Jahapp, de händer grejor hela tiden men inte mycke som e värt o visa i bilder.
Jag har mätt upp kolvspel och de ligger kanon, vilket var skönt att slipa hona upp blocket.
Sen till de tråkiga. Jag köpte vevaxeln som slipad .010 på vevtapparna, och därmed köpte jag lager efter det. Men när jag monterat ena lagert i en vevstake och skulle mäta med cylinder indikatorn så visade den ca 25 hundradelar förliten

. Mätte upp veven också såklart den ligger kanon i mått, men den va slipad på ramen istället för vevtapparna

, alltså fel lager både till ramen o vevstakarna. Suck! Men fick snabbt tag i lager till vevtapparna o dom e nu uppmätta och fick kanon lagerspel

. Så nu väntar jag på nya ramlager, sen ska de också mätas upp. Nästa grej efter det är att kolla så ventiler osv går fritt i kolvarna.
Jag gjorde mig en justerbar stötstång för att mäta fram längden jag behöver. Även dom e beställda.
Sen har jg fått mina grenrör doppade i bet badet på polarens jobb, blev ganska trevligt.
Ihelgen har jag börjat med det sista i chassit, ett par rör för förstärkning av kickuppen i chassit. Sen började jag med bältes infästningar.

Röret i chassit.

Början till bältes infästningen, sen får jag kolla hur jag ska lösa det med bältet mellan benen, har lite problem där men de ordnar sig nog.
Jag har även kollat över mina toppar, delade dom och gjorde rent ventiler och kollade över allt de såg kanon ut

. Var bara att slipa in lite ventiler o ihop med dom igen.