Sida 28 av 64
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Postat: ons maj 11, 2011 5:52 pm
av The
Du kan köpa min Keihin FCR 39MX som jag har liggande, bara "lite" stor åt en såndär motor

Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Postat: fre maj 13, 2011 7:44 pm
av Kadett4wd
Ett par bilder:
Bara svetsa ihop pipan imorrn så kan jag montera avgassystemet igen.
Håller på att designa nå dekaler till den också.
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Postat: fre maj 13, 2011 10:22 pm
av smokke
fan vad fin den blir!!
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Postat: tor maj 19, 2011 6:07 pm
av Kadett4wd
nåt sånt där då.. dålig facebookbild..
men dekaler så är det klart.
Motormässigt då?
jo nu är pipan tät, den var juh sprucken förut.
Samt bromsen ligger inte på längre.
och resultatet,, ja.. hmm svårt att låta bli att få det att låta som skryt.
men jag vill juh delge er hur bra den går.
Gasres på 2an utan problems what so ever.
Kan nog tvinga upp han på 3an också.
Nu med pipan tät så bygger det tryck och värme i den ordentligt så nu varvar den som tänkt.
Hastighet,, ja lite mera än förr givetvis.. men ska klocka den vid tillfälle.. fort går den.. så mycket kan jag säga =)
Edit: ska bli kul o testa en PWK förgasare sedan.. har faktiskt kanske en FD28 på g

med massvis med tur så..
Smokke: Vad hete den där gocart förgasaren igen?
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Postat: tor maj 19, 2011 8:53 pm
av smokke
baroni heter den:)
så här såg den ut när ja hade den på am6:an,tryck på visa helbild:
http://www.google.se/imgres?imgurl=http ... 52&bih=801" onclick="window.open(this.href);return false;
har även provat den på puchen och hondan o den är jävligt lätt o justera,Mvh///
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Postat: lör maj 21, 2011 1:00 pm
av Kadett4wd
sedärja.. 1st PWK 28mm förgasare inhandlad.
Nu ska det bara väntas in svar på VD förgasaren, samt även en annan mysig gasare.
massvis med test på g mao..
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Postat: mån maj 23, 2011 7:28 am
av Kadett4wd
testade PWK´n igår, fick juh inte tag på 30mm utan blev en 28mm istället.
ska ta upp den till 29.5 vid tillfälle.(trotteln begränsar)
Den går i stort sett lika som med 30.8mm dellorton.
möjligen lite mer respons, kanske eventuellt även lite lite mera läääängst uppe på topp.
så en fin tratt in i förgasaren gör stor skillnad mao.
28mm går lika som ~31mm
Vars är den där tråden där TeflonMats flödar förgasare?
letade säkert i 20minuter igår,, fann den inte.
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Postat: mån maj 23, 2011 10:22 am
av smokke
typ här:)
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=210" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Postat: ons maj 25, 2011 6:55 pm
av Kadett4wd
På sniskan,, men åskådliggör många av mina toerier rätt tydligt:

Vad som inte syns på bilden är att det är en kanal som vetter rakt ned i vevhuset precis innan cylinderfodret, typ mellan mittersta ribborna.
Teorin baseras på att från luftfilter till vevhus ska det vara minsta möjliga motstånd, gashastighet är 'sekundärt'.
Vi måste försöka fylla vevhuset så lätt som möjligt, och vi har bara atmosfärtrycket till hjälp.
Får vi in mycket mat i vevhuset så har vi kolvens pumpkraft istället för atmosfärtrycket(vevhuskompet blir högt) att skjuta upp det upp ovanför kolven.
då får vi härlig fin gashastighet i överströmmarna, vilket gör att vi kan trycka in massvis med godis in i den elakt turbulenta cylindern.
Vilket resulterar i god gasfyllning av cylindern som kan nyttjas i fränt i expansionskammaren för att få lavineffekt på hela förloppet.
Juh hårdare smäll i cylindern då det antänds desto tuffare pipor kan man köra.
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Postat: ons maj 25, 2011 7:35 pm
av smokke
rg500:)
http://www.youtube.com/watch?v=AZr-PncUjnk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=NzLWAGP7 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Postat: ons maj 25, 2011 7:56 pm
av Kadett4wd
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Postat: ons maj 25, 2011 8:12 pm
av smokke
ha ha,ääh du är juh tradolan fuller du

Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Postat: ons maj 25, 2011 8:22 pm
av Kadett4wd
höhö.. kodeinfosfathemihydrat med en skvätt paracetamol om jag får be
nää visst fan är sukan frän... har alltid gillat suka och just de där RGV500 gamma... grymma maskiner..
men vettefan ändå om inte hondan är värre,,, ja menar.. den har juh knäckt ett ben på mig redan

Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Postat: tor maj 26, 2011 11:56 am
av patrikh
Borde inte du digga den här varianten då?
Fullt ös in i vevhuset utan något "skräp" ivägen. Man slipper ju väggarna när gaserna inte behöver gå in via cylindern. Men det finns säkert fördelar med det också, vad vet jag!
Re: Honda MT/MB bästa trimcylindern?
Postat: tor maj 26, 2011 12:43 pm
av Kadett4wd
Givetvis är vevhusmatning än bättre, men det kan ändock halta lite på att fylla överströmmarna faktiskt.
Absolut vassaste är juh slidmatning med roterande slid, då blir juh insuget helt tomt förutom nålen i förgasaren.
Samt även där kan det halta lite, men skillnaden är nog obetydlig, vinsterna med tomt och flödesfritt insug är större än de små förlusterna att kanske inte fylla vevhuset perfekt.
Det är juh därför jag letar med ljus och lykta efter en VD28 förgasare från Keihin.
Just för att få rakt skott i råttan =)