Sida 26 av 37

Postat: tor maj 08, 2008 1:14 pm
av niklasrudolf
Verkligen på tiden att den här bilen och effektkonstnären får den uppmärksamhet de förtjänar! :thumbright:

Postat: fre jun 20, 2008 10:24 pm
av Roger Persson
Jens, finns det nån som testat köra turbo på rest insug?

Är det det du tänkt dig mer runt 750 hk?

Borde inte va så svårt med runt 250 sug hästar och 2 bar i ladd.. 8)

Behöver du en topp borde jag kunna tillverka en som
du sen får porta.. Vet ju hur man snidar fram det nu.. :)

Borde du satsa på tycker jag.. 8)

Bild

Postat: sön jun 22, 2008 3:58 pm
av Babs
Mikael S skrev:Köpte tidningen bara för den där artikeln, kul att dom uppmärksammar ditt projekt jens. Med tanke på hur långt före du ligger övriga B20 trimmare så kan du allt titulera dig den främste på B20 :)
stefan lindkvist från blekinge med sina 272hk sug-b20 är ej att förakta heller..

Postat: sön jun 22, 2008 8:05 pm
av Roger Persson
Babs skrev:
Mikael S skrev:Köpte tidningen bara för den där artikeln, kul att dom uppmärksammar ditt projekt jens. Med tanke på hur långt före du ligger övriga B20 trimmare så kan du allt titulera dig den främste på B20 :)
stefan lindkvist från blekinge med sina 272hk sug-b20 är ej att förakta heller..


Frågan är om det inte är mer än 272 hk.. Är det inte på drivhjulen? Enligt diagramet så såg det ut som över 300 i motorn..

Postat: sön sep 14, 2008 6:45 pm
av Jens Gustavsson
uppdate!

jag fick ett ryck och fick igång 142 i helgen :)


har monterat en bosh modul då jag sålt msd den rappla lite idå fel instälningar från hestec användes men nu fungerar det hyggligt på 1.7 bar iallafall.

Postat: sön sep 14, 2008 7:03 pm
av super7
Vad för typ av bosch modul?

//Nisse

Postat: sön sep 14, 2008 7:41 pm
av Walle
Var riktigt kul att se dig köra med 140ian jens :thumbright:

Postat: sön sep 14, 2008 10:03 pm
av zeke varg
Kul att höra att den lever :thumbright: Sist jag såg så grinade den ju ganska friskt från slangarna då E85 verkar lite aggresivt på gummit?. Fick du byta ut allt?

Postat: mån sep 15, 2008 9:20 am
av Jens Gustavsson
nisse det är en vanlig 240- 740 modul tror jag?

jonas det var csp jag hadde i tanken e85 är alldrig provat i denna motor då jag redan nästan bottnar 1000cc spridarna på bensin.

Postat: mån sep 15, 2008 6:49 pm
av zeke varg
Aha! Det förklarar :doh:

Postat: tis sep 16, 2008 9:02 am
av Jens Gustavsson
jo csp värkar rätt vass mot gummit men det var rätt gammla ledningar också, E85 är nog också lite agresivt mot vanliga gummi slangar undra vart man köper slangar som är godkända för E85, nån som vet?

Postat: tis sep 16, 2008 11:28 am
av Tommy Luhr
jag har köpt mina slangar på Ok jag. Dom funkar fin fint till e85

Postat: tis sep 16, 2008 12:11 pm
av Kristoffer
Hydroscand har en slang som heter Multioil, och den ska tåla E85 enligt dem själva när jag frågade.
sid 63
http://www.hydroscand.se/catalogues/pro ... slang1.pdf

Postat: tis sep 16, 2008 4:28 pm
av Roger Persson
Kul att bilen går.. :)

MVH Roger

Postat: fre jun 19, 2009 1:13 pm
av Andreas Öhman
Hur går det här då? :hihi: :D