Batboat 23 - Volvo 16v N/A 2000cc
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
Trångt att montera är det så du menar eller?
Det är väggar runt sumpen, så den är mer eller mindre inramad. Tyvär är det inga luckor, hade jag haft mer tid så hade jag nog gjort om hela skiten med luckor istället.
(Finns en bild någon sida bak hur väggarna ser ut)
Tänkte testa så här först, då det bara varit minimala problem, och jag tror att dom problemen skapas för att oljan hoppar upp ur tråget och är i vevhusen och larvar sig.
Mvh
Det är väggar runt sumpen, så den är mer eller mindre inramad. Tyvär är det inga luckor, hade jag haft mer tid så hade jag nog gjort om hela skiten med luckor istället.
(Finns en bild någon sida bak hur väggarna ser ut)
Tänkte testa så här först, då det bara varit minimala problem, och jag tror att dom problemen skapas för att oljan hoppar upp ur tråget och är i vevhusen och larvar sig.
Mvh
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
då skall jag hålla koll på när tävlingarna börjar och komma och kika:)
Bara dom säljer korv och kaffe blir jag nöjd hehe:)
God jul
Bara dom säljer korv och kaffe blir jag nöjd hehe:)
God jul
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag väntar på insuget, ska gå rätt fort sen hoppas jag.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
sleeper pv
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 792
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 9:18 am
- Ort: sundsvall
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
~ 3 minuter in i filmen så vurpar dom här pojkarna, ganska identiskt med våran vurpa i Dyvik. Dock så tror jag vi tog två skutt innan det skar åt sidan för oss.
Haha, skrattar lite smått åt hur dom åker innan dom trillar dit. Inte helt oväntat
http://se.youtube.com/watch?v=LJIy6d9IY ... re=related
Haha, skrattar lite smått åt hur dom åker innan dom trillar dit. Inte helt oväntat
http://se.youtube.com/watch?v=LJIy6d9IY ... re=related
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
angående youtube länken, det var att entusiastiskt kört haha.
ville dom maxa deras speed rekord eller vad djorde dom?
Borde dom inte känt det där lite tidigare innan dom tiltar fullt ut hehe.
Jag är amatör men gjort många sådana vurpor med modellbåtarna och haft riktig båt som man kunnat jämföra med det där.
dom verkade ha klarat sig bättre än du och din polare Peppe
ville dom maxa deras speed rekord eller vad djorde dom?
Borde dom inte känt det där lite tidigare innan dom tiltar fullt ut hehe.
Jag är amatör men gjort många sådana vurpor med modellbåtarna och haft riktig båt som man kunnat jämföra med det där.
dom verkade ha klarat sig bättre än du och din polare Peppe
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
-
sleeper pv
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 792
- Blev medlem: lör sep 01, 2007 9:18 am
- Ort: sundsvall
Peter: Klarar du ventilurtagen med de nya större ventilerna? Kommer du köra samma kamaxel igen eller tänker du testa Jens ide om kamval? skiljer det mkt i lyft mellan dessa kammar? Misstänker du har koll men en påminnelse annars om ventilurtagen i kolvarna.....
//F.
PS: Du leder redan nu stort över mig, hur skall jag nånsin komma ikapp???????
//F.
PS: Du leder redan nu stort över mig, hur skall jag nånsin komma ikapp???????
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
Gren: Det är en vanlig brytarlös fördelare.
Minns inte vilken modell. Tändmodulen kommer från Volvo 740.
Det har funkat okej, men nu kommer en MSD 6:a att hitta in samt en blaster spole.
Tommy: Jag satt och skrattade mest hela filmen, för man visste ju redan i början att det aldrig skulle gå.
Dom jagade väl den sista knopen (fast tappade 2 knop i snitt för dom for åt alla håll, inte lätt att veta)
Och sedan gick det som det gick? Hehe, ja dom stog ju upp och såg bara glada.
sovar pv'n: Jag bör klara dom nya ventilerna, tror jag bara måste bredda urtagen lite.
Jag tror att det ska gå bra, annars får jag väll custom beställa kolvar, och då kommer jag skylla på Jens
(skämt åsido)
Jens har sänkt ventilerna det som går. Men om det går vet jag inte förns jag får köra lite modelera.
Jag skulle vilja åka med liknande kamaxel som den jag hade. Men Jens har ju några tankar om några med snällare dur. Gunnar var inne på en likadan.
Tiden får utvisa, finns ingen GL20 då kamslipen inte är igång ännu. Tyvär.
Det skiljer 1mm mellan Enem Z17 (10.8mm) och Gunnars GL20 (11.8mm).
Nu är det över 6 månader sedan jag gämförde dom, men jag bör minnas rätt.
Lyftet är väl inte största problemet, jag misstänker att det blir diametern på ventilen som ställer till det om det är något. Återkommer i ämnet
Mvh
Minns inte vilken modell. Tändmodulen kommer från Volvo 740.
Det har funkat okej, men nu kommer en MSD 6:a att hitta in samt en blaster spole.
Tommy: Jag satt och skrattade mest hela filmen, för man visste ju redan i början att det aldrig skulle gå.
Dom jagade väl den sista knopen (fast tappade 2 knop i snitt för dom for åt alla håll, inte lätt att veta)
Och sedan gick det som det gick? Hehe, ja dom stog ju upp och såg bara glada.
sovar pv'n: Jag bör klara dom nya ventilerna, tror jag bara måste bredda urtagen lite.
Jag tror att det ska gå bra, annars får jag väll custom beställa kolvar, och då kommer jag skylla på Jens
(skämt åsido)
Jens har sänkt ventilerna det som går. Men om det går vet jag inte förns jag får köra lite modelera.
Jag skulle vilja åka med liknande kamaxel som den jag hade. Men Jens har ju några tankar om några med snällare dur. Gunnar var inne på en likadan.
Tiden får utvisa, finns ingen GL20 då kamslipen inte är igång ännu. Tyvär.
Det skiljer 1mm mellan Enem Z17 (10.8mm) och Gunnars GL20 (11.8mm).
Nu är det över 6 månader sedan jag gämförde dom, men jag bör minnas rätt.
Lyftet är väl inte största problemet, jag misstänker att det blir diametern på ventilen som ställer till det om det är något. Återkommer i ämnet
Mvh