Volvo C30 Rallycross

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Per Ohlsson
Forumsberoende

Re: Volvo C30 Rallycross

Inlägg av Per Ohlsson »

Wikimoe!

Tack!
Just nu går det tungt i garaget, så jag behöver lite draghjälp. Är tacksam för alla glada tillrop som ger ny energi.

riseabove!

Tack för de vänliga orden!
Jag anser mig inte ha några direkta färdigheter, men ibland undrar jag om det står rätt till i min skalle. Det måste saknas spärrar då man håller på med ett sånt här projekt baserat på studielån. Jag har hållit på med biltävlingar i 29 år, så det här är mitt liv. Det går helt enkelt inte att sluta.

Johan_P

Har fått höra bakvägar om mina fula svetsar, men jag kan bara småle då folk kommer bli ifrånkörda av en bil med fula svetsar! Det går åt en del slipmaterial innan jag är nöjd, så innan lack så ska det nog bli stil på grejorna.
Efter studierna?
Man kan jobba både med inköp eller logistik. Utbildningen är väldigt bred, så egentligen kan man kliva på vad som helst....utom raketforskning och vuxenfilm, för där krävs andra färdigheter...
Där du har seglat, där har jag rott!
Användarvisningsbild
Love
För mycket laddtryck

Inlägg av Love »

Blir fint det där, och svetsar behöver ju inte vara fina för att hålla! vuxen film kan ju vara ett bra sätt att öka inkomsten :hihi:
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.
MattiasH
Forumsberoende

Inlägg av MattiasH »

Per Ohlsson skrev:saknas spärrar
Det är en egenskap med både för och nackdelar, dock den viktigaste egenskapen man kan ha för att ro stora saker och projekt i land :thumbright:
Per Ohlsson
Forumsberoende

Inlägg av Per Ohlsson »

Love!

Så sant, men man vill ju att det ska se ut för något också. Det är ju inte kul att spendera hela slanten på något som liknar skit. Beträffande det där med vuxenfilm, så har det hittills bara varit utgifter i samband med såna! Frågan är ju hur man ska kunna tjäna på det då man inte ens fastnar på fartkameror...

MattiasH!

Vi får väl se hur det blir med årorna, för det är långt kvar att ro.

Bild

Bild

Bild

Dagen har ägnats åt att reparera fönsterhissen på privatbilen. Hade en passagerare som tyckte att det var en bra ide att försöka köra ner en fastfrusen ruta. Det slutade med att jag åkte på skroten (10 mil bort enkel resa) och köpte en ny mekanism. Samtidigt passade jag på att köpa ett par baklysen till C30:n. Då jag ändå var på gång, passade jag på att beställa en förardörr med låsmekanism, en instrumentbräda och ett komplett torkararrangemang. Fick bara med lysena idag, men resten ska hämtas i nästa vecka.
Då jag skulle lämna lysena i garaget, passade jag på att svetsa igen några hål som var kvar nedanför torpeden. Efter det så slipade jag svetsarna, för det liknade skit som vanligt!
Användarvisningsbild
Love
För mycket laddtryck

Inlägg av Love »

Hur går det med motorn?
Per Ohlsson
Forumsberoende

Inlägg av Per Ohlsson »

Love!

Det går trögt med motorn. Väntar fortfarande på skärfilerna från syrran. Det har tagit lång tid men igår lovade hon att fixa det under veckan. Tyvärr vet jag ingen annan som kan fixa sånt, för tiden flyger iväg och snart är det vår...
Har i alla fall investerat i ett insug. Bilder kommer så snart det kommit till Sverige!
nkro
För mycket laddtryck

Inlägg av nkro »

Såg att Ekström körde Lehman singel spjäll insug. Det verkar gå att vinna utan 4 spjäll tibuc.
Niklas
Per Ohlsson
Forumsberoende

Inlägg av Per Ohlsson »

nkro!

Kollade pris på ett sånt där Tibucinsug. Det skulle kosta 70 000 kr, så det är ju inte försvarbart!
Nu blev det en betydligt billigare variant, men den har också fyra spjäll. Respons löser vi genom att knuffa upp spjället lite, så funktionen gör vi inte avkall på. Det spjäll vi köpt kräver lite handpåläggning, men det skiljer nästan 55 000 kr i pris.
Så länge allt är öppet har antalet spjäll ingen betydelse, så det hade säkert funkat med ett spjäll också. Då jag är feg att gasa, så kommer jag säkert pumpa på gasen bara och då är separata spjäll att föredra....
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Blev det jenway spjäll? Stefan brukar ha förkärlek till dom individuella :) , alltså inte "weber-modellen"
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende

Inlägg av super7 »

Per Ohlsson skrev:Då jag är feg att gasa, så kommer jag säkert pumpa på gasen bara och då är separata spjäll att föredra....
Orgeltramparen ! :lol:
Så var det inte med S40:n :thumbright:
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Per Ohlsson
Forumsberoende

Inlägg av Per Ohlsson »

Dennis!

Ja, det blev Jenvay!
Det fanns ett insug till Volvo 850 som verkar passa, men en insugskanal blir över. Det är den bakre (cyl 5) som kommer kapas bort. Naturligtvis ska insuget portas också, för Stefan ville ha stora spjäll. Det kommer alltså bli en snygg och lång kona.
Per Ohlsson
Forumsberoende

Inlägg av Per Ohlsson »

Nisse!

Ja, man skulle kanske platsa som organist i kyrkan?
Det var kanske inte så mycket mos i S40:n som det förhoppningsvis blir i den här bilen...
Användarvisningsbild
Love
För mycket laddtryck

Inlägg av Love »

Skillnaden mot S40:n blir ju att nu hör vi när du släpper gasen, det är då vi hissar skylten "FEGIS" :D :D :D
Per Ohlsson
Forumsberoende

Inlägg av Per Ohlsson »

Love!

Du menar när det sprutar eld?

Bild

Bild

Bild

Hos UNITEK & ST i Luleå har dom monterat underdelen idag.
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende

Inlägg av super7 »

Love skrev:Skillnaden mot S40:n blir ju att nu hör vi när du släpper gasen, det är då vi hissar skylten "FEGIS" :D :D :D
Orgeltramp och fågelkvitter :revs: och förhoppnings vis :checkered_waving:
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Skriv svar