überladdad opel - ev till salu som rullandes

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
sikko
Forumsberoende
Inlägg: 665
Blev medlem: ons jun 15, 2005 3:46 pm
Ort: Härnösand

Inlägg av sikko »

Man Får gratulera den lilla gula till en fin prestation idag med helt okört koncept. Det vart lite drifting.
072 931 6764
Instagram novasikko
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Inlägg av norrback »

hur gick det?


/Andre'
Tjernell
Forumsberoende
Inlägg: 1078
Blev medlem: sön nov 23, 2003 10:15 pm
Ort: Hofors
Kontakt:

Inlägg av Tjernell »

Tack för alla gratulationer , nu har jag äntligen provkört bilen åxå.

Det va lokalt (lagligt) dragrace här i byn idag , 201m på en gatstump.

Jag kan säga så här :lakrits:

Men det va hur kul som helst att få sladda lite , inte varje dag man åker på hjulspinn över mål :hihi:

Tror det vart 7,5xx å 165km/h så det va väl inge höjdar tider.

Mina bakdämpare är helt mongo dom är helt stumma så dom blir att byta ut i veckan.

Har bytt lite lager å så då det verkar gått med lite skräp i oljan.. å det va röret ut ur pumpen som ställde till oljan.

Så nu tickar den på igen , ärtan har gjort ett kanon jobb med mappningen ... den går utav bara :shock:

Passar även på att skicka ett jätte tack till topptrims uffe.

I sista repan ut så när jag trampade på bromsen efter burnouten så small det till å pedalen gick i botten , vid inspektion så visade sig att båda fästöronen på bromsoket hade gått av å åkt upp mod fjäderbenet så slangen gick av :doh: jaja tur att det inte gick så fort kan ja säga.

Fredde - oljetrycket ligger på 2,5-3 bar på tomgång å uppimot 4á på full mutter.
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Hade ni haft problem att tätningen kröp ut eller vad exakt var problemet med oljeröret?
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
palten
För mycket laddtryck
Inlägg: 356
Blev medlem: tor jan 05, 2006 9:54 pm
Ort: Sandviken

Inlägg av palten »

En dag att minnas,har nog aldrig sett nån spinna så mycket och ändå
åka så fort :thumbright:
Loggen såg ut som ett EKG på Jonas Gardell :hihi:

Här fångades den gula faran upp av våran ständigt närvarande
Mr Ohde.
Bild

mvh
Bild
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Mycket varvstopp blir det..
Kul att få köra lite i alla fall :thumbright:

Det blev alltså till att riva motor igen innan?
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

Hehe blir nog att jobba lite på fästet om du ska slänga i riktiga mappen :hihi:

Fränt att funkar! Nu hoppas vi på fint väder i Orsa..
Tjernell
Forumsberoende
Inlägg: 1078
Blev medlem: sön nov 23, 2003 10:15 pm
Ort: Hofors
Kontakt:

Inlägg av Tjernell »

Du andreas.. hörde från säkra källor att du va riktigt nervös på slutet av bromsningen :hihi:

Har åkt å kikat efter ådin men inte sett den..
palten
För mycket laddtryck
Inlägg: 356
Blev medlem: tor jan 05, 2006 9:54 pm
Ort: Sandviken

Inlägg av palten »

Bild

:thumbright: :thumbright:
Bild
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Såg ju skit bra ut :thumbright:

Va blev det för tider?
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
PiLlEvAN
För mycket laddtryck
Inlägg: 223
Blev medlem: sön jan 07, 2007 5:19 pm
Ort: Avesta

Inlägg av PiLlEvAN »

RoGGaH skrev:Såg ju skit bra ut :thumbright:

Va blev det för tider?
Jag tror det var 10.023 23*
och han körde på lågt tryck :twisted:
Tjernell
Forumsberoende
Inlägg: 1078
Blev medlem: sön nov 23, 2003 10:15 pm
Ort: Hofors
Kontakt:

Inlägg av Tjernell »

+ att lådan har slirat som ett cp :thumbdown:

även kopplingen har slirat lite för mycket.. och om ni lyssnar i burnouten å i starten så vill inte launchkontollen släppa riktigt. Men det har vi en lösning på.

så lådan å kopplingen ska ses över å sen ska väl trycket skruvas upp lite kanske..

men bilen gick nästan tråkigt rakt å fint , tillåmed att åka 231blås
Tjernell
Forumsberoende
Inlägg: 1078
Blev medlem: sön nov 23, 2003 10:15 pm
Ort: Hofors
Kontakt:

Inlägg av Tjernell »

å några bilder kan ja bju på ..

Hajpärfårmance myggsilare från ö&b
Bild

å den sjukt läckra ventilkåpan
Bild
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

nästan synd att skruva fast den kåpan, det blir ju oftast lite tråkigt under muttrarna..
Skit fin kåpa :thumbright:

Spänn på kopplingen lite skall du se att det händer saker

Kör du med automat?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Danne
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: sön okt 14, 2007 9:57 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Danne »

coolt :thumbright:
Skriv svar