Sida 26 av 33
Postat: lör mar 20, 2010 10:11 am
av hosio
fräck pråm =)
Postat: sön mar 21, 2010 8:04 am
av turon09 (AnTe)
det ser bra ut

Postat: mån mar 22, 2010 7:59 pm
av Blom
Helgen har gått åt till att fixa LT31:a för det mesta men även lite Powerglide skruva blev det.
Pumpen är på plats och alla spel är shimsade och klara
Ventilhuset isärskruvat och inspekterat, ska nu byggas om till Pro Tree transbrake.
Pumpen primad och verkar funka fint. Så nu saknas bara ventilhuset.

Postat: mån mar 22, 2010 9:13 pm
av Thomas Palmgren
din bil är riktigt grym

vart intresserad av eran LT också, vi ska börja på nytt med våran LT31a nu snart, du vill inte bjuda på nån bild?
Postat: mån mar 22, 2010 9:15 pm
av Blom
jag tog med mig kameran för att ta några bilder på den men batteri helvetet dog så det blev inget.
men kan fixa bilder framöver

Postat: mån mar 29, 2010 8:17 pm
av Blom
Postat: ons mar 31, 2010 8:01 pm
av Blom
Nu sitter lådan i bilen.
Har även börjat med att placera ut tomatlådekylaren och dra lite slang.

Postat: ons mar 31, 2010 9:28 pm
av T-27
Blom skrev:Nu sitter lådan i bilen.
Har även börjat med att placera ut tomatlådekylaren och dra lite slang.

Kommer du köra kylningen med de grova slangarna på tråget och med en separat pump eller ?
Såg du pluggat originalkylanslutningarna
MVH Mats
Postat: ons mar 31, 2010 10:11 pm
av Tian
T-27 skrev:Blom skrev:Nu sitter lådan i bilen.
Har även börjat med att placera ut tomatlådekylaren och dra lite slang.

Kommer du köra kylningen med de grova slangarna på tråget och med en separat pump eller ?
Såg du pluggat originalkylanslutningarna
MVH Mats
Jo så står det tidigare i tråden i alla fall
Postat: tor apr 01, 2010 10:02 am
av Blom
T-27 skrev:Blom skrev:Nu sitter lådan i bilen.
Har även börjat med att placera ut tomatlådekylaren och dra lite slang.

Kommer du köra kylningen med de grova slangarna på tråget och med en separat pump eller ?
Såg du pluggat originalkylanslutningarna
MVH Mats
Jepp det stämmer
Men plugga inte oljekylarhålen om inte pumpen i lådan är byggd för det. då kan du trycka sönder axial lagren i motorn.
då är det bättre att bara göra en loop på slangen istället.
Postat: fre apr 02, 2010 2:31 pm
av Blom
Postat: lör apr 03, 2010 1:29 pm
av Blom
Skruvat lite mer idag.
Har fått oljekylaren på plats och även pumpen
Här smyger slangarna fram till lådan
Kanon bra med löstsagbar plåt så man lätt kommer åt att skruva 4 länk.
Här syns även till vänster var jag ska borra hål och sätta fläkt för tomatlådekylaren.
Nu är det inte mycket kvar
ska dras lite el till pumpen och till transbraken här näst sen är det nog dax för start igen

Postat: lör apr 03, 2010 1:33 pm
av Blom
pumpen är för övrigt en svindyr special beställd B&M pump från USA.
Fast Biltema hade visst nån dålig kopia på den, eller hur var det

Postat: lör apr 03, 2010 2:13 pm
av Tian
Skruva å skruva ser mest kattsnaror lite bättre än så kan du.....
Är det där genomskinliga plastgrunkan ett filter eller...
Sitter allt i hjulhuset eller??
Postat: lör apr 03, 2010 3:20 pm
av Blom
Tian skrev:Skruva å skruva ser mest kattsnaror lite bättre än så kan du.....
Är det där genomskinliga plastgrunkan ett filter eller...
Sitter allt i hjulhuset eller??
hehe, jo men pumpen sitter med skruv, och sen så måste man ju skruva på AN kopplingarna
Men jag ska sätta kylaren med skruv sen också när jag har kapat upp hålet för fläkten.
Ja, plast grunkan är ett slags filter.
jo det sitter i / framför hjulhuset.
hoppas bara det inte blir för mycket gummi i kylaren.
Men förhoppningsvis hjälper fläkten till att hålla det lite renare iaf.