruktion.
Visst borde man kunna driva den med något converter liknande? Sorry om det blev något OT nu.
Hur mycket har du gett för den där pjäsen?
En sån där vill jag ha! Lencon verkar så underbart enkel i sin konstruktion.
Visst borde man kunna driva den med något converter liknande? Sorry om det blev något OT nu.
Hur mycket har du gett för den där pjäsen?
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
som jag sagt oljan i lådan blir fruktansvärt varm om du kör den på gatan.
Motorbromsa inte för mycket, då kan spreggarna gå sönder ( med tanke på hur mycket den kommer gå)
Håll koll på lagren i lådan konternuerligt.
Montera stora oljekylare till lådan och öka på mängden olja. Håll dig undan Atf olja..
Då är du ett steg i rätt riktning.
Motorbromsa inte för mycket, då kan spreggarna gå sönder ( med tanke på hur mycket den kommer gå)
Håll koll på lagren i lådan konternuerligt.
Montera stora oljekylare till lådan och öka på mängden olja. Håll dig undan Atf olja..
Då är du ett steg i rätt riktning.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
PBM Racing skrev:Ännu en tråd satt under bevakning![]()
En sån där vill jag ha! Lencon verkar så underbart enkel i sin konstruktion.
Visst borde man kunna driva den med något converter liknande? Sorry om det blev något OT nu.
Hur mycket har du gett för den där pjäsen?
Jag det är en fin pryl
Jag vet inte om man kan driva med converter. Slirkoppling är väl det vanliga annars.
Köpte den begangnad men den kosta några kronor... vill inte skriva här dock. PM om du måste veta.
Tackar för info som kanske kan rädda mig från nått ras.Tommy Luhr skrev:som jag sagt oljan i lådan blir fruktansvärt varm om du kör den på gatan.
Motorbromsa inte för mycket, då kan spreggarna gå sönder ( med tanke på hur mycket den kommer gå)
Håll koll på lagren i lådan konternuerligt.
Montera stora oljekylare till lådan och öka på mängden olja. Håll dig undan Atf olja..
Då är du ett steg i rätt riktning.
Finns ju några filmer på youtube där jänkarna åker massor med mil med lenco på gata och Lenco säljer ju deras ST1200 modell som tom. är gjord för gata.
Kör dom kylning på dom lådorna då eller är det nått annat som skiljer?
Jag tänkte först bara montera oljetempgivare på lådan för att se hur varm den blir men kankse lika bra att montera kylare direkt.
Får se hur mycket tid det finns...
Vilken typ av olja fungerar bra till lådan? Mineral, syntet? Nån speciell typ?
Kanske en som klarar hög temp?
Slits spreggarna vid motorbroms oavsett vilken växel det är på?
Vad jag förstått så går det bara att motorbromsa i 5ans växel och dom andra växlarna så frihjular lådan baklänges? Eller har jag fatttat fel?
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Bruno-Lenco kanske du tänker på http://www.brunosautomotive.com/shifters.htmPBM Racing skrev:Ännu en tråd satt under bevakning![]()
En sån där vill jag ha! Lencon verkar så underbart enkel i sin konstruktion.
Visst borde man kunna driva den med något converter liknande? Sorry om det blev något OT nu.
Hur mycket har du gett för den där pjäsen?
Magnus Helin 0707816992
- Painlake Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 604
- Blev medlem: lör okt 10, 2009 12:19 pm
- Ort: Emmaboda
Nej jag hade ingen koll. Men nu har jag, tack!mh skrev:Bruno-Lenco kanske du tänker på http://www.brunosautomotive.com/shifters.htm
Mvh Andreas Sköld, Painlake Racing fd PBM Racing.
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
Borrning och honing med stressplatta, ventiljobb, riktning/hening av vevstakar m.m.
Dragracing/cruisingbil: Valiant-66: 340, 727, 8 3/4"
2008: ET 13.19@167 60F 1.97 Strängnäs
2010: ET 12.71@174 60F 1.81 Emmaboda
Driftingbil: E36 med MS: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195
E.Hansen. skrev:Känns som en mycket komplicerad låda med tanke på ändamålet.
Men fränt är det ju
Precis... fränt är viktigt det också
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Blir det nå provköra innan snön eller blir det på isen i vinter?
ÖKA!!!!
ÖKA!!!!
Volvo 740 T5
www.garaget.org/karning
www.garaget.org/karning
Det är på gång Danne lugnKarning skrev:Blir det nå provköra innan snön eller blir det på isen i vinter?
ÖKA!!!!
Helsvetsat och slipat.

Spacklat... lite slipjobb kvar.

Fick mina nya spacers från Manton Racing idag också!
Grymt fina bitar som vanligt.
22mm fram och 88mm bak blev det.
M14bult till fälgarna och lite special bak pga. axeln.
Måste fixa lite M14 hjulmuttrar fort så jag kan skruva dit hjulen och ställa ner o se om det blev nå fint




Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Det är du o den där indiern på discovery som
kör med halv meters spacers!!!
Blir grymt!
kör med halv meters spacers!!!
Blir grymt!
Volvo 740 T5
www.garaget.org/karning
www.garaget.org/karning
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Ivars också =)Karning skrev:Det är du o den där indiern på discovery som
kör med halv meters spacers!!!
Blir grymt!
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Haha jaKarning skrev:Det är du o den där indiern på discovery som
kör med halv meters spacers!!!
Blir grymt!
Ivars har runt 160mm och dom är 2delade på varje sida då Manton har svårt att göra så tjocka i ett stycke.Pimplaren skrev:Ivars också =)
Dom jag har på 88mm är dom tjockaste han har gjort i ett stycke.
Jag tror det kommer att funka fint.
Stefan /Östersund
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx
Nissan 200sx M5 Turbo v2.3 (8sek bil)
Z3"M" Turbo Coupé - SÅLD
Legend Ford 34 sedan GSXR1000+TURBO
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28856
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70223
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=82742
8.97 @ 249km/h med 200sx