Sida 26 av 39

Postat: sön feb 08, 2009 11:21 pm
av Klabbe Persson
marmander skrev:Klabbe,

Svets AN-anslutningarna, "CNC made" av dig? Kan du ordna fler i så fall?
Japp made by me :) Vilka storlekar o mängder e du ute efter, har lite liggandes.

Postat: mån feb 09, 2009 9:55 pm
av Turbokoftan
Det här bygget är verkligen snyggt, brukar kolla in tråden lite nu och då :)

Har du någon tidsplan för bilen?

/C

Postat: lör mar 07, 2009 7:37 pm
av Jonathan_
Klabbe Persson skrev:De va ett tag sen man uppdaterade här, men de har hänt lite iaf, här är lite bilder.

Bild

Detta va allt för nu.
Vad är det för dimension på röret som går mellan grenrören?
Mina kommer ha en liknande design, jag funderar på 3" eller 3,5". Men 3" kanske är lite litet.

Mvh J

Postat: lör mar 07, 2009 7:47 pm
av Martin H
är det inte dags för en uppdate nu.

Postat: lör mar 07, 2009 11:02 pm
av Klabbe Persson
Jonathan: Det är 3" rör. Det räcker länge. Vad ska du åka för motor o snurra?

Martin H: Jo de kanske skulle vara på sin plats ;) Har inte hänt så värst mycke, väntar på prylar som blivit fel osv, osv.
Lägger ut lite bilder på vad som händer imorn.

Postat: sön mar 08, 2009 1:06 am
av Jonathan_
Klabbe Persson skrev:Jonathan: Det är 3" rör. Det räcker länge. Vad ska du åka för motor o snurra?

Martin H: Jo de kanske skulle vara på sin plats ;) Har inte hänt så värst mycke, väntar på prylar som blivit fel osv, osv.
Lägger ut lite bilder på vad som händer imorn.
Perfekt, det var så jag gjort första kollektorn så det var ju tur. :hihi:
Det är en chrysler 340" med en HX55a jag ska åka med. Finns en tråd här på forumet som jag uppdaterar inom kort.

Mini Update igen.

Postat: sön mar 08, 2009 9:53 pm
av Klabbe Persson
Jahapp, de händer grejor hela tiden men inte mycke som e värt o visa i bilder.
Jag har mätt upp kolvspel och de ligger kanon, vilket var skönt att slipa hona upp blocket.
Sen till de tråkiga. Jag köpte vevaxeln som slipad .010 på vevtapparna, och därmed köpte jag lager efter det. Men när jag monterat ena lagert i en vevstake och skulle mäta med cylinder indikatorn så visade den ca 25 hundradelar förliten :(. Mätte upp veven också såklart den ligger kanon i mått, men den va slipad på ramen istället för vevtapparna :shock: , alltså fel lager både till ramen o vevstakarna. Suck! Men fick snabbt tag i lager till vevtapparna o dom e nu uppmätta och fick kanon lagerspel :thumbright: . Så nu väntar jag på nya ramlager, sen ska de också mätas upp. Nästa grej efter det är att kolla så ventiler osv går fritt i kolvarna.

Jag gjorde mig en justerbar stötstång för att mäta fram längden jag behöver. Även dom e beställda.
Bild

Bild

Sen har jg fått mina grenrör doppade i bet badet på polarens jobb, blev ganska trevligt.

Bild

Ihelgen har jag börjat med det sista i chassit, ett par rör för förstärkning av kickuppen i chassit. Sen började jag med bältes infästningar.

Bild
Röret i chassit.

Bild
Början till bältes infästningen, sen får jag kolla hur jag ska lösa det med bältet mellan benen, har lite problem där men de ordnar sig nog.


Jag har även kollat över mina toppar, delade dom och gjorde rent ventiler och kollade över allt de såg kanon ut :). Var bara att slipa in lite ventiler o ihop med dom igen.

Heja pa

Postat: tis mar 10, 2009 9:24 am
av calle Bengtsson
tjena ser skitfint ut :)
stökigt med Lagren, hejar pa iaf
Mvh Calle

Postat: tis mar 10, 2009 11:06 pm
av Klabbe Persson
Tackar Calle.
Jo de va lite drygt med lagerna, men de e på G :)

Har grejjat lite med beltena idag, ska nog gå att få till de vettigt blir fortsättning på de imorn.

Postat: tor mar 12, 2009 4:49 pm
av Jimmy Nilsson
Trevligt att se lite mer bilder. :) Ser ritkigt bra ut i vanlig ordning, ska du ha någon ytbehandling på grenrörena?

Postat: tis apr 21, 2009 9:51 pm
av Klabbe Persson
Just nu händer det massor med bilen! :)
Den ska stå på den lokala Motormässan i helgen. Så den blev målad i helgen som gick och jag har börjat ihopsättningen. Golvet är i stort klart, bälten o stol är nästan i mm. :)
Motorn har jag alla delar till också, fått mina nya ramlager och det är uppmätt allt vad lagerspel heter. Bara fila in ringarna, kolla så ventilerna går fritt från kolvarna, sen ska de bara muttras ihop.

Så har ni inget för er kan ni köra o kolla på Motormässan i Kristianstad i helgen.

Postat: tis apr 21, 2009 9:57 pm
av vampyren
då ska ja minsann te storstan enbart för å titta på denna skapelse :thumbright: kanonfint alltihopa!

Postat: ons apr 22, 2009 7:00 am
av Jimmy Nilsson
Låter riktigt trevligt de Klabbe! Väntar ju ivrigt på slutresultatet. :)

Lite bilder från Mässan.

Postat: tis apr 28, 2009 12:21 pm
av Klabbe Persson
Här kommer lite bilder på hur bilen såg ut på mässan ihelgen. Den kommer ju vara sig lik sen i framtiden också, blir lite mer slangar o sladdar bara :)

Bild

Bild

Bild

Lite andra bilder från bilarna i vår monter.

Bild
Rickards 32a

Bild
Mats Lundkvists nya bil för året. Kommer köra Pro Street.

Bild
Bild
Bröderna Dahlbloms ProMod 63 Corvette. Ny motor för året en BAE steg 5 om jag inte mins fel. Kolla mer på www.ddracing.se

Bild
Reserv topp till BAE motorn, riktit feta grejor.

Bild

Jag ska ta lite kort på plåtningen som snart är klar inne i Taunusen osv o lägga ut de. Nästa på listan just nu är avgasrör +wastegaterör och efter det lite el jobb mens motorn är i bilen.

Postat: tis apr 28, 2009 4:52 pm
av Christian L
riktigt snyggt blir det :thumbright: