Ascona a turbo, SÅLD

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Kontakt:

Re: Ascona a turbo, ny film

Inlägg av larsat »

Det är rätt!
Ser fram emot att göra likadant med min farsa o morsa så småningom, kanske ett varv på Mantorp, skulle nog uppskattas :)
Han kör visserligen inte överdrivet sakta själv men i stort sett lagligt o aktar sig väldigt från allt som är "farligt" som att flyga m.m.
Ett tag var han inne på att skaffa MC kort, men efter att ha provkört min 125a 21hk o kom upp i kanske max 60 o insett att han inte vågade luta sig i kurvorna utan försökte ta dom med rät hållning har jag inte hört så mkt om det sen..
Det var iaf roligt att se sågon försöka ta en kurva i "hög" fart genom att luta sig åt fel håll :D
Lustigt hur man kan bli så olik sina föräldrar med intressen!
Jag köpte moppe när jag var 14, satt o bytte kolvringar o kolv på en 125a på infarten hemma hos päronen när jag var runt 16-17 med verktyg jag fick skaffa själv då det inte fanns mkt mer än hammare o skruvmejsel hemma, sen blev det bilkörkort, köpa bilar, mc & mc kort, taxikort, lastbilskort o nu snart ev. även lastbil/buss/husbil :)
Fick hänga ute på landet hos en polares farsa o meka för där fanns alla verktyg o det som inte fanns skaffade man själv.
Sedan ser man barn till "hemmapulare" i kostym som inte skulle lägga sig under en bil för alla pengar i världen..
Användarvisningsbild
coupe76
Forumsberoende

Inlägg av coupe76 »

Ser rå ut med frontspoilern med.
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää
Patrik H
Forumsberoende

Inlägg av Patrik H »

jo det blev ganska bra , hade ingen röd färg hemma så det fick bli svart
Patrik H
Forumsberoende

Inlägg av Patrik H »

larsat skrev:Det är rätt!
Ser fram emot att göra likadant med min farsa o morsa så småningom, kanske ett varv på Mantorp, skulle nog uppskattas :)
Han kör visserligen inte överdrivet sakta själv men i stort sett lagligt o aktar sig väldigt från allt som är "farligt" som att flyga m.m.
Ett tag var han inne på att skaffa MC kort, men efter att ha provkört min 125a 21hk o kom upp i kanske max 60 o insett att han inte vågade luta sig i kurvorna utan försökte ta dom med rät hållning har jag inte hört så mkt om det sen..
Det var iaf roligt att se sågon försöka ta en kurva i "hög" fart genom att luta sig åt fel håll :D
Lustigt hur man kan bli så olik sina föräldrar med intressen!
Jag köpte moppe när jag var 14, satt o bytte kolvringar o kolv på en 125a på infarten hemma hos päronen när jag var runt 16-17 med verktyg jag fick skaffa själv då det inte fanns mkt mer än hammare o skruvmejsel hemma, sen blev det bilkörkort, köpa bilar, mc & mc kort, taxikort, lastbilskort o nu snart ev. även lastbil/buss/husbil :)
Fick hänga ute på landet hos en polares farsa o meka för där fanns alla verktyg o det som inte fanns skaffade man själv.
Sedan ser man barn till "hemmapulare" i kostym som inte skulle lägga sig under en bil för alla pengar i världen..

farsan har själv Mekat en del med bilar på 60-70 tal fast bara standard bilar hade 8 st paddor , byggde husbil för 20 årsedan , osv .
men han börjar ju bli gammal nu , fast han tycker det är kul att ja har lite hobby projekt .
Patrik H
Forumsberoende

Re: Ascona a turbo

Inlägg av Patrik H »

Bild

:hihi:
Patrik H
Forumsberoende

Re: Ascona a turbo

Inlägg av Patrik H »

Bild

hejdå , nu är den såld , men den dyker kanske upp i en ny tråd här på sävar
Användarvisningsbild
coupe76
Forumsberoende

Re: Ascona a turbo, SÅLD

Inlägg av coupe76 »

Lillebror såg nöjd ut igår. :hey:
Hoppas han tar sig tid att lära sig köra den innan han gör något dumt.
Tar du tag i nästa projekt nu då???????
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää
Patrik H
Forumsberoende

Inlägg av Patrik H »

låter bra

jo ja Ska ta hem miatan o börja med att plocka ur motor o låda , sen kommer det nog en ny tråd på den framöver.
Patrik H
Forumsberoende

Inlägg av Patrik H »

Bild

Den bor numer i Skövde
Sök på lingonsaft på garaget.org
wuffee
Forumsberoende

Ascona a turbo, SÅLD

Inlägg av wuffee »

Snyggare utan popnitade breddare.. Gillade den i rött :)
Svetsar de mest.
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
Skriv svar