Sida 30 av 51
Postat: sön mar 15, 2009 11:18 pm
av Roger Berglund
Såhär ser allt ut i dagens läge!

.
har dock en barnsjukdom att åtgärda,det är att den läker olja ur returen till tråget. vet inte om det kan bero på för mkt olja? eller att skvalplåten?.
Postat: mån mar 16, 2009 3:29 pm
av Roger Berglund
Jag hade oljan vid max nu på stickan och den läker olja från oljetråget dvs oljeretur röret. sen har jag ju givetvis skvalplåt också. kan det ha nånting med saken och göra?. borde ja köra på min i olja för att få väck problemet.. fick som slut på ideer hur fan jag ska göra har ju dragit för kung och fosterland men det läcker ändå

Postat: mån mar 16, 2009 4:47 pm
av Steve
Hur ser din oljeretur ut?
Postat: mån mar 16, 2009 4:55 pm
av Roger Berglund
Steve skrev:Hur ser din oljeretur ut?
http://savarturbo.se/images/teori/botte ... mayson.jpg
tagit från artiklar. men sådär ser den ut samma placering och allt av oljereturen
Postat: mån mar 16, 2009 8:15 pm
av Jonny Karlberg
Borde ju inte börja läcka för att det ligger olja där hela tiden tycker man ju.
Men vars exakt läcker det?
Och svetfogen är helt tät? Alltså det som ligger runt returröret mot tråget?
Postat: tis mar 17, 2009 9:45 am
av Roger Berglund
Jonny Karlberg skrev:Borde ju inte börja läcka för att det ligger olja där hela tiden tycker man ju.
Men vars exakt läcker det?
Och svetfogen är helt tät? Alltså det som ligger runt returröret mot tråget?
nja man tycker ju inte det för det är ju inga tryck alls,bara olja som ska rinna.
Det läcker mot oljeröret som går in i tråget,men ska kolla upp det du sa om att det kan vara svets fogen. får hoppas jag får buckt på problemet iaf så jag kan fara ut å köra en vända nu på eftermiddagen

Postat: mån mar 23, 2009 10:26 pm
av Roger Berglund
sådär nu har man åtgärdat oljeläckaget och nu inväntas bara morgon dagen samt lite sol så man har någon asfalt att prova på !

..
har ju snackat ganska mkt att jag har fått den och gått osv men ingen riktig film så tyckte det var dax nu!. håller tummarna på det är fint väder imöran

Postat: mån mar 23, 2009 11:21 pm
av Urban Lindström

Bra du åtgärdade läckan så du kan fara ut och gasa

Film är vi nog många som ser fram emot *håller tummarna*
man är ju jäkligt sugen att ge sig ut och gasa när asfalten tittar fram, gäller bara att få tummen ur och besiktiga kärran
PS Skall ta och peta ihop en projekttråd nu äntligen

Postat: tis mar 24, 2009 1:52 pm
av Roger Berglund
Urban Lindström skrev:
Bra du åtgärdade läckan så du kan fara ut och gasa

Film är vi nog många som ser fram emot *håller tummarna*
man är ju jäkligt sugen att ge sig ut och gasa när asfalten tittar fram, gäller bara att få tummen ur och besiktiga kärran
PS Skall ta och peta ihop en projekttråd nu äntligen

Tydligen så vart det inte tätt iaf

, får åtgärda det där snarast!.blir nog inte så mkt lakrits med blyga 0,5 bar :p.. man är ju rädd om m40 lådan .
jo det ser ja fram emot

,har ju hört om bilen din men har inte sett nå bilder etc så de blir roligt och se då din projekttråd dyker upp!..
Postat: tis mar 24, 2009 1:53 pm
av Roger Berglund
Postat: tis mar 24, 2009 3:48 pm
av jonny_h
Smutt...känns det bra?
Postat: tis mar 24, 2009 5:17 pm
av Roger Berglund
jonny_h skrev:Smutt...känns det bra?
Det känns otroligt jävla bra faktiskt !

, och det bästa av allt är att jag inte ens gav fullmakaron där på filmen häller

,finns mer att hämta.. men ska försöka lugna ner mig lite nu och tänka lite på motorn

.så den hinner få några mil på nacken innan ja gasar fullt ut
Postat: tis mar 24, 2009 5:26 pm
av Sankan
såg jävligt fint ut

nu blev jag bara mer sugen att bygga turbo på förgasare

hur mycket har du tänkt ladda senare?
Postat: tis mar 24, 2009 9:39 pm
av Roger Berglund
Sankan skrev:såg jävligt fint ut

nu blev jag bara mer sugen att bygga turbo på förgasare

hur mycket har du tänkt ladda senare?
tackartackar!

. hehe låter ju bra det

..
jadu blir väl 1bar iaf

.
Postat: ons mar 25, 2009 7:52 pm
av Sankan
okej

blir det att kolla upp effekten i motorn senare? skulle ju vara intressant att veta hur många hästar du har i stallet
