Sida 29 av 71
Hej
Postat: mån jun 14, 2010 8:41 am
av calle Bengtsson
Grattis!! till fina siffror

)
Postat: mån jun 14, 2010 1:44 pm
av micke999
grattis fina siffror
vad kör du för koppling?
Postat: mån jun 14, 2010 2:10 pm
av AsLoT
Grattis. Bra snyt där.
Jag är också nyfiken på vad ni kör för koppling...
Postat: mån jun 14, 2010 2:45 pm
av Kökarmicke
Tack så mycket!
Jag åter sachs 765platta med gjutjärns/slirsinter typ mcLeod 10.5" Nersvarvad till 240mm Kallas Blackmagic här på sävar
Postat: mån jun 14, 2010 3:33 pm
av Andreas Arthursson
Körde 790nm idag med 765 och sachs race organisk lamell. Inget slir alls.
Postat: mån jun 14, 2010 6:07 pm
av RoGGaH
Tack själv för en trevlig dag.
Roligt att höra att du är nöjd. Sjukt bra ryt i spisen är det iaf

måste fan bromsa om min bil nu

:p
Andreas:
tyckte Micke sa att lamellen var lite sliten.
Men det gick fint då jag korta ner ramp tiden i bänken.
Hur snabbt svep körde du på den bilen rpm/s
Postat: mån jun 14, 2010 6:18 pm
av Andreas Arthursson
Vi körde 500 rpm/sek. Brukar inte köra så sakta men det här var lite special.
Men det är grymt med 812 whp vid endast 2.2 bar

Hoppas det går bra på kjula!
Postat: mån jun 14, 2010 8:55 pm
av Kökarmicke
Jo, lamellen är som sagt rätt kass, fick med två stycken när jag köpte lådan, dom va kasserade av honom

Jag tänkte att eftersom jag hade dom, men inte pengar just då så prövade jag om de funka ifjol, å de gjorde de ju
Sen så funderar jag på om en sån lamell inte håller an lika bra som en vanlig zinter eftersom man får mycket mera yta som plattan ska ligga an mot?
Nåja, nåt annat skulle jag behöva hitta på iaf, ska plocka ner lådan efter midsommar så får man se hur allt ser ut då.
812hk vid 2.2bar i en motor under 2.5liter e grymt tycker jag!! Har haft hjälp av mycket kunnigt folk i vinter, tack ska ni ha alla som tipsat å hjälpt till!
Postat: mån jun 14, 2010 9:07 pm
av JohanK
Japp större yta men å andra sidan fördelas trycket över hela ytan och blir mindre.
Postat: tis jun 15, 2010 7:51 am
av torpis
Kökarmicke skrev:812hk vid 2.2bar i en motor under 2.5liter e grymt tycker jag!!
Det blir väl en bra bit mer i motorn, typ 950hk(?!)
Postat: tis jun 15, 2010 12:20 pm
av Kökarmicke
Om man räknar med 10% drivlineförlust, då tror jag inte att man ljuger allt för mycket, så blir det 902hk i motorn.
Det skulle gått att ta mer om vi orkat köra vidare, men jag tror det kommer räcka till rätt bra med det jag har till att börja med

Postat: tis jun 15, 2010 1:01 pm
av Tobias Fridberg
Fin effekt i denna 5an

Grattis!
Postat: tis jun 15, 2010 8:23 pm
av turon09 (AnTe)
Postat: ons jun 16, 2010 9:33 am
av volvobrage
utrulig flott prosjekt!!:)blir sugen på og jobbe med bilen min kver gang eg les gjennom tråden din:)
lurte på ein ting..flensen til turboen har jo firkanta hol..men kollektoren du har laga er rund:S har du bilder av korleis dette såg ut til slutt inni flensen?
Postat: ons jun 16, 2010 9:43 am
av Jens Gustavsson
RoGGaH skrev:Tack själv för en trevlig dag.
Roligt att höra att du är nöjd. Sjukt bra ryt i spisen är det iaf

måste fan bromsa om min bil nu

:p
blir du lite avensjuk och orolig att BMW motorn inte ger samma effekt på det laddtrycket
vad sitter det för topp, kam och turbo på bilen? crister j inblandad förståss

en sån där CNC topp?
klart frän effekt iallafall
