Sida 30 av 46

Postat: fre apr 09, 2010 7:40 pm
av knotan
blir världens kick när man stämplar gasen från tex 2000 rpm, men sen när man kommer över 4000 rpm så är karraktärern som vilken större sugmotor som helst.... dvs inte sååå upphetsande :?

slår man in 3an på fullgas från 2an så visst spinner det, men det är ju precis... ska ju orka släppa med lätthet på 3an minst.....

blir nog en stor turbo å sen låta kompressorn sitta kvar... ska hiva dit en 16t under helgen på ett vanligt 940 grenrör så länge så man får åka lite medans jag bygger på nya grenröret osv... kanske lagom å få ut den slutet på månaden med en ritkigt turbo osv, just nu är det bara ekonomin som styr den biten :(

Postat: fre apr 09, 2010 7:45 pm
av micke999
hx40 med 16hus är de intressant?

Postat: fre apr 09, 2010 8:01 pm
av knotan
micke999 skrev:hx40 med 16hus är de intressant?
den ligger fel i vilket val än.

med bara turbo är den lite för stor, kombinerat med kompressor är den för liten.

sitter på en t34a lagom preppad som det får bli om det blir bara turbo, perfekt för runt 400 häst å 550nm på min motor med runt 2 bars ladd... driftsäkert, lagom kul å billiga hästar.

annars blir det nog en kkk27a-gt45a-hx50 eller en t70, det är dem agen jag har att välja mellan i kompiskretsen som jag kan få ta hand om tillräckligt billigt å på kredit framförallt :roll:
är fortfarande pank sen sprutköpet ju :(

Postat: fre apr 09, 2010 8:09 pm
av micke999
okej tycker du ska köra med både kompressor och turbo :thumbright:

Postat: lör apr 10, 2010 8:51 am
av j björk
Krishell skrev:
knotan skrev:den är mappad nu å kan säga att jag är sjukt besviken, vart inte alls tillräckligt med flås. sitter på letar efter en turbo i just nu...

måste bara bestämma mej för om komoppressorn ska få sitta kvar eller om man ska köra bara på en lite mindre turbo,... :?

faan är ju mantorp på måndag :(
Men hur fungerade M112n?
Trött hela vegen? Orka den inte dra ur giren?
förklara lite :thumbright:

Har ju en 2.3 liter med samma pressa som inte er klar en..
Är väl en m122 du har knotan?

Postat: lör apr 10, 2010 10:57 am
av knotan
nej en 112a. 122an är ju dn nya 3 skovvlade dyrare modellen va???

Postat: lör apr 10, 2010 3:20 pm
av j björk
Menar du 3 rotorer eller vad man ska säga?
Det har jag aldrig sett, hur skulle det kunna fungera montro..

3 "blad" eller vad det heter är det väl på alla?

Det satt m122 på någon jaguar, jag har fått för mig att du har en sådan.

Postat: lör apr 10, 2010 6:17 pm
av knotan
jadu nått är bättre med 122aan iallafall är nått med rotorerna, å dte är som sagt en 112a jag har, 122erna är ju nästan dubbla priset på

Postat: sön apr 11, 2010 9:27 am
av knotan
nu har jag slängt ut en säljesannons på kompressorn... om nån köper den inom några dagar så säljer jag den, annars får den sitta kvar...

fördelarna med å ta bort den är att jag mest troligt iunte kommer behöva skruva lika mycket drivlina under sommaren. plus att jag då kan sätta dit mekanisk servopump=billigare/enklare.

fördelarna med att låta kompressorn sitta kvar är ju dem uppenbara , mer effekt å mer hjkulspinn, nackdelarna, dyrare med reparationer och däckbyten. mer oljud från motorn som kan bli problem vid bankörningar. måste köpa en elektronsiks servopump för dyra pengar....

turbon lutar åt en 55-60mm borgwarner eller liknande tror dte ska räcka till å ladda motorn till runt 500 hästar å inte strypa varvet allt för mycket....

funderingarna på å bygga en ny 2.7 liters bottendel finns ju med så då kanske man skulle välja en lite större turbo direkt :?

Postat: sön apr 11, 2010 3:34 pm
av knotan
nu har jag bestämt mej, det får bli turbo plus kompressor .
ska till peter schmidt precis å leta upp en lämplig turbo.... :P
gött med folk som ställer upp å lånar ut en snurra tills vidare åt mej då jag inte riktigt har råd å köpa en förrns efter lön igentligen...

ska även sälja mitt rostfria grenrör idag så hjar jag råd med lite flänsar å rörböjjar till nya grenröret. plus en wg som måste indanldas...

nån som har en billig EXT wg å sälja till mej???

Postat: sön apr 11, 2010 5:07 pm
av JoakimR
Coolt prosjekt :thumbright:
Eaton m122 sitter på mustang GT500 och är lite större än m112, dom nya TVS kompressorna är dom med väldig vridda 4 lobe rotorer (160 grader vridna).

Postat: sön apr 11, 2010 9:18 pm
av knotan
var just hemma hos peter schmidt å hämta en liten snigel... :D

Bild

Postat: sön apr 11, 2010 11:35 pm
av andreasgu
Jag har tial kopian wastegaten, 1.8bar fjädern sitter i :hihi: 300 så är den din.

Postat: mån apr 12, 2010 12:45 am
av micke999
vad för garret?mått?

Postat: mån apr 12, 2010 9:02 am
av knotan
den vart igebntligen inte rätt mått riktigt , men under omständigheterna (jag fick den gratis av F1-shmidt) så är den bra...

t04E
57mm inducer tror jag det var, ca 60mm exducer, 10.4 lr va dte nu va för AR (strax över 1 ialafall)

tyvär bara 270 lagrad men jag ska sätta i ett 360 lager innan den monteras såklart...


efter lite räknande så borde den vara precis lagom för 500 hästar i min motor... tanken var först att överdimensionera turbon då jag eventuellt har en 2.8L motor på G, men avvaktar med det iom jag inte vet om den motorn hinnner komma i undre säsong eller ej :?