Sida 26 av 51
Postat: tor jan 29, 2009 5:21 pm
av Victor Heinerud
Härligt att den lever nu!

Postat: tor jan 29, 2009 10:51 pm
av Landa_in_Racing
hehe få klart den för körning nu

Postat: fre jan 30, 2009 8:17 am
av Eric Wiklund
Du får skrika till när alla barnsjukdommar är fixade ska vi komma och kika lite
Postat: fre jan 30, 2009 3:33 pm
av Roger Berglund
Eric Wiklund skrev:
Du får skrika till när alla barnsjukdommar är fixade ska vi komma och kika lite
Får ta och göra det

, har ju iaf fixat frostpluggen nu så.
ska dit efter maten och färga nå rör etc sen dra alla peu slangar men har inte riktigt full koll vart fan alla slangar ska gå

Postat: fre jan 30, 2009 9:03 pm
av Roger Berglund
Postat: lör jan 31, 2009 12:46 am
av fredda
ser riktigt flådigt utt

Postat: lör jan 31, 2009 1:04 am
av aliwin
riktigt fin volvo 140 turbo

ska göra liknande jag med

Postat: lör jan 31, 2009 3:32 pm
av Roger Berglund
fredda skrev:ser riktigt flådigt utt

thx!

Postat: lör jan 31, 2009 3:33 pm
av Roger Berglund
aliwin skrev:riktigt fin volvo 140 turbo

ska göra liknande jag med

tackar

.. jasså ,blir te och följa ditt bygge isaf

Postat: lör jan 31, 2009 11:11 pm
av Roger Berglund
Har fastnat hur fansiken man ska dra peuslangarna.
2 stycken går ju till förgasarna det är fixat
1 till dumpen
1 från insuget dvs närmast toppen så man får vakum till barmätaren i bilen.
1 till Btr.
sen är frågan..hur fan ska man göra från turbon?.
alltså göra en t-kopplingen från waste gaten till turbon och till plenum?.
med andra ord plenum - wastegate - turbo. ?..
tackar för snabba svar så ja hinner fixa till det inomkort så jag kan starta upp b20in för första gången med turbo
mvh Roger
Postat: lör jan 31, 2009 11:26 pm
av Mikael S
Wastegaten drar du till turbon. Ser att du har nippeln på ovansidan av wg och det ska du bara ha om du ska styra med mottryck. du får gänga bort en av insex skruvarna och sätta nippeln där istället
(Går även att plugga på turbon och köra trycket direkt från plenumet också)
Dumpen kan du inte ha sitta på plenumsidan, den måste sitta mellan förgasare och topplock (ska ha vakum och tryck)
Postat: lör jan 31, 2009 11:30 pm
av Roger Berglund
Mikael S skrev:Wastegaten drar du till turbon. Ser att du har nippeln på ovansidan av wg och det ska du bara ha om du ska styra med mottryck. du får gänga bort en av insex skruvarna och sätta nippeln där istället
(Går även att plugga på turbon och köra trycket direkt från plenumet också)
Dumpen kan du inte ha sitta på plenumsidan, den måste sitta mellan förgasare och topplock (ska ha vakum och tryck)
var nog tur att ja frågade trots allt annars hade det blivit galet.
aha får nog göra en t koppling där iställe så jag har barmätare och dumpen på samma utgång, skulle det funka?.
Postat: sön feb 01, 2009 1:54 pm
av Ivar
Det står respekt av att prosjektet blir gjennomført så målbevisst..
Mycket bra jobbat, tycks jag

Postat: sön feb 01, 2009 4:25 pm
av Roger Berglund
MRHoff(Garrett) skrev:Det står respekt av att prosjektet blir gjennomført så målbevisst..
Mycket bra jobbat, tycks jag

Tackar tackar

Postat: sön feb 01, 2009 4:33 pm
av Roger Berglund
så nu är alla slangar dragna!
To do list ;
Skruva fast gaswiren igen,
Fylla på vatten i kylaren
Ställa in wastegaten , kommer behöva hjälp!.
Dra El till Elfläkten med en brytare.
Dra El till Barmätaren.
Fixa en stummad fördelare..
Dubbel kolla så alla klammrar sitter fast!.