Sida 29 av 51

Postat: mån mar 09, 2009 8:09 pm
av Roger Berglund
Victor Heinerud skrev:Får man fråga hur dina gasare är bestyckade då jag troligtvis måste bestycka om mina och vi har ju ungefär samma setup på motorn :wink:

//Victor
Har själv aldrig kollat :).
men kan ta en kik imorgon om ja kommer ihåg de

Mvh Roger

Postat: mån mar 09, 2009 8:11 pm
av Roger Berglund
Tobias Fridberg skrev:kör på med baljorna kvar klart mycket mera sleeper då :thumbright:
Jo klart det blir ju mest sleeper känsla då men frågan är ju hur "extremt" man ska gå ? :).
samt har jag aldrig nånsin hållt på med rostlagning etc samt äger jag ingen svets :/ . men får se hur ja gör :) ..


får väl se vad resten av folket tycker?, om man ska köra "orginal stuket"
eller skippa baljorna ?

Postat: mån mar 09, 2009 8:41 pm
av Glufsen
Är dom inte rostiga så låt dom vara kvar :thumbright: Sen kan du ju uppgradera chassit lite smygigt med bättre dämpare/fjädrar, förstärkta länkarmar mm och bredda orginalplåtisarna 2" inåt så har du en tokfräsch halv-sleeper :twisted:

Postat: mån mar 09, 2009 9:40 pm
av Simon.j
Fränt att den rullar :wink:

Vart köpte du Lambda/Avgastemp mätaren?

//Simon

Postat: mån mar 09, 2009 9:46 pm
av Roger Berglund
Glufsen skrev:Är dom inte rostiga så låt dom vara kvar :thumbright: Sen kan du ju uppgradera chassit lite smygigt med bättre dämpare/fjädrar, förstärkta länkarmar mm och bredda orginalplåtisarna 2" inåt så har du en tokfräsch halv-sleeper :twisted:
Nja dom är inte jätte rostiga går ju och laga utan problem om ja säger så :). jo chassi uppgraderingar måste göras den är hur svampig som hälst att köra. man får känslan av att man kommer vara mer ner i diket än på vägen som den är just nu :hihi: , men ska helt klart fundera överbreddning av 140 orginal fälgarna de kan bli jävligt fräckt tro ja :D


Simon.j skrev:Fränt att den rullar :wink:

Vart köpte du Lambda/Avgastemp mätaren?

//Simon

Jorå , kommer nog dyka upp en bättre film framöver då den är inkörd samt fixat lite små barnsjukdommar :).

jag köpte den av Mattias här på sävarturbo :thumbright: , bara att snacka med han så tar han hem en åt dig

Postat: mån mar 09, 2009 10:02 pm
av Victor Heinerud
Roger Berglund skrev:Har själv aldrig kollat :).
men kan ta en kik imorgon om ja kommer ihåg de

Mvh Roger
Skulle vara toppen :thumbright:

Postat: tor mar 12, 2009 3:29 pm
av Roger Berglund
sådär nu har man fått lite saker gjort på volvon :).
Stabilare generatorfäste
byggt färdigt avgasystemet :lol: 3" hela vägen

nu väntar man bara på få se lite asfalt igen :hihi: , så man kan köra och kolla upp diverse saker så som att motorvärmaren sitter kvar ;), hade frost plugg från början men den slapp 1 gång så då vart ja less och hoppas motorvärmaren håller tätt 8) .

Ska försöka fixa upp nå bilder senare under kvällen!.

Postat: fre mar 13, 2009 6:19 pm
av Roger Berglund
Idag har jag hunnit varit ute å provkört volvon lite lätt :).
märkte dock att vatten tempen låg på 100-110 grader :shock:,
och jag har termostaten som öppnar vid 90 grader..

har en golf 1 kylare samt en klracing fläkt på konstant och dagstempraturen ute var 0 grader :thumbdown: .. någon som har ett hett tips att komma med?

men något posetift är att :
Motorvärmen håller tätt
oljetillförseln till turbon håller tätt

Postat: fre mar 13, 2009 6:58 pm
av DruTTeN
kokade bilen då ? annars har ju vissa mätare tendens att visa lite konstigt.

Postat: fre mar 13, 2009 7:22 pm
av joel
DruTTeN skrev:kokade bilen då ? annars har ju vissa mätare tendens att visa lite konstigt.
precis kompisen hade biltema å den visade allt mellan 100 å 120 men den kokade aldrig :hihi:

Postat: fre mar 13, 2009 7:58 pm
av Steve
Som sagt, stämmer mätaren?
Snurrar fläkten åt rätt håll?

Postat: lör mar 14, 2009 1:58 am
av Roger Berglund
DruTTeN skrev:
kokade bilen då ? annars har ju vissa mätare tendens att visa lite konstigt.


Inte vad jag vet, men jag hade ju fyllt systemet smock fullt med vatten så det ska ju läka ut en rätt bra stund innan det blir rätt nivå i systemet.
tror inte den kokade men var nog på gränsen skulle ja tro. har dock ej testat mätaren,men skall göra det imårrn efter jobbet. kolla hur mycket den skiljer gämfört med andra mätare ( blir nog köksutrustning för att kika,alla sätt är bra förutom dom dåliga sägs de! )


Steve
Som sagt, stämmer mätaren?
Snurrar fläkten åt rätt håll?

Mätarna är jag osäker på nu så jag ska göra ett test imorgon bitti.

Fläkten snurrar så den tar in friskluft från grillen och suger den rakt bak mot motorn..

men sen kom ja på att jag aldrig körde med fläktarna på inne i bilen den var av?, men tror inte själv att det gör någon större skillnad några grader bara men inte så att den ligger i 90 grader konstant oavsett körning.

men det kan inte vara någon luftficka som gör att det spökar som det gör för mig?. eller kanske jag har en förliten elfläkt helt enkel?.med tanke på vad jag har för slang på bilen,inte en helt rund utan det är 2 olika dimentioner i den. finns nog bilder i tråden på sidan 23-26 någonstans.

Man vill ju börja kolla upp sånt som kostar minst, fattigt att vara student :thumbdown: , men har nu lyckats få in en fot hos umeva,stå och sortera vart privat person ska kasta sitt skräp ( elektronik etc ) så man får in en slant till projektet iaf :)

Postat: lör mar 14, 2009 2:02 am
av Roger Berglund
Sökte lite grann nu på 140 forumet och fick höra av en kille att han hade fått värmeproblem med just den typen av slangen jag har , dvs den räfflade!. så ska nog byta till en slät båda vägarna och se om man lyckas sänka tempraturen på så vis , nä nu blir det te och sova! , blir nog en uppdate samt kanske en liten film på lördagen eventuellt söndag beror på hur mycket man får gjort!

Postat: lör mar 14, 2009 9:58 am
av Eric Wiklund
hade du borrat och satt i nya kolvar?
då blir det mycke friktion från början.

har du läst KG ang. inkörning?

slå på värmen på max inne i bilen för att få ut luften därifrån också

Postat: sön mar 15, 2009 1:43 am
av Roger Berglund
Eric Wiklund skrev:hade du borrat och satt i nya kolvar?
då blir det mycke friktion från början.

har du läst KG ang. inkörning?

slå på värmen på max inne i bilen för att få ut luften därifrån också
jo den är borrad och det är splitter nya kolvar i den :).

Jag har fått buckt på problemet det var slangen från toppen till kylaren som var boven i dramat!.

nu ligger den på 80 i temp :).