Har alltid önskat mig ett par svarta klarglas lyktor ända sedan jag köpte bilen. Men, känner inte för att betala dom pengarna för något som inte gör bilen snabbare på något vis.. Så häromdagen kom jag på att jag hade lyktspray över från någon tidigare bil, samt en extra uppsättning baklampor så jag tog och tonade dom röda.
Vet inte om jag ska köra med dom, men jag tycker faktiskt att det ser lite stilrenare ut men samtidigt lite epa. Börjar man bli för gammal kanske?
I mellandagarna plockade jag ned bakvagnen i delar, har sedan dess varit i valet o kvalet om jag skulle lämna iväg den på blästring. Men pga att jag själv jobbar dagtid en bra bit ifrån firman som skulle kunna tänkas utföra jobbet så har det inte passat så bra.
Ikväll bestämde jag mig dock för att slipa och måla den själv, så nu är länkarmarna färdiga.
Imorgon tänkte jag ta itu med bakaxel-balken, har köpt lite nya bromsdelar och stag också. Måste dock flytta över lamelldiffen till något annat hus med trevligare utväxling, 3:64 som denna har är redan testat och det funkar inte alls bra med ZF lådan. Hade nog lirat bättre med en Getrag 280 med 0,8x på femman..
Kanske en uppdatering imorgon också?
/Cristofer