Sida 30 av 33

Postat: mån apr 21, 2008 10:32 pm
av auspuff
turbonisse skrev:lider med dig mkt motgångar
Efter regn kommer sol.

Postat: ons apr 23, 2008 8:39 pm
av auspuff
Polering hos Mac's performance.
Bild

Så här ser det ut under locket nu.
Bild

Nämen, titthål.. Undra vad lådan skulle gilla en burnout på 5an nu? :P
Bild

Postat: ons apr 23, 2008 9:16 pm
av Elias_
snyggt bygge :thumbright: med tanke på v-lådan så blir du vell expert på att byta dom om inget annat :hihi:

Postat: tor apr 24, 2008 8:43 pm
av auspuff
Det som är kvar att göra är att fixa till baklysena och bak"plasten" sen får utsidan duga för 2008. Bakvingen skall också monteras, hann inte innan Uråsa..

Bild

Bild

Postat: tor apr 24, 2008 9:42 pm
av auspuff
Lyckades knäppa ett riktigt bra kort i Lördags påväg till utställningen, i mitt tycke ett klockrent kort på en tvättäkta Sleeper!

Bild

.

Postat: tor apr 24, 2008 10:43 pm
av Jocke E
Familjeräser. :wink:

Postat: fre apr 25, 2008 7:09 am
av Coaster
Dragbilen :hihi: Ruskigt blank och fin efter poleringen. Mvh

Postat: fre maj 02, 2008 8:54 pm
av auspuff
Idag så har det rivits, började försöka krabba ut lådan i hjulhuset men insåg snabbt att det var mer krångligt än att lyfta ut spisen så i vanlig ordning, ut med allt!
Var ju nyfiken på hur det såg ut inne i lådan så jag plockade isär huset, nu vet jag inte hur det ska se ut men definitivt hittade jag 3 uppenbara fel.
Bifogar några bilder så kan ni som har öppnat M56or kommentera :)

Bild

Bild

Postat: sön maj 04, 2008 10:53 pm
av auspuff
Såhär ser det ut just nu, inspektion och vevlagerbyte för att vara på säkra sidan även om de lätt hade gått att köra med de gamla, när man ändå har isär allt då spelar ju 400kr ingen roll för nya lager. Vevaxeln är som ny såklart så man ska ju inte krabba till det i onödan inga konstiga slitage överhuvudtaget förutom det uppenbara från när jag sköt oljeslangen och tappade 4l olja vid 7k rpm o 1kg ladd. Nu vet man att det inte är så känsligt som vissa vill få det att vara, men som sagt, man ska vara på den säkra sidan så man kan sova gott.
Upptäckte blåneringar på svänghjulet men enligt flera som åkt sinterlamell så är det tämligen normalt, ska undersöka efter sprickor imorgon så det inte är något konstigt. Med tvärställd motor utan sprängskydd sitter man ju direkt i skottlinjen vid en sprägning av svänghjulet.

Går i tankarna att sälja alltihop som ett kit färdigmappat och klart nu när man vet att allting håller och fungerar som det ska förutom begagnade M56lådor :) Lägg ett bud om du är seriöst intresserad (säljer endast alltihop som ett kit antingen till självplockpris eller inkl montering i din bil) vi pratar inga Kalle Anka pengar jag vet mycket väl vad det är värt och jag måste absolut inte sälja men är lite sugen på ett annat projekt..

Förresten så hittade jag oljeläckaget.. Slangarna till oljekylet var torrspruckna så det var ju ganska lättlöst så teorin om ovala cylinderlopp dog ut fort när min Cocacolaflaska till vevhusventilationen var tom efter 25mils stenhård körning!

Bild

Postat: mån maj 19, 2008 6:33 pm
av auspuff
Ett underverk har skett. Min otroligt snälla bror sponsrar med pengar till låda, han ville så gärna prova kärran att han satte över pengar fortare än kvickt.
Har hittat en låda uppe i Älvängen (Göteborg) och där bor ju brorsan så det var lämpligt att hämta upp honom samtidigt för ett tokmeck.

Lyckades även sälja en annons på hemsidan igår så jag fick ihop pengar till vevlager så dit far jag imorgon om det inte blir akutjobb och hämtar upp lagerna. Volvo skulle ha 1400 och Motorslip tar 450.. Viss skillnad, så det blir 22mil tur-o-retur. Får passa på att handla något på Biltema för pengar jag inte har.

Om allt går som jag vill så börnas det på Söndag, men med erfarenhet i ryggsäcken så blir det ju troligtvis inte så. Men chansen finns! Nu finns det hopp om livet igen!

Postat: mån maj 19, 2008 7:29 pm
av Tommy Luhr
vill du sälja den gammla lådan kan du höra av dig på pm eller nått.
Skulle behöva lite delar ev.

Postat: tis maj 20, 2008 7:12 pm
av auspuff
Idag har det gjorts en bypassoperation på motorn, och det gick som smort. Lagerna hade lätt funkat att återanvända men som sagt, man vill vara på säkra sidan när man ändå håller på. Många pengar blir det i slutändan men man lär ju sig och det är väl det viktiga?

Göteborg på Fredag om inget händer med lådinnehavaren och ett tokmeck i helgen/nästa vecka så hoppas jag på besök hos MMT.

Postat: fre maj 23, 2008 11:04 pm
av auspuff
Var i Göteborg idag och hämtade upp en M56L. 65mil och knappt sovit något efter att ha jobbat två nätter + dubbla skift i Onsdags, otroligt vad man orkar när man VILL..

Imorgon börjar tokmecket.

Även ett stort tack till Henrik från Ljungby som jag passerade på hemvägen, han donerade ett helt skal till M56 så nu saknar jag bara pinjong + kronhjul för att sätta ihop den gamla lådan så har du det liggandes kan du dra iväg ett PM.

Godnatt.

Postat: lör maj 24, 2008 3:59 pm
av Tommy Luhr
jag har det du söker till den gammla lådan.

Superfräscha delar för 400 plus frakt

Postat: lör maj 24, 2008 5:50 pm
av auspuff
Tommy Luhr skrev:jag har det du söker till den gammla lådan.

Superfräscha delar för 400 plus frakt
Kalas! Ska kolla om det var något mer drev som var skadat. Hör av mig snarast!