Nu kommer det ett litet livstecken igen!
Jag har snart ritat färdigt min nya vedmaskin, dock återstår vissa detaljer och en mängd arbete med ritningsunderlag, artikelnummer, offerter etc. etc. Känns en aning övermäktigt ibland.
Som vanligt avslöjar jag inte mycket om dessa konstruktioner, mer än att de tar mycket tid

Jag har dock en idé om att kunna visa och sälja kedjedreven som jag skall använda till maskinen, tänkte att det finns en del som vill bygga sin egen kap- och klyv. Mitt kedjedrev har 32 kuggar och är anpassat till 3/8" kedjedelning. Det passar 25mm axel med 8mm kilspår eller 28mm axel om man svarvar upp det. Perfekt om man skall köra direkt på elmotor, eller som jag, en hydraulmotor med lägre varvtal. Sågsvärd (max ca 700mm kaplängd) till drevet kommer jag också kunna sälja senare, men före jag beställer dessa specialsvärd måste jag ha tillverkat och provat ut prototypen till kapenheten.
Mellan varven har jag i stort sett gjort färdigt mitt Hardoxflak till tippkärran. Nu återstår det att köpa och montera ett par hjul till och en riktig hitchögla.
CNC-maskinen jag skulle bygga har jag lagt på långtidsprojekthyllan, så balkarna som skulle bli svetsbord från början fick bli det istället för fräsbädd helt enkelt. Väldigt smidigt att kunna spänna fast saker över hela ytan.
Sedan har jag skaffat ny bruksvagn, Skoda Superb, perfekt barnvagnsräser
Investerade en del till kantpressen också, en pall med dynor, stansar och adaptrar med excenterlås fick det bli.
Fixade lite nya dekaler på gokarten i helgen, nu är den ute till försäljning, så om någon är sugen så hör av er! 47hk, keramiska skivbromsar mm.
Har röjt en del i ladugården också, hittade ett gäng slicks i storlekarna; 6.0/21-13, 7.0/22-13 eller 24/57-13, någon som vill köpa för 150kr/st?
Hoppas det inte blev för mycket försäljningstråd, i så fall får jag rensa bort det...
/Simon
Det finns bara lösningar....
MVH/
Simon