Postat: fre dec 25, 2009 12:02 pm
436hk/7300 och 1.72bar 

Ett forum för motorentusiaster
https://forum.savarturbo.se/
Vad var vridet vid den effekten?Jens Gustavsson skrev:436hk/7300 och 1.72bar
tordes?de visas väl vid varje pull?Jens Gustavsson skrev:442hk/7300/1.75bar
jag tordes inte testa vridet då jag har stum tändning 26grader på dessa tryck men jag vet ungefär vad det är (kan räkna fram det sen)
Ok.. Om du orkar dra motorspec. sen när du har tid skulle va intressant.Jens Gustavsson skrev:442hk/7300/1.75bar
jag tordes inte testa vridet då jag har stum tändning 26grader på dessa tryck men jag vet ungefär vad det är (kan räkna fram det sen)
jag har mest gasat på högre rpm här på slutet för att se så den drar på högre rpm och att den ger lite effekt iallafall. simulerar ungefär en powerglid repa (utan start).micke999 skrev:tordes?de visas väl vid varje pull?Jens Gustavsson skrev:442hk/7300/1.75bar
jag tordes inte testa vridet då jag har stum tändning 26grader på dessa tryck men jag vet ungefär vad det är (kan räkna fram det sen)
nä tyvär är denna dyno körning slut för denna vinter, nu är det körning i bil som gäller tidigt i vår. andra steget blir en sensre historia (följer en tids plan som måste hållas) bilen ska igångs och efter mer än 15 års dragrace åkning så har jag lärt mig att efter jul så måste allt börja monteras ihop om man ska hinna köra fort sesongen effer.dsimila skrev:Mäktigt med dom siffrorna på så snäll motor.
Börjar bli dags å hänga på storturbon nu va?
tror inte han vil testa fullt vridmoment med den tändningen! men vid 7300rpm ligger vridet på ca425nm skulle jag tro?micke999 skrev:tordes?de visas väl vid varje pull?Jens Gustavsson skrev:442hk/7300/1.75bar
jag tordes inte testa vridet då jag har stum tändning 26grader på dessa tryck men jag vet ungefär vad det är (kan räkna fram det sen)
är ju inte så bra!!dax å byta sprut?Jens Gustavsson skrev:jag har märkt ett litet problem sista bromsningarna.
då haltec bara mappas varje 1000rpm så hinner motorn både gå för fett (0.72) i början av 7000 varvs mappen och för snålt (0.85) i slutet.
utan detta sprut så hade jag inte hunnit köra nått än, det är en prioritets grej. jag ska köra i sommar det är planen jag följer.micke999 skrev:är ju inte så bra!!dax å byta sprut?Jens Gustavsson skrev:jag har märkt ett litet problem sista bromsningarna.
då haltec bara mappas varge 1000rpm så hinner motorn både gå för fett (0.72) i början av 7000 varvs mappen och för snålt (0.85) i slutet.
vad ligger avgastempen på nu?