mera bilder..
Har fräst två spår i ett aluplattgärn som jag styr upp på kylaren.
La en siliconsträng i varje spår för att det inte skall bli metall mot kylaren direkt.
Bilder
skall till biltema imorgon och inhandla sista racedelarena hehe
spridarmotstånden man ser? kolla så dom inte kortsluter mot jord.
har använt liknande till värme i knappsatser i manöverlådor till soppbilar med kortis som följd ifall man inte körde + på samma sida..
men vad händer om den leder över mellan två motstånd då?
då kan i värsta fall nån spridare kopplas direkt på drivstegen = olika öppningstider på spridarna..
/Jonas
volvo140turbo skrev:Det är ingen fara för hela plattan sitter skruvad i ett plastclips.
Jonas Back - MegaSquirt guru
jonas.back(at)swetune.se
bra fråga!
Jag gjorde som tekniska specen sa till mig att göra angående pappren på motstånden.
dom är endast på 25w (eller vad det var) om dom monteras på en kylare.
Typ skruvas i komponentens chassie eller dylikt.
Tyckte att en alubit leder värme snabbt och kyler rätt bra så den skulle kanske fungera.
Men menar ni att ytterhöljet (det gula biten) leder strömmen?
Det är ju ett maffigt motstånd med klet runt innuti dom där väll?
jag vet inte och vill inte göra bort mig igen med sprutet så det blir nått så jag tar gärna kritik.
Men jag känner många nira åkare som itne är direkt noga med dom där motstånden och det funkar för dom.
visserligen märkte jag inte nått konstigt på lambda eller gången på motorn när jag kopplade in spridarna med dom här motstånden från början.
jag bara känner igen dom till utesendet.. använde 10W i manöverlådorna.. som backeliten sa, så kan det ju i teorin bli så du kan aktivera alla spridare med en utgång..
348ohm var givaren på
kablarna till givaren var ok
mätt kablar från tändmodul till spole det var ok
har mätt strömmen över steget under crank och det var ok (runt 11volt)
kört utan pip och saw kablarna kopplade
kollat avstånd för givare mot triggerhjul
348ohm var givaren på
kablarna till givaren var ok
mätt kablar från tändmodul till spole det var ok
har mätt strömmen över steget under crank och det var ok (runt 11volt)
kört utan pip och saw kablarna kopplade
kollat avstånd för givare mot triggerhjul
kollat allt.
Verkar vara tändmodulen som är kass.
skall fixa en på skroten imorgon och kika vidare.
Någon som har koll på vanliga fel på Edis system?
Jonas Back - MegaSquirt guru
jonas.back(at)swetune.se
För när jag körde med den där modulen så funkade de inte att köra vr-givaren åt fel håll nämligen. Medans en annan modul funkade de på. Verkar vara från box till box, samt triggerhjulsberoende.
Den borde ge en gnista på alla stift när man slår på tändningen.
jag bytte håll på kablarna till givaren och nu funkar den jätte bra.
startade direkt.
Går som en påse nötter men en liten film kan jag lägga ut.
sitter ingen lambda sond i avgasröret så den låter som en motorsåg
åter till spridarmotstånden.
dom är ju helt avsäkrade från att stöta i det eloxerade ytterhöljet.
Eller har jag fattat fel på dess uppbyggnad och att det är en annan variant av resistor innuti?
Jag tror nämligen att det är ett "vanligt" motstånd innuti.
Men jag märker inga problem iaf vid gången av motor eller något skummt.
sen så måste jag tillägga att den går bra mycket finare med 1000 än 390cc spridare genom hela registret.
det är ju konstigt.
Men det kanske hade kommit skit i dom andra spridarna