Japp made by memarmander skrev:Klabbe,
Svets AN-anslutningarna, "CNC made" av dig? Kan du ordna fler i så fall?
Race Taunus 20M-65 CSB 377cui Turbo
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
-
Turbokoftan
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
Vad är det för dimension på röret som går mellan grenrören?Klabbe Persson skrev:De va ett tag sen man uppdaterade här, men de har hänt lite iaf, här är lite bilder.
Detta va allt för nu.
Mina kommer ha en liknande design, jag funderar på 3" eller 3,5". Men 3" kanske är lite litet.
Mvh J
Jonathan Westerlund, Tierp
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Perfekt, det var så jag gjort första kollektorn så det var ju tur.Klabbe Persson skrev:Jonathan: Det är 3" rör. Det räcker länge. Vad ska du åka för motor o snurra?
Martin H: Jo de kanske skulle vara på sin platsHar inte hänt så värst mycke, väntar på prylar som blivit fel osv, osv.
Lägger ut lite bilder på vad som händer imorn.
Det är en chrysler 340" med en HX55a jag ska åka med. Finns en tråd här på forumet som jag uppdaterar inom kort.
Jonathan Westerlund, Tierp
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Mini Update igen.
Jahapp, de händer grejor hela tiden men inte mycke som e värt o visa i bilder.
Jag har mätt upp kolvspel och de ligger kanon, vilket var skönt att slipa hona upp blocket.
Sen till de tråkiga. Jag köpte vevaxeln som slipad .010 på vevtapparna, och därmed köpte jag lager efter det. Men när jag monterat ena lagert i en vevstake och skulle mäta med cylinder indikatorn så visade den ca 25 hundradelar förliten
. Mätte upp veven också såklart den ligger kanon i mått, men den va slipad på ramen istället för vevtapparna
, alltså fel lager både till ramen o vevstakarna. Suck! Men fick snabbt tag i lager till vevtapparna o dom e nu uppmätta och fick kanon lagerspel
. Så nu väntar jag på nya ramlager, sen ska de också mätas upp. Nästa grej efter det är att kolla så ventiler osv går fritt i kolvarna.
Jag gjorde mig en justerbar stötstång för att mäta fram längden jag behöver. Även dom e beställda.


Sen har jg fått mina grenrör doppade i bet badet på polarens jobb, blev ganska trevligt.

Ihelgen har jag börjat med det sista i chassit, ett par rör för förstärkning av kickuppen i chassit. Sen började jag med bältes infästningar.

Röret i chassit.

Början till bältes infästningen, sen får jag kolla hur jag ska lösa det med bältet mellan benen, har lite problem där men de ordnar sig nog.
Jag har även kollat över mina toppar, delade dom och gjorde rent ventiler och kollade över allt de såg kanon ut
. Var bara att slipa in lite ventiler o ihop med dom igen.
Jag har mätt upp kolvspel och de ligger kanon, vilket var skönt att slipa hona upp blocket.
Sen till de tråkiga. Jag köpte vevaxeln som slipad .010 på vevtapparna, och därmed köpte jag lager efter det. Men när jag monterat ena lagert i en vevstake och skulle mäta med cylinder indikatorn så visade den ca 25 hundradelar förliten
Jag gjorde mig en justerbar stötstång för att mäta fram längden jag behöver. Även dom e beställda.


Sen har jg fått mina grenrör doppade i bet badet på polarens jobb, blev ganska trevligt.

Ihelgen har jag börjat med det sista i chassit, ett par rör för förstärkning av kickuppen i chassit. Sen började jag med bältes infästningar.

Röret i chassit.

Början till bältes infästningen, sen får jag kolla hur jag ska lösa det med bältet mellan benen, har lite problem där men de ordnar sig nog.
Jag har även kollat över mina toppar, delade dom och gjorde rent ventiler och kollade över allt de såg kanon ut
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 791
- Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Heja pa
tjena ser skitfint ut
stökigt med Lagren, hejar pa iaf
Mvh Calle
stökigt med Lagren, hejar pa iaf
Mvh Calle
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D
))
Åker BMW 123 D
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
-
Jimmy Nilsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre jun 16, 2006 9:38 am
- Ort: Borlänge (Dalarna)
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Just nu händer det massor med bilen! 
Den ska stå på den lokala Motormässan i helgen. Så den blev målad i helgen som gick och jag har börjat ihopsättningen. Golvet är i stort klart, bälten o stol är nästan i mm.
Motorn har jag alla delar till också, fått mina nya ramlager och det är uppmätt allt vad lagerspel heter. Bara fila in ringarna, kolla så ventilerna går fritt från kolvarna, sen ska de bara muttras ihop.
Så har ni inget för er kan ni köra o kolla på Motormässan i Kristianstad i helgen.
Den ska stå på den lokala Motormässan i helgen. Så den blev målad i helgen som gick och jag har börjat ihopsättningen. Golvet är i stort klart, bälten o stol är nästan i mm.
Motorn har jag alla delar till också, fått mina nya ramlager och det är uppmätt allt vad lagerspel heter. Bara fila in ringarna, kolla så ventilerna går fritt från kolvarna, sen ska de bara muttras ihop.
Så har ni inget för er kan ni köra o kolla på Motormässan i Kristianstad i helgen.
-
Jimmy Nilsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre jun 16, 2006 9:38 am
- Ort: Borlänge (Dalarna)
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Lite bilder från Mässan.
Här kommer lite bilder på hur bilen såg ut på mässan ihelgen. Den kommer ju vara sig lik sen i framtiden också, blir lite mer slangar o sladdar bara 



Lite andra bilder från bilarna i vår monter.

Rickards 32a

Mats Lundkvists nya bil för året. Kommer köra Pro Street.


Bröderna Dahlbloms ProMod 63 Corvette. Ny motor för året en BAE steg 5 om jag inte mins fel. Kolla mer på www.ddracing.se

Reserv topp till BAE motorn, riktit feta grejor.

Jag ska ta lite kort på plåtningen som snart är klar inne i Taunusen osv o lägga ut de. Nästa på listan just nu är avgasrör +wastegaterör och efter det lite el jobb mens motorn är i bilen.



Lite andra bilder från bilarna i vår monter.

Rickards 32a

Mats Lundkvists nya bil för året. Kommer köra Pro Street.


Bröderna Dahlbloms ProMod 63 Corvette. Ny motor för året en BAE steg 5 om jag inte mins fel. Kolla mer på www.ddracing.se

Reserv topp till BAE motorn, riktit feta grejor.

Jag ska ta lite kort på plåtningen som snart är klar inne i Taunusen osv o lägga ut de. Nästa på listan just nu är avgasrör +wastegaterör och efter det lite el jobb mens motorn är i bilen.
-
Christian L
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
