Sida 30 av 38

Postat: sön jan 24, 2010 11:06 pm
av readytorace
ohh fina baklysen och regplåt du fått trodde det var skattemärket som skulle försvinna inte siffrorna haha :thumbright:

Postat: mån jan 25, 2010 9:20 am
av Turbokoftan
Tackar!
Hehe ja den där är bara för banåka, man kan ju vara artig även om man blir passerad :lol:

Postat: mån jan 25, 2010 10:49 pm
av Turbokoftan
Ikväll skulle jag hämta några saker i garaget, men när man liks var där så passade jag på att punkta färdigt grenröret.

Blev inte riktigt nöjd med 2:ans cylinder, det blev lite väl tight vid genomföringen (pga kedjesträckaren och 1:ans dragning) så jag fick lov att göra en liten "lov" på den. Blev då 760mm lång.. Så rören ligger mellan 690-760mm, får se om man gör om det röret inte för att jag tror det spelar någon roll.. Men hade varit kul o legat kring 700 +/-20mm i alla fall.

Vad tror ni? Mycket böjar blev det..

Bild

Bild

Postat: tis jan 26, 2010 6:21 pm
av jimzon
jag vet vem jag skall anlita vid grenrörsbyggen :thumbright:

vet inte om jag missat det men hur blir det med WGn?

Postat: tis jan 26, 2010 8:01 pm
av JohanK
Vilket monster till grenrör, verkar finnas mycket plats under huven :)

Hur pass viktigt är det att rören är lika långa egentligen, har hört en del säga att det inte är så himla noga på ett turbogrenrör.

Postat: tis jan 26, 2010 10:27 pm
av Turbokoftan
jimzon haha, ja man är väl inte omöjlig.. =P Med wgn vet jag faktiskt inte riktigt än om jag ska vara ärlig, har några alternativa dragningar då jag försökte spara så mycket plats det bara gick mellan motor-kollektor. Får se när det är provmonterat med turbon på plats vad som ser ut att fungera bäst av dom.



JohanK Haha, jo det ser ju rätt stort ut! Jo det är ganska generöst med utrymme, dessutom blev det mycket rymligare i "sidled" med den kollektorn (gentemot att ha 3st pipor i bredd per sida).

Jag vet faktiskt inte. Man hör många olika teorier men jag ser fram emot att testa hur det (i verkligheten) skiljer sig i karaktär mot det förra, där skiljde det nog 35cm på 1:an och 6:an. Detta är dessutom byggt i 48mm, det förra var gjort av 42mm. Synd bara att man aldrig bänkade den något i sommar med förra setupen, hade varit trevligt och haft en kurva att jämföra mot.

Postat: tor jan 28, 2010 11:18 am
av tjmop
Ser ju smut ut det där koftan.
Hoppas allt funkar med knäet nu!
Härligt bild på ryssens SEPEtruck oxå!=D
Bild

Postat: tor jan 28, 2010 12:25 pm
av Turbokoftan
Tackar, än så länge funkar det lite sådär med knäet, kan inte riktigt böja mig ännu så "topplocksbänken" kom väl tillhands där =)
Haha, ja den är grym! Vad ska han med en Camaro till? :lol:

Postat: tor jan 28, 2010 10:02 pm
av Turbokoftan
Fick ett par camberbrickor till bakvagnen tillverkade idag, tyvärr blev det inte riktigt bra då försänkningen blev för bred. Men det ska nog gå att ordna till, får se om man hinner montera det i helgen. Bultarna/brickorna är excenteriska och kommer från bmw m5 som har denna finess original.
Ser dock inte ut att kunna göra bakvagnen klar i helgen då bankrånardiffen blev försenad =( Hade den suttit monterad i ombudets kärra så hade den nog varit här förra veckan + snöfritt väglag i södergående riktning =)

Bild

Även ny Aeromotive btr med AN6 in/ut införskaffad. 2st 044 pumpar är även inköpta, tråkigt nog har man drullat bort avin till posten :? Får åka och tala med dom imorgon..

Postat: tor jan 28, 2010 11:22 pm
av Pitbull
fint med nya prylar, =)

Postat: fre jan 29, 2010 6:45 am
av readytorace
cristoffer lalla ej på med några träplankor under fötterna nudå när knät blir bra.idrott luktar svett sport luktar avgaser som du vet :thumbright: vem tillverkade camber grejjorna?pris?

Postat: fre jan 29, 2010 4:26 pm
av Turbokoftan
Pitbull, jajamen :)

readytorace, haha det har du så rätt i! Blir inge mer utförsåkning på ett bra tag nu.
Brickorna tillverkade vår mek på jobbet (från ett vanligt 6mm plattjärn), bultarna kostade styvt 250kr/par med brickor/muttrar på bmw om jag minns rätt.

Hämtade ut pumparna så nu är jag taggad till tusen på att skruva! Även fått tillbaka svetsen efter reparation :)

2st Bosch 044:
Bild

Postat: lör jan 30, 2010 3:24 am
av Turbokoftan
Blev en insats ikväll, blev "klar" med framvagnen nu men måste byta fjädrarna fram då den blev på TOK för hög!

Bytte till 535 fjäderben med Bilstein dämpare, m5 krängningshämnare samt m5 bromsar. Oken såg ut så då jag köpte dom (ska målas om senare så ingen fara!)

Bild

Måste få ner den minst 50mm fram, som tur är har jag kvar de förra fjädrarna så de kommer nog väl tillhands igen:
Bild

Monterade även 60mm sänkningssatsen bak för att kunna måtta in placeringen av camberplattorna.
Bild

Postat: lör jan 30, 2010 3:51 pm
av jimzon
du behöver inte sänka den fram med tanke på hur mycket grenröret och badass turbon du har sänker den lätt 50mm 8)

Postat: lör jan 30, 2010 4:52 pm
av micke999
har du nån bild på hur de vart i kollektorn som du har lust att dela med dig av?