Sida 30 av 33
Postat: tor maj 20, 2010 9:39 pm
av Smurfen
Ha ha ha ha ha ha hah a ha
Postat: fre maj 21, 2010 5:30 am
av RichardGustavsson
Tian skrev:
Så nu ska bara
Lasse Kongo öva på löparstilen

Haha, helt klart, hoppas ni inte får köra samtidigt då
Postat: fre maj 21, 2010 1:47 pm
av Blom
Tian skrev:Grattis till LT31...
Ja me anmäld till kjula
Så nu ska bara Lasse Kongo öva på löparstilen

Ja det är riktigt skönt att den är besiktad nu.
Vi får ta med en grill och några pilsner så kan vi åka till kjula redan på fredag kväll.
Jag har köpt ett par extra stora träskor och en jätte tight t-shirt åt honom så han ser vettig ut när han jagar oss ut ur bleachboxen.

Postat: lör maj 22, 2010 10:56 am
av Blom
Här kommer ett till filmklipp från brorsans mobilkamera.
Först en liter burnis och sen testas transbraken.
http://www.youtube.com/watch?v=FwiBoDN29s4
Postat: lör maj 22, 2010 8:57 pm
av tim gustavsson
mm mycket gat körande nu blom..
Man kanske skulle få kika på bilen nån dag? Som Korrespondent från Nyköping Motorpark

Postat: sön maj 23, 2010 8:09 am
av Blom
tim gustavsson skrev:mm mycket gat körande nu blom..
Man kanske skulle få kika på bilen nån dag? Som Korrespondent från Nyköping Motorpark

det är bara att komma förbi nån dag, du har väl mitt nr!?
annars åker du till kjula den 29-30 och glor lite.
Postat: sön maj 23, 2010 8:19 am
av tim gustavsson
Tänkte försöka ta mig till kjula då, jo jag har ett nr så kan höra av mig å se om du är hemma.
Postat: lör maj 29, 2010 4:49 pm
av mattsvart
11,08-192 innan jag åkte från kjula
detta med varvstopp innan 300m...
Bra gång i maskineriet trots snäll pruttkudde!
Snyggt jobbat blom!
Mvh // Christos
Postat: sön maj 30, 2010 10:18 am
av Smurfen
Mycket trevligt att det fungerade för den ena i tältet.
Men fick ett glädjande besked att den andre åka idag oxå.
Ja Tian alltså. Grattis till er båda..
Postat: sön maj 30, 2010 10:32 pm
av RichardGustavsson
Postat: mån maj 31, 2010 6:02 am
av Blom
Bilen går som ett strykjärn på vägen, spikrakt och utan konstigheter.
tyvärr hade vi lite fel utväxling till den så lågvarviga motorn så jag gick över mål på varvstopp varje repa.
vi testade att höja varvet så mycket vi vågade (5600 men fortfarande varvstopp över mål) men effekten tokdyker vid 5100 och vid 5600 vart det nog lite flyt på ventilerna.
så en ny utväxling måste i snarast.
lägger i 2an efter 100 meter och shuftlighten tänds vid 200 ungefär och vid 300 går den på varvstopp
men som bäst lyckades jag köra 11,06 @197hm/h
bästa 60-fot under denna helg blev 1,65.
Postat: mån maj 31, 2010 6:24 am
av Smurfen
Grattis.
Postat: mån maj 31, 2010 6:39 am
av Kadett4wd
Vad är mest effektivt?
fixa mera varvtal i motorn eller byta utväxling?
jag själv antar att säg 1000rpm till skulle även göra starterna hårdare.
Postat: mån maj 31, 2010 6:05 pm
av Blom
självklart skulle det bästa vara om man kunde varva motorn mer, men då krävs nya fjädrar och kam. och ska jag kunna stoppa i den kam jag skulle vilja ha så måste jag ha nya toppar. vilken skulle resultera i att effekten blir för hög för stakarna
så istället för att råna banken så man har råd med bättre grejor i motorn så funderar jag på en annan utväxling så man kan åka lite mer i sommar bara.
det sitter 4,30:1 i den nu och jag funderarar på 4,11:1 istället.
men frågan är om den orkar då.
när jag höjde varvet till 5600 gick den 197km/h men det var nog 50 meter som fortfarande gick på varvstopp då.
med 5400 gick den 192km/h och kanske 75-100 meter på stoppet.
så skulle men kunnat höja till 5800 så skulle den nog klara sig utan att gå på stoppet.
Sen borde det gå att få till 60 foten bättre också. vi testate bara lite olika däckstryck nu i helgen. vi rörde aldrig 4-länket.
först testade vi 7 psi i däcken och då åkte vi 1,67 men den skrynklade däck som satan så vi testade att bara höja däckstrycket till 8psi för att se vad som hände, och då skrynklade den inte allt lika hårt och vi åkte 1,65
vi skulle ha tagit bort lite anti squat och kört på 7psi istället och sett om det gav resultat.
Det känns som att man borde läsa på lite mer i ämnet 4-länk.
men det är svårt att veta vad en "bra" 60 fot ska ligga på när jag inte vet vad bilen väger.
Känns iaf lite surt att det bara saknades 6 hundringar till en tia

Postat: mån maj 31, 2010 8:36 pm
av Tian
Ja tycker synd om dig så nära en tia.. Ja ja en trevlig lördag å söndag vart det i alla fall å du fick ju några repor i bilen. Å en sak är säker det kommer bara att gå fortare om du nu vågar
