
ivars e30 backhalf - 8s
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
väntar på att ramla över nån lämplig låda till vita faran och en ev bakaxelupgrade inför 2012.
röda faran:
panel inpassad och klar för flockning
ser dock INTE rätt ut på bild då den hänger ner

nå tips på schyssta rengörningsprodukter för det här aset?

sen har jag målat om den invändigt i samma mattsvarta färg jag körde i den vita

polarens evo hybrid ska få en hel växellåda och tuktas på isarna snart !!

Dags för uppstart på BF95 så fort vägarna torkar upp så man kan ta en sista fotosession på kärran..


dyrt underrede på den röde? =)

söker e36 motorfästen och m535 motorkuddar (orginal) för att göra klart och sänka ner motorn i den röda, (bör vara klart innan sista december.)

nya hjuluppsättningen ska bli väldigt intressant att prova i vår!
Dock lär jag svarva av bromsskivorna lite och valsa skärmarna något.. Men det känns som att man lär ha 245 fram om man ska sladda 265+ bak?
Tyckte den var onödigt dryg i somras med 215 däck fram och 255 bak

röda faran:
panel inpassad och klar för flockning
ser dock INTE rätt ut på bild då den hänger ner


nå tips på schyssta rengörningsprodukter för det här aset?

sen har jag målat om den invändigt i samma mattsvarta färg jag körde i den vita

polarens evo hybrid ska få en hel växellåda och tuktas på isarna snart !!


Dags för uppstart på BF95 så fort vägarna torkar upp så man kan ta en sista fotosession på kärran..


dyrt underrede på den röde? =)

söker e36 motorfästen och m535 motorkuddar (orginal) för att göra klart och sänka ner motorn i den röda, (bör vara klart innan sista december.)

nya hjuluppsättningen ska bli väldigt intressant att prova i vår!

Dock lär jag svarva av bromsskivorna lite och valsa skärmarna något.. Men det känns som att man lär ha 245 fram om man ska sladda 265+ bak?
Tyckte den var onödigt dryg i somras med 215 däck fram och 255 bak

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
skrotas på och fixas i garaget, med den röda..
Slipad och målad invändigt, samma färg som vita racebilen.
Specialblandad metallfärg ifrån flügger.

det gamla hederliga flaggstångslinetrixet

framvagnen från min vita när den var grön sitter nu på den röda tillfälligt, innan nya grejern kommer i mars ifrån streetperformance.

med lite schysst kem slapp jag blästa och lacka om bakvagnen som såg för jääääääävlig ut
YEES

sen hade jag strul som fan med att få upp bakvagnen, visst det brukar alltid strula med att få in styrpiggarna..
FAIL ->


tagning 2 med en borrmaskin som funkar...

precis när jag brytit av min favoritborr, fipplat med en skruvmejsel och dragit näven i en gammal tankupphängning så lossnar det, tur det annars hade jag nog hoppat in taket efter allt småstrul som blivit tidsödande..

bakvagn uppe och allt vart kanon med nyblästrade fästen och grejer! saknas att måtta upp höjden i bakkant på diffen och göra ett fäste.

sen drog garagestädning igång pga flytt i månadsslutet... suck...

vita faran har jag haft ute och december snurrat lite i stan med, bara för att det gick!

Är förövrigt på jakt efter en schysst viper t56a till min vita, pris runt 20 hade jag tänkt mig
Slipad och målad invändigt, samma färg som vita racebilen.
Specialblandad metallfärg ifrån flügger.

det gamla hederliga flaggstångslinetrixet


framvagnen från min vita när den var grön sitter nu på den röda tillfälligt, innan nya grejern kommer i mars ifrån streetperformance.

med lite schysst kem slapp jag blästa och lacka om bakvagnen som såg för jääääääävlig ut


sen hade jag strul som fan med att få upp bakvagnen, visst det brukar alltid strula med att få in styrpiggarna..
FAIL ->


tagning 2 med en borrmaskin som funkar...

precis när jag brytit av min favoritborr, fipplat med en skruvmejsel och dragit näven i en gammal tankupphängning så lossnar det, tur det annars hade jag nog hoppat in taket efter allt småstrul som blivit tidsödande..

bakvagn uppe och allt vart kanon med nyblästrade fästen och grejer! saknas att måtta upp höjden i bakkant på diffen och göra ett fäste.

sen drog garagestädning igång pga flytt i månadsslutet... suck...

vita faran har jag haft ute och december snurrat lite i stan med, bara för att det gick!


Är förövrigt på jakt efter en schysst viper t56a till min vita, pris runt 20 hade jag tänkt mig
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
jag har sagt det förut, men nu var det long time no seen på riktigt 
väldigt aktiv höst (på annat håll) som passerat, kombinerat med inte så händelserik garagesäsong totalt tilltänkt till iår.. Men nu börjar det pysslas en del iallafall...
Garageflytt IGEN... Nära och snöfritt, så M50in fick sjunga lite i ett öde industriområde

inparkerad i nya skrubben

gamla garaget städas ur och min kära röda släde var i det här läget svår att hitta en plats för

representerar svenska turboträsket!

varmkörning på BF95 för att inte etanolen ska mysa till sig och pajja spridare och annat kul..

EVON fick jag sälja eftersom jag behöver dragbil till sommarn!

Röda raketen skrevs det om ägarpapper på och den bor nu i norrland där den ska förses med V8 och stressfläkt!

3 liters puffran får helt enklet så och se frän ut i garaget tills jag behöver reservdelar

ny låda beställd i samråd med ärtan

dränerat på allt utom olja


rivit ner gamla lådan som ställde till min säsong, troligtvis för att det inte varit helt centrerat efter omsvetsningen..?

Eftersom jag byter låda och därmed splines/axel så är mina gamla lameller till salu, långa pendlar mil, körd av äldre herre sedan ny.
Komplett servicebok och nogranna inspektioner har gjorts av erkända proffsmekaniker.

Nya lådan och den gamla

ska försöka få nån mät-svarv-fräs-operatör-frasse att kika på mina floaters prylar och kopplingschassie.

Misstänkte felaktig kamaxelinställning då inte bilen kändes lika vild på låg som högladd i orsa, var ju lite saksamma eftersom det stora problemet var att det tog 5 sekunder varje gång jag skulle växla.. Men hur som haver så stod insugskammen fel, visserligen bara 0.8mm fel mätt på bakre tryckaren.

varmt och gott !

När man endå låg under och beundrades de fina färgerna på svänghjulet så ser man att nya fälgar ger ett sånt jävla fräshhetsintryck i all oljesnask ifrån mantorp haveriet!

Jag har startat en facebook grupp också för mindre filmuppladdningar och samlingar som lättare blir överskådligt än att leta i en tråd efter festliga filmklipp... Ska försöka hålla den ren ifrån onödiga bilder, (så fort bilderna blir inaktuella tas de bort och bara godbitarna spars).
Supporta mig gärna där genom att gilla sidan + att få se lite schyssta samlingsklipp ifrån året!
http://www.facebook.com/pages/ivarsprod ... 7143026166" onclick="window.open(this.href);return false;

väldigt aktiv höst (på annat håll) som passerat, kombinerat med inte så händelserik garagesäsong totalt tilltänkt till iår.. Men nu börjar det pysslas en del iallafall...
Garageflytt IGEN... Nära och snöfritt, så M50in fick sjunga lite i ett öde industriområde


inparkerad i nya skrubben

gamla garaget städas ur och min kära röda släde var i det här läget svår att hitta en plats för

representerar svenska turboträsket!


varmkörning på BF95 för att inte etanolen ska mysa till sig och pajja spridare och annat kul..

EVON fick jag sälja eftersom jag behöver dragbil till sommarn!

Röda raketen skrevs det om ägarpapper på och den bor nu i norrland där den ska förses med V8 och stressfläkt!


3 liters puffran får helt enklet så och se frän ut i garaget tills jag behöver reservdelar

ny låda beställd i samråd med ärtan

dränerat på allt utom olja


rivit ner gamla lådan som ställde till min säsong, troligtvis för att det inte varit helt centrerat efter omsvetsningen..?

Eftersom jag byter låda och därmed splines/axel så är mina gamla lameller till salu, långa pendlar mil, körd av äldre herre sedan ny.
Komplett servicebok och nogranna inspektioner har gjorts av erkända proffsmekaniker.

Nya lådan och den gamla

ska försöka få nån mät-svarv-fräs-operatör-frasse att kika på mina floaters prylar och kopplingschassie.

Misstänkte felaktig kamaxelinställning då inte bilen kändes lika vild på låg som högladd i orsa, var ju lite saksamma eftersom det stora problemet var att det tog 5 sekunder varje gång jag skulle växla.. Men hur som haver så stod insugskammen fel, visserligen bara 0.8mm fel mätt på bakre tryckaren.

varmt och gott !


När man endå låg under och beundrades de fina färgerna på svänghjulet så ser man att nya fälgar ger ett sånt jävla fräshhetsintryck i all oljesnask ifrån mantorp haveriet!

Jag har startat en facebook grupp också för mindre filmuppladdningar och samlingar som lättare blir överskådligt än att leta i en tråd efter festliga filmklipp... Ska försöka hålla den ren ifrån onödiga bilder, (så fort bilderna blir inaktuella tas de bort och bara godbitarna spars).
Supporta mig gärna där genom att gilla sidan + att få se lite schyssta samlingsklipp ifrån året!

http://www.facebook.com/pages/ivarsprod ... 7143026166" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Skulle de inte kunna va en bra ide att klocka in kammarna med gradskiva på veven och leta upp max lyft på rätt gradtal istället för att försöka mäta lyft vid tdc? Känns ganska oexakt att försöka mäta sig till de. 0.8mm, de kan va väldigt många grader fel de, vid max lyft på mina kammar gör +-0.2mm +-10gr vid max lyft. Har inte mätt vad +-0.8mm vid säg kanske 2.5mm lyft vid tdc gör, men jag kan tänka mig att de gör Väldigt många grader på kammen 

Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
fyfan!! jo man skulle kunna försöka kika på det men det har tidig aldrig behövts labbas så mycket för just effekt och karaktär på motorn.. 100-200 häst hit eller dit har aldrig behövt fiskas för det har alltid varit för mycket effekt för något, Grepp/koppling/växellåda 
Men det är ju bra oseriöst som jag gör faktiskt, med skjutmått.. Vi får se om effekten inte räcker till iår när allt är inställt och fungerar som det ska

Men det är ju bra oseriöst som jag gör faktiskt, med skjutmått.. Vi får se om effekten inte räcker till iår när allt är inställt och fungerar som det ska

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 740
- Blev medlem: mån feb 18, 2008 11:15 pm
- Kontakt:
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Hej ivars.
Tänkte dryga mig lite
Efter att ha följt din framfart, på div. forum, så verkar du inte behöva mer mos i maskin för att åka fortare, fast du skulle nog behöva ta hand om den effekt du har lite bättre
Tänkte att det är dags att påminna dig lite om den här tråden...
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=23&t=45589" onclick="window.open(this.href);return false;
Den känns aktuellare än någonsin
Kämpa på så kommer nog 8an snart
Ha de'
Tänkte dryga mig lite

Efter att ha följt din framfart, på div. forum, så verkar du inte behöva mer mos i maskin för att åka fortare, fast du skulle nog behöva ta hand om den effekt du har lite bättre

Tänkte att det är dags att påminna dig lite om den här tråden...
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=23&t=45589" onclick="window.open(this.href);return false;
Den känns aktuellare än någonsin

Kämpa på så kommer nog 8an snart

Ha de'
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Framgångsrik Bracket racer

Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Nog har du så rätt jörgen!
Men på något vis blir min bil en sån kompromiss av allting, men det blir ett par ingrepp för dragracekörbarhetens skull igen nu iår!

Men på något vis blir min bil en sån kompromiss av allting, men det blir ett par ingrepp för dragracekörbarhetens skull igen nu iår!

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
efter mycket bråk med iphone vs windows så har jag fått inte lite bilder för att kunna göra en update.... suck.....
NYHET NR 1 är ivarjefall att kärran ska till Elmia iår igen, så en hel del planer smids in för mässan så förhoppningsvis kommer jag ha en hel del kul att börja uppdatera med igen, trots den "ohändelserika skruvsäsongen 2011/2012"...
vart lite mer brådis med allt helt plötsligt då jag vill ha den raceready 1.5 månad tidigare än tänkt.. iochmed elmia..
inmätning inför nytt svänghjul och koppling mm på låda.

dräparn som skulle få is i vinter blev det inget med, så är någon sugen på en 4 dörrars i ok skick hör av dig.. dock rost, speciellt mellan skuff och kofångare och utan motor.. Dock bra i skärmkanter och undertill..

efter att jag fixat med kammarna bytte jag till nya spännenheten på maskin innan jag pular tillbaks kylare mm.
passar bolt on ifrån 330 e46 motorn på en gammal 325 motor ifrån 91, lös rulle går inte att köpa ny längre till gamla modellen...

paltade av insuget som ska fräshas upp, främst ska jag blästa och blåsa inre biten mot blocket där det blir så svårt att hålla rent. Inte årets mest sexuella inverkan direkt men när man endå håller på och snyggar upp lite mer
!


Adinan ifrån ANbilvård kommer förbi och ska kika på skadan jag drog på mig 2010 när jag vred av ett hjul på strippen...

ombyggnadtion i skuffen för att underhålla ic-kylvattnet
katastrof efter ett par repor på strippen som det var iår! 

kardanen ska in till http://www.sveabil.se" onclick="window.open(this.href);return false; för ännu en ombyggnadtion

här är ett svänghjul som är enligt standardmått för uppmätning, leverarat av jonas på http://www.bakaxel.se" onclick="window.open(this.href);return false; men vi ska skräddarsy ett till mina önskemål! Blir altså inget skelettsvänghjul på min bil, rapp frivarvning kan rallykallarna få ha, jag ska ha det tyngsta skiten man kan få fram!

i övrigt har jag provat på att åka bana på en cross jag köpte.. Haft lite drömmar om det sedan man åkte i grusgropar med gamla PW80in på tidigt 90-tal!
cool upptäckt 1: Man behövde visst inte koppla när man växlar -> sjukt coolt! Jerico låda i krollen!?
dryg upptäckt 1: Man ska inte släppa av gasen i kicken i hoppet !
massiv eftersmak 1: Fyfan vad dålig form man är i !

Nu ska det köras på som fan innan ELMIA!!! Ska bli sjukt kul!!
fortsättning följer!
Glöm inte att gilla http://www.facebook.com/pages/ivarsprod ... 7143026166" onclick="window.open(this.href);return false;
för lite minutfärska uppdateringar

NYHET NR 1 är ivarjefall att kärran ska till Elmia iår igen, så en hel del planer smids in för mässan så förhoppningsvis kommer jag ha en hel del kul att börja uppdatera med igen, trots den "ohändelserika skruvsäsongen 2011/2012"...
vart lite mer brådis med allt helt plötsligt då jag vill ha den raceready 1.5 månad tidigare än tänkt.. iochmed elmia..
inmätning inför nytt svänghjul och koppling mm på låda.

dräparn som skulle få is i vinter blev det inget med, så är någon sugen på en 4 dörrars i ok skick hör av dig.. dock rost, speciellt mellan skuff och kofångare och utan motor.. Dock bra i skärmkanter och undertill..

efter att jag fixat med kammarna bytte jag till nya spännenheten på maskin innan jag pular tillbaks kylare mm.
passar bolt on ifrån 330 e46 motorn på en gammal 325 motor ifrån 91, lös rulle går inte att köpa ny längre till gamla modellen...

paltade av insuget som ska fräshas upp, främst ska jag blästa och blåsa inre biten mot blocket där det blir så svårt att hålla rent. Inte årets mest sexuella inverkan direkt men när man endå håller på och snyggar upp lite mer



Adinan ifrån ANbilvård kommer förbi och ska kika på skadan jag drog på mig 2010 när jag vred av ett hjul på strippen...

ombyggnadtion i skuffen för att underhålla ic-kylvattnet



kardanen ska in till http://www.sveabil.se" onclick="window.open(this.href);return false; för ännu en ombyggnadtion


här är ett svänghjul som är enligt standardmått för uppmätning, leverarat av jonas på http://www.bakaxel.se" onclick="window.open(this.href);return false; men vi ska skräddarsy ett till mina önskemål! Blir altså inget skelettsvänghjul på min bil, rapp frivarvning kan rallykallarna få ha, jag ska ha det tyngsta skiten man kan få fram!


i övrigt har jag provat på att åka bana på en cross jag köpte.. Haft lite drömmar om det sedan man åkte i grusgropar med gamla PW80in på tidigt 90-tal!

cool upptäckt 1: Man behövde visst inte koppla när man växlar -> sjukt coolt! Jerico låda i krollen!?
dryg upptäckt 1: Man ska inte släppa av gasen i kicken i hoppet !
massiv eftersmak 1: Fyfan vad dålig form man är i !

Nu ska det köras på som fan innan ELMIA!!! Ska bli sjukt kul!!
fortsättning följer!
Glöm inte att gilla http://www.facebook.com/pages/ivarsprod ... 7143026166" onclick="window.open(this.href);return false;
för lite minutfärska uppdateringar

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Adinan ifrån ANbilvård kommer förbi och ska kika på skadan jag drog på mig 2010 när jag vred av ett hjul på strippen...
En Krigare ska vara ärrad


Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Bjäle: MYCKET SANT förvisso! 
redan mars.... men ligger ovanligt bra till inför en mässa dock rätt så pyrt till men annat vore ju väldigt konstigt!!

test monterade svänghjulsprototypen ifrån bakaxel.se

brottade upp lådan och gjorde ett fäste, låter rätt enkelt och det var det väl egentligen... förutom en höglyftande domkraft som fastnade i öppet läge och strulade till det så det stod härliga till... Det lät iofs inte heller som något större problem men det var fan struligt
positivt = jag fick inte lådan i pannan som en gång jag klantade till det 2009...
tog hänsyn till ett ev 3.5" system i framtiden

gjort klart med ANBILVÅRD att det blir hjälp med att få till min gamla hjulsprängningsskada ifrån 2010
får hoppas de kan rädda mina fina skärmar 

elmia blir av!

vissa skruvkvällar är smidigare än andra
får tacka pinnen i enköping som hjälper mig stuva undan lite bra och ha grejer under tiden 

tiden är kommen! Den har stått och skrytit på mitt jobbskrivbord länge nu men nu ska den dit !

spakställ blir inget extraordinärt, raketväxlingar går att få till endå med lite karateuppvärmning
BMW kan liksom inte haft fel när de tillverkade grejerna


förra året satt alting lite snett och drygt, man ruggade knogar i handbromsen när man vispade i 5an, hela förra året var föresten öken vad gäller fungerande saker ihop med växellådan, förutom att jag inte lyckades döda den..

vore ju fränt att inte valsa...... men det kommer nog krävas inför gatebil eventsen

En justeringsventil för kopplingen, är dock mycket skeptisk till den, ska försöka få till en annan ventil jag har som är mer gedigen.

som jag har till att strypa flödet till bakbromsarna, bör fungera

har återkopplat in DÖD ÅT TENGIL knappen... laddtrycksläge #3... Börjar det fungera iår så finns det ju hopp om att krana på !!

industriporr!! Herr Erik Bäckström har gjort det igen!

tänkte lackera vingen iår då aluminium blir så jävla fult... kluven om vad man ska ha för färg bara....
aluminium är ju jävligt snyggt om det bara kunde hålla sig utan missfärgningar....

dekalstrippad

redo för lackfix och sedan foliering och stripening med http://www.fastcar.se" onclick="window.open(this.href);return false;


redan mars.... men ligger ovanligt bra till inför en mässa dock rätt så pyrt till men annat vore ju väldigt konstigt!!

test monterade svänghjulsprototypen ifrån bakaxel.se

brottade upp lådan och gjorde ett fäste, låter rätt enkelt och det var det väl egentligen... förutom en höglyftande domkraft som fastnade i öppet läge och strulade till det så det stod härliga till... Det lät iofs inte heller som något större problem men det var fan struligt

tog hänsyn till ett ev 3.5" system i framtiden


gjort klart med ANBILVÅRD att det blir hjälp med att få till min gamla hjulsprängningsskada ifrån 2010



elmia blir av!

vissa skruvkvällar är smidigare än andra



tiden är kommen! Den har stått och skrytit på mitt jobbskrivbord länge nu men nu ska den dit !


spakställ blir inget extraordinärt, raketväxlingar går att få till endå med lite karateuppvärmning

BMW kan liksom inte haft fel när de tillverkade grejerna



förra året satt alting lite snett och drygt, man ruggade knogar i handbromsen när man vispade i 5an, hela förra året var föresten öken vad gäller fungerande saker ihop med växellådan, förutom att jag inte lyckades döda den..

vore ju fränt att inte valsa...... men det kommer nog krävas inför gatebil eventsen

En justeringsventil för kopplingen, är dock mycket skeptisk till den, ska försöka få till en annan ventil jag har som är mer gedigen.

som jag har till att strypa flödet till bakbromsarna, bör fungera


har återkopplat in DÖD ÅT TENGIL knappen... laddtrycksläge #3... Börjar det fungera iår så finns det ju hopp om att krana på !!


industriporr!! Herr Erik Bäckström har gjort det igen!


tänkte lackera vingen iår då aluminium blir så jävla fult... kluven om vad man ska ha för färg bara....
aluminium är ju jävligt snyggt om det bara kunde hålla sig utan missfärgningar....

dekalstrippad

redo för lackfix och sedan foliering och stripening med http://www.fastcar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
kolla sista bilden på min facebook sida, där ser man den bättre =)
http://www.facebook.com/pages/ivarsprod ... 7143026166" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/pages/ivarsprod ... 7143026166" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Hur funkar det att köra BF95 i en maskin mappad på E85?, går det inte väldans snålt eller är det bara att skruva upp main fuel lite?
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
jag sänkte 30% på bränsletrycket och körde den bara varm 

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265