Sida 26 av 29
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: ons apr 02, 2014 8:49 pm
av jonas landin
Varför skulle han nöja sig med CNC-portad topp, kan ju billetfräsa en egen!

Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: tor apr 03, 2014 4:51 pm
av 7aan
Sant

bara för han kan

Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: tor apr 10, 2014 12:54 pm
av johan johansson
Riktigt snygg detalj med termostathuset att kylarslangen låg så perfekt med sitt volvo nr tydligt..
Små detaljerna som man inte tänker på som gör det stora helhets intrycket

Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: tis jul 22, 2014 1:22 pm
av Mickexpress
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: tis jul 22, 2014 7:08 pm
av blackadder
Man blir ju helt perplex så vackert och genomtänkt jobb det är!
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: ons dec 03, 2014 11:06 pm
av Mickexpress
Kladdat lite färg för att få den där plastiga känslan på dom billetfrästa kåporna.

Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: tor dec 04, 2014 2:39 am
av Pro-Mille
Vackert så man blir tårögd!

Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: lör dec 06, 2014 12:28 pm
av phaven
Hei syyykt imponert av ditt bygg/tekniske løsninger.Har lest tråden og ser att du har problem med stigende laddtrykk på siste bremsing av motor.har en teori om att det er ventilfjærene dine som er for svake,og lager ventilflyt(unnskyld for att jeg skriver på Norsk)Hadde selv en b23ft med 16v turbo (marintopp)i mine yngre dager,den møtte "veggen" på ca 5500-6000rpm pga originale ventilfjærer.Ladetrykk var 1-1,5bar.
MVH Petter Haven
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: lör dec 06, 2014 5:36 pm
av Corner Man
Mickexpress skrev:Kladdat lite färg för att få den där plastiga känslan på dom billetfrästa kåporna.

This is sooooo cool. Most nicest thing that i have ever seen in these many years with Volvos

Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: lör dec 06, 2014 6:24 pm
av Mickexpress
phaven skrev:Hei syyykt imponert av ditt bygg/tekniske løsninger.Har lest tråden og ser att du har problem med stigende laddtrykk på siste bremsing av motor.har en teori om att det er ventilfjærene dine som er for svake,og lager ventilflyt(unnskyld for att jeg skriver på Norsk)Hadde selv en b23ft med 16v turbo (marintopp)i mine yngre dager,den møtte "veggen" på ca 5500-6000rpm pga originale ventilfjærer.Ladetrykk var 1-1,5bar.
MVH Petter Haven
Hårdare ventilfjädrar är det enda jag ändrat i motorn i år.
Hoppas det var det som var problemet.
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: sön dec 07, 2014 12:02 am
av phaven
Lykke til håper det var problemet.
MVH Petter.H.
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: ons dec 10, 2014 10:55 pm
av Sjoholm
riktigt nice bygge!
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: lör dec 13, 2014 2:15 pm
av coupe76
Älskar det här bygget. Vilken kunskap ni sitter på ute i stugorna. Skitsnyggt och fin fabrikskänsla på motorrummet. Knappt så folk fattar vad de tittar på eller?
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: sön dec 14, 2014 12:59 am
av Fredde Holmgren
Less is more som man säger.. Schnyggt !
Re: Projekt 145 Express 2.3 16v kompressor
Postat: fre jan 16, 2015 5:45 pm
av Mickexpress
Nu när motorn i stort sätt sitter ihop måste jag börja med framvagnsbygge.
Ny balk av 100x50 med 5mm gods.
Infästningen mot ramen byggd. Blev 6st skruvar istället för dom 4 som satt original.
Ska sätta ett plattjärn på rambalken sen med nya mutterstycken.
Lite skissande på geometrin.
Byggt fjädertorn.
Har nog gjort ändringar varje dag jag tittat på skissen.
