überladdad opel - ev till salu som rullandes
Tack för alla gratulationer , nu har jag äntligen provkört bilen åxå.
Det va lokalt (lagligt) dragrace här i byn idag , 201m på en gatstump.
Jag kan säga så här
Men det va hur kul som helst att få sladda lite , inte varje dag man åker på hjulspinn över mål
Tror det vart 7,5xx å 165km/h så det va väl inge höjdar tider.
Mina bakdämpare är helt mongo dom är helt stumma så dom blir att byta ut i veckan.
Har bytt lite lager å så då det verkar gått med lite skräp i oljan.. å det va röret ut ur pumpen som ställde till oljan.
Så nu tickar den på igen , ärtan har gjort ett kanon jobb med mappningen ... den går utav bara
Passar även på att skicka ett jätte tack till topptrims uffe.
I sista repan ut så när jag trampade på bromsen efter burnouten så small det till å pedalen gick i botten , vid inspektion så visade sig att båda fästöronen på bromsoket hade gått av å åkt upp mod fjäderbenet så slangen gick av
jaja tur att det inte gick så fort kan ja säga.
Fredde - oljetrycket ligger på 2,5-3 bar på tomgång å uppimot 4á på full mutter.
Det va lokalt (lagligt) dragrace här i byn idag , 201m på en gatstump.
Jag kan säga så här

Men det va hur kul som helst att få sladda lite , inte varje dag man åker på hjulspinn över mål

Tror det vart 7,5xx å 165km/h så det va väl inge höjdar tider.
Mina bakdämpare är helt mongo dom är helt stumma så dom blir att byta ut i veckan.
Har bytt lite lager å så då det verkar gått med lite skräp i oljan.. å det va röret ut ur pumpen som ställde till oljan.
Så nu tickar den på igen , ärtan har gjort ett kanon jobb med mappningen ... den går utav bara

Passar även på att skicka ett jätte tack till topptrims uffe.
I sista repan ut så när jag trampade på bromsen efter burnouten så small det till å pedalen gick i botten , vid inspektion så visade sig att båda fästöronen på bromsoket hade gått av å åkt upp mod fjäderbenet så slangen gick av

Fredde - oljetrycket ligger på 2,5-3 bar på tomgång å uppimot 4á på full mutter.
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Hade ni haft problem att tätningen kröp ut eller vad exakt var problemet med oljeröret?
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Mycket varvstopp blir det..
Kul att få köra lite i alla fall
Det blev alltså till att riva motor igen innan?
Kul att få köra lite i alla fall

Det blev alltså till att riva motor igen innan?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt:
Såg ju skit bra ut
Va blev det för tider?

Va blev det för tider?
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
+ att lådan har slirat som ett cp 
även kopplingen har slirat lite för mycket.. och om ni lyssnar i burnouten å i starten så vill inte launchkontollen släppa riktigt. Men det har vi en lösning på.
så lådan å kopplingen ska ses över å sen ska väl trycket skruvas upp lite kanske..
men bilen gick nästan tråkigt rakt å fint , tillåmed att åka 231blås

även kopplingen har slirat lite för mycket.. och om ni lyssnar i burnouten å i starten så vill inte launchkontollen släppa riktigt. Men det har vi en lösning på.
så lådan å kopplingen ska ses över å sen ska väl trycket skruvas upp lite kanske..
men bilen gick nästan tråkigt rakt å fint , tillåmed att åka 231blås
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
nästan synd att skruva fast den kåpan, det blir ju oftast lite tråkigt under muttrarna..
Skit fin kåpa
Spänn på kopplingen lite skall du se att det händer saker
Kör du med automat?
Skit fin kåpa

Spänn på kopplingen lite skall du se att det händer saker
Kör du med automat?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169