Morotskadetten 16v-Till salu som rullande, nu med pris!
Har ju tänkt bygga nån typ av wattlänk också så axeln inte kan fara i sidled och då borde det inte spela nån större roll var på axeln man har stagen. tycker dom flesta jag kollat på har ganska nära klumpen, kollar man i summits katalog där dom säljer färdiga bakramar så sitter fästena väldigt nära klump. Lär väl visa sig om det funkar bra eller anus 
-
subw000fer
- Forumsberoende
- Kontakt:
Börjar hända lite grejjer nu så jag lägger in lite bilder och info löpande

Punktat dit tvärbalken men den ska sänkas då den kom för högt upp och som ni ser så har jag även flyttat ut fästena mer mot mitten då jag hörde att det kan bli hög spänning på drivaxlarna om dom är så nära mitten som jag hade först annars hade jag nog kört så iaf men det här blir nog bra

Bockat till en riktigt tight bur i 42x3, dålig bild men kommer bättre sen, återstår bara främre stöttorna innan det bara är raka rör i princip kvar av buren, dock en hel del rör ska tilläggas!

Som ni ser är den för högt upp och även lite sne men ville få lite mått mest ska fixas till nästa besök i garaget

Stannade efter jobbet ikväll och började med bakramarna

Samma procedur som tvärbalken här fast x2 den här gången då

Använde denna grymt moderna kap

Så här blev slutresultatet

Funderar om man skulle bygga om calibran istället?
Kommer åka och provmontera imorgonkväll så kanske kommer en fortsättning då om nån vill se resten vill säga

Punktat dit tvärbalken men den ska sänkas då den kom för högt upp och som ni ser så har jag även flyttat ut fästena mer mot mitten då jag hörde att det kan bli hög spänning på drivaxlarna om dom är så nära mitten som jag hade först annars hade jag nog kört så iaf men det här blir nog bra

Bockat till en riktigt tight bur i 42x3, dålig bild men kommer bättre sen, återstår bara främre stöttorna innan det bara är raka rör i princip kvar av buren, dock en hel del rör ska tilläggas!

Som ni ser är den för högt upp och även lite sne men ville få lite mått mest ska fixas till nästa besök i garaget

Stannade efter jobbet ikväll och började med bakramarna

Samma procedur som tvärbalken här fast x2 den här gången då

Använde denna grymt moderna kap

Så här blev slutresultatet

Funderar om man skulle bygga om calibran istället?
Kommer åka och provmontera imorgonkväll så kanske kommer en fortsättning då om nån vill se resten vill säga
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Daniel-635
- Forumsberoende
Ser ju rejält ut
Hur gick det med Insuget, eller är det roligare i bakändan så inget händer där framme ?
Hur gick det med Insuget, eller är det roligare i bakändan så inget händer där framme ?
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Piraten: Tackar 
Jo det hoppas jag det blir, nja det är i princip klart bara osvetsat ska ta tag i det nu framöver men har bakändan som prio 1 just nu. Varit till garaget idag (bor 5 mil därifrån
) och ramen passa riktigt förvånansvärt bra med tanke på att jag satt på garagegolvet och mätte med tumstock lite så där med ögat på sne och gjorde en snabb kladd på en pappersbit.
Känns då riktigt roligt att hålla på med bilen nu när det börjar se ut som nånting kommer bilder efter helgen då det är lite mer komplett blir roligare så.
Jo det hoppas jag det blir, nja det är i princip klart bara osvetsat ska ta tag i det nu framöver men har bakändan som prio 1 just nu. Varit till garaget idag (bor 5 mil därifrån
Känns då riktigt roligt att hålla på med bilen nu när det börjar se ut som nånting kommer bilder efter helgen då det är lite mer komplett blir roligare så.
- johanedstrom
- För mycket laddtryck
grymt jojje..! ska ta och komma och hjälpa dig nån dag! bilr lite stadigare nu än förra året!
E21 Turbo
Min bil!
Min bil!
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
Mjo lite men vill inte ta så jättemkt bilder innan det är mer klart blir så träligt då.Men har fått ut ganska mkt av helgens jobb, fått klart alla huvuddelar av buren och hade allt på plats punktat men insåg att jag ville ha ut buren för att svetsa om det ska bli bra.
Slänger in ett par bilder från slutet av helgen

Blev tvungen lyfta bakdelen rätt så högt för att få ut hela buren

Och här är buren
Kommer som sagt mer bilder när allt börjar falla på plats.
8200rpm: jo såg att du hade gjort det, får se om man får tid med sånt men frågan är om det behövs nu när jag har stagen i mitten?. Börjar drivaxlarna gå sönder är det nog inte pågrund av flex och gör dom det byter jag axel till nåt värre. men man ser ju vad som händer å sker.

Tänkte ev använda mig av denna lösning för att hålla axeln från att fara i sidled. Vad tror ni om det? Har fått tag på ett kraftigt dubbelkullagrat lager som jag tänkte använda.
Slänger in ett par bilder från slutet av helgen

Blev tvungen lyfta bakdelen rätt så högt för att få ut hela buren

Och här är buren
Kommer som sagt mer bilder när allt börjar falla på plats.
8200rpm: jo såg att du hade gjort det, får se om man får tid med sånt men frågan är om det behövs nu när jag har stagen i mitten?. Börjar drivaxlarna gå sönder är det nog inte pågrund av flex och gör dom det byter jag axel till nåt värre. men man ser ju vad som händer å sker.

Tänkte ev använda mig av denna lösning för att hålla axeln från att fara i sidled. Vad tror ni om det? Har fått tag på ett kraftigt dubbelkullagrat lager som jag tänkte använda.
Tog typ 30min att göra men jag gjorde de mest för att de ska se stadigare utj0jje skrev: 8200rpm: jo såg att du hade gjort det, får se om man får tid med sånt men frågan är om det behövs nu när jag har stagen i mitten?. Börjar drivaxlarna gå sönder är det nog inte pågrund av flex och gör dom det byter jag axel till nåt värre. men man ser ju vad som händer å sker.