Har kommit en bit på avgassystemet nu. Det blir 4" första halvan från turbon och sedan 3,5" resten. Känns det för litet blir det ett spjäll där 4" slutar och bakåt ut i det fria.
test`n`tune i lördags, en del repor hanns med men bilen kändes trög när 2an lades in så vi beslöt oss för att logga lite. det visades sig att bilen gick magert, lambdan visade ner mot 1.16 på full mutter.
en kortare felsökning ledde oss till att kolla upp pumparna i tanken. slangarna från pumparna hade helt och hållet rämnat och ströp flödet.
stefan får lägga upp bilder på dom.
8.0 -148kmh på 0.8bar va den snabbaste tiden för dagen.
Efter mycket garagetid blev bilen klar inför lördagens test and tune. Det sista jag gjorde på bilen var byte av hardyskiva, renovera kopplingens slavcylinder och installera launch control. Sistnämnda var helt obeprövad innan första repan men funkade kanon direkt med lite instruktioner från Mattias
Bilen känndes dock lite trött och som tur var upptäckte vi att bilen gick snålt innan haveri.
det verkar va svårt att hitta bra bränsleslangar? är det nån som vill dela med sig av tips eller ideer på bränsleslangar som tål bensin så mottages det tacksamt.
Hydroscand har riktigt bra "bränsle" slang som är kompatibel med alla drivmedel även etanol. Dom slangarna är armerade och specade till 20bars tryck, slangen heter multioil på hydroscand.
hade en sån HE55 turbo för ett tag sedan och det passade med hx55ans avgashus 25 med stora turbinhjulet typ runt 80mm smidigare än det där monstet som sitter där nu