Sida 25 av 53

Postat: mån okt 11, 2010 10:45 pm
av mattias
Det här ska bli intressant. :twisted: :thumbright:

Postat: tis okt 12, 2010 1:26 am
av Painlake Racing
Ännu en tråd satt under bevakning ;)

En sån där vill jag ha! Lencon verkar så underbart enkel i sin konstruktion.
Visst borde man kunna driva den med något converter liknande? Sorry om det blev något OT nu.
Hur mycket har du gett för den där pjäsen?

Postat: tis okt 12, 2010 8:51 am
av Tommy Luhr
som jag sagt oljan i lådan blir fruktansvärt varm om du kör den på gatan.

Motorbromsa inte för mycket, då kan spreggarna gå sönder ( med tanke på hur mycket den kommer gå)

Håll koll på lagren i lådan konternuerligt.

Montera stora oljekylare till lådan och öka på mängden olja. Håll dig undan Atf olja..

Då är du ett steg i rätt riktning.

Postat: tis okt 12, 2010 12:17 pm
av AsLoT
PBM Racing skrev:Ännu en tråd satt under bevakning ;)

En sån där vill jag ha! Lencon verkar så underbart enkel i sin konstruktion.
Visst borde man kunna driva den med något converter liknande? Sorry om det blev något OT nu.
Hur mycket har du gett för den där pjäsen?

Jag det är en fin pryl ;)
Jag vet inte om man kan driva med converter. Slirkoppling är väl det vanliga annars.
Köpte den begangnad men den kosta några kronor... vill inte skriva här dock. PM om du måste veta.

Tommy Luhr skrev:som jag sagt oljan i lådan blir fruktansvärt varm om du kör den på gatan.

Motorbromsa inte för mycket, då kan spreggarna gå sönder ( med tanke på hur mycket den kommer gå)

Håll koll på lagren i lådan konternuerligt.

Montera stora oljekylare till lådan och öka på mängden olja. Håll dig undan Atf olja..

Då är du ett steg i rätt riktning.
Tackar för info som kanske kan rädda mig från nått ras.

Finns ju några filmer på youtube där jänkarna åker massor med mil med lenco på gata och Lenco säljer ju deras ST1200 modell som tom. är gjord för gata.
Kör dom kylning på dom lådorna då eller är det nått annat som skiljer?

Jag tänkte först bara montera oljetempgivare på lådan för att se hur varm den blir men kankse lika bra att montera kylare direkt.
Får se hur mycket tid det finns...

Vilken typ av olja fungerar bra till lådan? Mineral, syntet? Nån speciell typ?
Kanske en som klarar hög temp?

Slits spreggarna vid motorbroms oavsett vilken växel det är på?
Vad jag förstått så går det bara att motorbromsa i 5ans växel och dom andra växlarna så frihjular lådan baklänges? Eller har jag fatttat fel?

Postat: tis okt 12, 2010 12:57 pm
av mh
PBM Racing skrev:Ännu en tråd satt under bevakning ;)

En sån där vill jag ha! Lencon verkar så underbart enkel i sin konstruktion.
Visst borde man kunna driva den med något converter liknande? Sorry om det blev något OT nu.
Hur mycket har du gett för den där pjäsen?
Bruno-Lenco kanske du tänker på http://www.brunosautomotive.com/shifters.htm

Postat: tis okt 12, 2010 1:24 pm
av Painlake Racing
mh skrev:Bruno-Lenco kanske du tänker på http://www.brunosautomotive.com/shifters.htm
Nej jag hade ingen koll. Men nu har jag, tack! :thumbright:

Postat: ons okt 13, 2010 1:39 pm
av E.Hansen.
Känns som en mycket komplicerad låda med tanke på ändamålet.

Men fränt är det ju :D

Postat: ons okt 13, 2010 5:15 pm
av AsLoT
E.Hansen. skrev:Känns som en mycket komplicerad låda med tanke på ändamålet.

Men fränt är det ju :D

Precis... fränt är viktigt det också ;)

Postat: ons okt 20, 2010 9:13 pm
av Karning
Blir det nå provköra innan snön eller blir det på isen i vinter?
ÖKA!!!! :wink:

Postat: mån okt 25, 2010 8:06 pm
av AsLoT
Karning skrev:Blir det nå provköra innan snön eller blir det på isen i vinter?
ÖKA!!!! :wink:
Det är på gång Danne lugn ;)


Helsvetsat och slipat.

Bild

Spacklat... lite slipjobb kvar.

Bild


Fick mina nya spacers från Manton Racing idag också! :)
Grymt fina bitar som vanligt.
22mm fram och 88mm bak blev det. :twisted:
M14bult till fälgarna och lite special bak pga. axeln.

Måste fixa lite M14 hjulmuttrar fort så jag kan skruva dit hjulen och ställa ner o se om det blev nå fint :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Postat: mån okt 25, 2010 8:30 pm
av auspuff
Ultrafränt!

Gränsfall om du är dum eller galen medtanke på din fina kardan, men friskt vågat, hälften vunnet.. :thumbright: :thumbright: :thumbright:

Postat: mån okt 25, 2010 9:03 pm
av Karning
Det är du o den där indiern på discovery som
kör med halv meters spacers!!!
Blir grymt!

Postat: mån okt 25, 2010 9:16 pm
av knotan
det är vågat med sånna spacers :twisted:

Postat: mån okt 25, 2010 9:18 pm
av Pimplaren
Karning skrev:Det är du o den där indiern på discovery som
kör med halv meters spacers!!!
Blir grymt!
Ivars också =)

Postat: tis okt 26, 2010 6:34 am
av AsLoT
Karning skrev:Det är du o den där indiern på discovery som
kör med halv meters spacers!!!
Blir grymt!
Haha ja ;)
Pimplaren skrev:Ivars också =)
Ivars har runt 160mm och dom är 2delade på varje sida då Manton har svårt att göra så tjocka i ett stycke.
Dom jag har på 88mm är dom tjockaste han har gjort i ett stycke.

Jag tror det kommer att funka fint. :) Höll det för Ivars så lär inte mina vara nått problem.