Sida 27 av 53
Postat: fre nov 19, 2010 5:43 pm
av tobbeturbo
Hubbarna kommer till garaget om 2v så jag hinner nog bli klar med Audin o bromsa den innan du sätter din fot i garaget.
//tobbe
Postat: fre nov 19, 2010 8:47 pm
av AsLoT
tobbeturbo skrev:Hubbarna kommer till garaget om 2v så jag hinner nog bli klar med Audin o bromsa den innan du sätter din fot i garaget.
//tobbe
Haha! Säääkert.
Din audi kommer aldrig av bockarna jue.

Postat: lör nov 20, 2010 12:07 pm
av tobbeturbo
AsLoT skrev:tobbeturbo skrev:Hubbarna kommer till garaget om 2v så jag hinner nog bli klar med Audin o bromsa den innan du sätter din fot i garaget.
//tobbe
Haha! Säääkert.
Din audi kommer aldrig av bockarna jue.

Ikväll blir det öl o glögg och så ska jag svetsa fördigt fästena för krängaren, och Adde skulle ta med knivar från jobbet. Sen är det "bara" elen kvar i stort sett.

Jag har monterat spolen o vxl låda o spakställ även bromsarna.
//tobbe
Postat: lör nov 20, 2010 4:43 pm
av Karning
Fan vad du håller på!
Jag kanske oxå måste börja snart!!!
Postat: sön nov 21, 2010 4:46 pm
av tobbeturbo
Karning skrev:Fan vad du håller på!
Jag kanske oxå måste börja snart!!!
Ja du kommer väl knappt ihåg hur din bil ser ut
//tobbe
Postat: lör nov 27, 2010 6:06 pm
av AsLoT
Är hemma i Arboga i helgen så jag var nere och petade lite idag...
Fräst lite på urtrampningslagret.
Var nån typ av flytande variant så den var rund uppe från början och gick inte att skruva fast.
Platta som urtrampningslagret ska sitta i är klar.
Så fint blev det

Bara att svetsa fast och hoppas på att spelet blir rätt mot kopplingen...
Svarvat en liten spacer ring till axeln så jag får rätt spel mot lagret i veven.
Limma dit den...
Lekte lite med spacerna bak också. Har inte provmonterat dom helt innan... Ser bra ut tycker jag

Lagom bred också.
Nu fattas ju kjol, bak och bilen är hissad men känns som att den kan bli snyggt sen...

Postat: sön nov 28, 2010 6:05 pm
av AsLoT
Lackat tunneln idag

Blev pensel för jag orkade inte maskera o skit... Kommer inte synas så mycket sen när alla grejer kommer in iaf.

Postat: sön nov 28, 2010 8:36 pm
av Karning
Snyggt jobbat, blir lagom o torr köra inne i garaget nästa gång
du kommer hem..!
Postat: sön dec 19, 2010 3:58 pm
av AsLoT
Är hemma för lite julledighet nu några veckor och då blir det såklart lite meka också...
Köpt ny huvudcylinder till kopplingen med 0.75"borr ist. för den gamla med 1" borr. Jag tror det blir skönare att köra med 0.75" för den var så känslig på pedalen förra året...
Nya är Girling och gamla var APRacing.
Slangar fixade av Sellholm till slavcylindern.
Så blir det.
Tomten kom tidigt till våran verkstad i år med ett par jättepaket!
Det ultimata garageverktyget! En egen bromsbänk

Det är en Dynomite bänk av pod variant.
Funkar lika som en Dynapack bänk men Dynomite använder sig av Eddy current bromsar till skillnad från Dynapack som bromsar hydrauliskt.
Den här varianten ska klara att låsa ca1000hp och mäta upp till ca1500hp.
Nu ska allt installeras och verkstaden snyggas till lite...
Företaget som äger bänken och kommer att erbjuda diverse tjänster när installationen är klar heter WiTune och finns på
www.witune.se

Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Mekar LENCO)
Postat: sön jan 09, 2011 6:27 pm
av AsLoT
Hektisk julledighet har det varit men lite skruva på bilen har hunnits med...
Har monterat hela drivlinan och dragit allt som det ska vara samt luftat koppling och testat.
Det känns som om det funkar fint. Nya huvudcylindern ihop med det hydrauliska urtampningslagret känns riktigt bra!

Fullt slag på pedalen och går att koppla ur med en hand bara. Förra året så fick jag träningsverk i vänsterfoten efter man varit ute och åkt...
Blev dock lite error med kardantunneln som ja byggt. Blev aldeles för jobbigt att justera "tornen" på lådan. Inte så skoj om man vill justera nått sen och blir tvungen att lysta ner lådan för att komma åt... Så ja kapade bort en bit. Blir skruvade lösa plåtar mellan "tornen" nu ist.
Mycke mer lättmekat men kanske inte så sprängsäkert om lådan skulle gå åt helvette... men orkar inte bygga om allt från början igen så det får bli som det blir.
Byggde ihop en pryl för att kunna justera spakarnas position också. Det fanns så mycke dödrörelse som inte behövdes i spakarna, nu kan jag justera bort den och allt känns tajtare.
(vilkeln med 4st skruv på)
Bara el, detaljer och inredning kvar nu sen går det är provköra bilen i bänken... Spännande ska det bli.

Får se när jag får tid bara då det är jobb i Sundsvall som gäller nu igen...

Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Mekar LENCO)
Postat: sön jan 09, 2011 7:41 pm
av Kökarmicke
Ser bra ut! Du lär väl kunna köpa en matta till lencon att linda runt om du känner at du e rädd fär att skotta den, de finns ju enkom tillverkade till lenco

Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Mekar LENCO)
Postat: sön jan 09, 2011 8:49 pm
av AsLoT
Kökarmicke skrev:Ser bra ut! Du lär väl kunna köpa en matta till lencon att linda runt om du känner at du e rädd fär att skotta den, de finns ju enkom tillverkade till lenco

Tackar

Jo jag har sett att det finns det.
Det vore kanske en bra idé att inhandla en sån...
Har redan en sprängmatta lindad runt sprängkåpan.
Man har ju sett otäcka bilder på ras så man blir ju lätt lite nervös.
Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Mekar LENCO)
Postat: mån jan 10, 2011 8:42 am
av Mattz Larsson
Ja du det där med sprängmatta, I dragracing får du åka utan matta så länge du inte åker överladdat, D.v.s. åker du comp med en prostock motor på 1300hk kan du köra utan matta men åker du en turbo spis på 700hk måste du ha sprängmatta men det är vad reglerna säger.
Jag tror inte du skottar den lådan CS3 Lådan är spesad för 1800hk.
Men man brukar villa ha två rör (ett på vardera sida) som binder i hop främre och bakre huset med varandra.
Rörena som lådan brukar stå på i bilen när den står inne i bilen.
Edit: Jag såg nu att du har två plåtar satt på sidan om lådan och det funkar säkert lika bra som rör.
Mattz
Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Mekar LENCO)
Postat: mån jan 10, 2011 3:22 pm
av AsLoT
Mattz Larsson skrev:Ja du det där med sprängmatta, I dragracing får du åka utan matta så länge du inte åker överladdat, D.v.s. åker du comp med en prostock motor på 1300hk kan du köra utan matta men åker du en turbo spis på 700hk måste du ha sprängmatta men det är vad reglerna säger.
Jag tror inte du skottar den lådan CS3 Lådan är spesad för 1800hk.
Men man brukar villa ha två rör (ett på vardera sida) som binder i hop främre och bakre huset med varandra.
Rörena som lådan brukar stå på i bilen när den står inne i bilen.
Edit: Jag såg nu att du har två plåtar satt på sidan om lådan och det funkar säkert lika bra som rör.
Mattz
Skumma regler...
Nej jag borde inte skotta den tycker jag.
Men man vet ju aldrig och sitta med benen brevid något som "kanske" kan sprängas gör ju en lite orolig...
Precis, två bockade plåtar med ca5mm tjocklek binder ihop husen.
Dom satt på lådan när jag köpte dom och jag trodde bara det var för att kunna montera den. Men dom är nog till för att hålla ihop husen också...
Tur jag inte tog bort dom då

Re: 200sx M5 Turbo v2.2 (Mekar LENCO)
Postat: lör feb 12, 2011 7:45 pm
av AsLoT
Nu är bilen startad
Verkar funka... Hjulen snurrar och inget låter konstigt.
Ska sätta upp den i bänken och köra lite mer så fort som möjligt.