Sida 25 av 37

Postat: tor apr 24, 2008 5:18 pm
av iron_man
:thumbright:
så blir det att prova CSP soppa på stripen i sommar?

Postat: tor apr 24, 2008 5:41 pm
av Mikael S
Köpte tidningen bara för den där artikeln, kul att dom uppmärksammar ditt projekt jens. Med tanke på hur långt före du ligger övriga B20 trimmare så kan du allt titulera dig den främste på B20 :)

Postat: tor apr 24, 2008 6:03 pm
av Jens Gustavsson
Mikael S skrev:Köpte tidningen bara för den där artikeln, kul att dom uppmärksammar ditt projekt jens. Med tanke på hur långt före du ligger övriga B20 trimmare så kan du allt titulera dig den främste på B20 :)
jo men det är lite skilnad att trimma i dag med turbo och moderna turbosar, skulle peter eller janne göra comback så skulle det bli kämpigt :wink:

Postat: tor apr 24, 2008 6:06 pm
av Mikael S
Jag är skeptisk 8)

Postat: tor apr 24, 2008 6:59 pm
av Martin H
ja kul repotage jens, men tycker dom är lite taskig angående utseendet på bilen.

Postat: tor apr 24, 2008 7:11 pm
av Jens Gustavsson
Martin H skrev:ja kul repotage jens, men tycker dom är lite taskig angående utseendet på bilen.
det får man nog leva med då den inte direkt är vacker :)

Postat: tor maj 01, 2008 9:58 am
av Roger Persson
Handlade nya weels igår.. :) Vad är de för snack
om mettis o grejer där i slutet? :twisted:

Diggar depco topparna.. Riktiga B20:is ska inte ha 16V..
Då är det inge riktig B20 kvar längre... Inga vippor inge B20.. :)

Postat: tor maj 01, 2008 10:44 am
av Jimmy Nilsson
B20TicPower skrev:Handlade nya weels igår.. :) Vad är de för snack
om mettis o grejer där i slutet? :twisted:
Kanske jens försagt sig lite om vad det blir för motor i vegan? :hihi:

Postat: tor maj 01, 2008 8:41 pm
av Roger Persson
boosted_142 skrev:
B20TicPower skrev:Handlade nya weels igår.. :) Vad är de för snack
om mettis o grejer där i slutet? :twisted:
Kanske jens försagt sig lite om vad det blir för motor i vegan? :hihi:


Ja man börjar nästan undra lite vad han har för planer egentligen.. :hihi:
Kan det vara plan B..? :lol:

Postat: fre maj 02, 2008 3:56 pm
av Jens Gustavsson
flera olika nya B20 har ju börjat se farliga ut och hotar mina effekt och strippen rekord så man måste ju ha en plan-B i bak fickan om nån skulle börja sticka upp :)

jag ska iså fall inte bygga sönder en trevlig sommar gat bil till full racer utan isåfall sätta den nya B20 motorn i vegan eller nått annat chassi.

målet iså fall är att slå stinger dragrace teamets 9.3/236km/t rekord (450 kg dragster)

men det är långtids fantasier i dag.





stinger dragstern som är den snabbaste B20 fordonet genom tiderna
Bild

vegan med B20 i framtiden???
Bild

Postat: fre maj 02, 2008 10:33 pm
av peppe
Jens historien talar ju sitt tydliga språk, Vegan kommer behöva en B20 för att bli förbannad på riktigt :)

PS. Har inte glömt bort din topp, får grenröret nu måndag eller tisdag då skall allt bara checkas så det är OK sedan kommer jag tillbaks med den, efter det så hoppas jag Gunnar har tid att bromsa.

Mvh

Postat: lör maj 03, 2008 10:08 am
av henkeboi
hehe dendär stinger dragstern såg aningen lättare ut än en 142...

Postat: ons maj 07, 2008 2:23 pm
av Jens Gustavsson
jag fick höra att wheels hade klippt i hop en 142 B20 film :hihi: http://www.wheelsmagazine.se/nyheter/article235136.ece

Postat: ons maj 07, 2008 2:45 pm
av mh
Ful näää den är läcker! :thumbright:

Postat: ons maj 07, 2008 3:17 pm
av mattias
Jens Gustavsson skrev:jag fick höra att wheels hade klippt i hop en 142 B20 film :hihi: http://www.wheelsmagazine.se/nyheter/article235136.ece

Mäktigt Jens! :)

Du måste kolla dom andra filmerna som Billy lagt upp, speciellt den om "Stellan Egeland, World Champion Bike Builder". Det var så jäkla kul när han berättade om sitt garage, bland annat. :hihi:
http://www.youtube.com/user/BillySoderin

Det finns en bra film om Lycksele-Asconan också.. :thumbright: