Mikael - Ford Sierra med hjärta från BMW: 499.5hk & 681n
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tor nov 23, 2006 12:20 pm
- Ort: ljungby
Får tacka själv för en trevlig dag 
Gott mos i maskin
Har mungiporna släppt taget om öronsnibbarna än då?

Gott mos i maskin

Har mungiporna släppt taget om öronsnibbarna än då?

MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2794
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Grattis !
Stämmer receptet på sid 1 med komp 7.27:1 ?
Den gillar ju helt klart rejält med laddtryck även på bensin i alla fall
Stämmer receptet på sid 1 med komp 7.27:1 ?
Den gillar ju helt klart rejält med laddtryck även på bensin i alla fall

Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2794
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Många "expert tyckare" sågar ju en så låg kompression.
Men nackdelen med den låga kompressionen går ju ganska bra att "justera bort" med lite mer laddtryck.
Helt klart rätt väg att gå om man vill åka på bensin.
Möjligen att den blir något klenare på låga laster och varv, men efter vad jag sett i film på denna bilen är det inte ett problem
Men nackdelen med den låga kompressionen går ju ganska bra att "justera bort" med lite mer laddtryck.
Helt klart rätt väg att gå om man vill åka på bensin.

Möjligen att den blir något klenare på låga laster och varv, men efter vad jag sett i film på denna bilen är det inte ett problem

Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Mikael S skrev:Ja det stämmer, Lite väl lågt för min smak men ett klart billigt sätt att sänka komp då det är bara byta till kolvar från en Vanos motor. Jag har tagit av blocket en aning åtminstånde för att det inte ska bli ultralågt.
Känner ingen direkt responsförlust dock motför andra m50 turbos
Jag kör ju som många andra också med vanoskolvar till ickevanosstakar och tycker att det verkar fungera kanon. Många har kommit med påståenden om att den skulle kännas klen innan laddtryck men det är då inget jag upplevt. Innan jag satt igång mitt bygge sökte jag runt på forum och kollade andra som körde med samma koncept och det var ingen som klagade på dålig respons. Känns som att det är det vettigaste lågbudgetalternativet att nå ett lägre kompförhållande.
Christian Hörning / 0730438298
Hörnings svets och fordonsreparationer
Hörnings svets och fordonsreparationer
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Re: Mikael - Ford Sierra med hjärta från BMW: 499.5hk & 681n
Har de hänt något här i vinter/vår?
Re: Mikael - Ford Sierra med hjärta från BMW: 499.5hk & 681n
Jag var tvungen att sälja någon av mina bilar och fick bli den här. Gick till östersund där nuvarande ägare har tangerat 320mil på mätaren 

Re: Mikael - Ford Sierra med hjärta från BMW: 499.5hk & 681n
vart kan man få tag på en sån vinge?

