Lönnmördarcupén
Det finns en varvräknarutgång eller något sådant på pumpen, om det riktigt krisar skulle det nog gå att göra om den utgången att driva bränslepumpen på.
Men jag tror det blir rätt lurigt också, men det ska nog gå att få till det ändå som det är tror jag.
Men trångt blir det..
Men jag tror det blir rätt lurigt också, men det ska nog gå att få till det ändå som det är tror jag.
Men trångt blir det..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 157
- Blev medlem: sön dec 09, 2007 11:02 pm
- Ort: HELSINGBORG
Lagret och cylindern är till saab 9000, hylsan som det sitter på är hemmagjord.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Slänger väl upp en mini.
Kan nog komma bättre längre fram i helgen..

Så här såg min start ut
Försökte lite halvhjärtat skruva isär den, så jag kunde göra rent och lacka.
Men fick inte loss ena skruven till solenoiden, så jag köpte en ny istället.

Ser ju lite roligare ut..
Den är nog en del lättare också

Kom fram till att jag bara hade spjällhus till gamla tanter
Så jag köpte ett 80mm
Org. b230 55mm? till vä, audi v6 65mm i mitten och 80mm till hö..
Kan nog komma bättre längre fram i helgen..

Så här såg min start ut

Försökte lite halvhjärtat skruva isär den, så jag kunde göra rent och lacka.
Men fick inte loss ena skruven till solenoiden, så jag köpte en ny istället.

Ser ju lite roligare ut..
Den är nog en del lättare också


Kom fram till att jag bara hade spjällhus till gamla tanter

Så jag köpte ett 80mm

Org. b230 55mm? till vä, audi v6 65mm i mitten och 80mm till hö..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Har hållt på och pillat lite till.
Allt tar ju alltid minst dubbelt så lång tid som man tänkt
Höll på hur länge som helst med att matchporta insugsflänsen mot toppen.
Jag tänkte också att jag skulle slipa skruvhålen exakt så att jag hade några skruvar som styrde så insuget hamnade perfekt.
Men det lade jag ner efter ett tag och borrade ett par styrstift istället.
Sedan tog det en stund att få ordning på rören också..
Så här blev det i alla fall:


Svetsade ihop det lite:

Dock blev det ett problem, jag hade tänkt att svetsa lite innifrån också, fylla igen lite kanter och sådant.
Men jag kommer förstås inte åt
Vad tror ni om att plasta lite i insuget, funkar det eller kan det vibrera sönder?
Allt tar ju alltid minst dubbelt så lång tid som man tänkt

Höll på hur länge som helst med att matchporta insugsflänsen mot toppen.
Jag tänkte också att jag skulle slipa skruvhålen exakt så att jag hade några skruvar som styrde så insuget hamnade perfekt.
Men det lade jag ner efter ett tag och borrade ett par styrstift istället.
Sedan tog det en stund att få ordning på rören också..
Så här blev det i alla fall:


Svetsade ihop det lite:

Dock blev det ett problem, jag hade tänkt att svetsa lite innifrån också, fylla igen lite kanter och sådant.
Men jag kommer förstås inte åt

Vad tror ni om att plasta lite i insuget, funkar det eller kan det vibrera sönder?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Har pulat vidare med insuget och lite el och sådant.
Lite mer bilder på insuget:

Gjort spridarhylsor.
Tack till Ulf som fräste hålen i insuget
Skulle nog inte blivit så bra om jag skulle borrat

Svissat dit dem.
Så här såg det ut på insidan sedan.

Så kan vi ju inte ha det..

Nu ska det väl flöda fanska fritt.
Och från tratten sett:

Lite mer bilder på insuget:

Gjort spridarhylsor.
Tack till Ulf som fräste hålen i insuget

Skulle nog inte blivit så bra om jag skulle borrat


Svissat dit dem.
Så här såg det ut på insidan sedan.

Så kan vi ju inte ha det..

Nu ska det väl flöda fanska fritt.
Och från tratten sett:

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Tack tack, nja är väl en stund kvar inan uppstart..
Allderles för mycket småsaker kvar, men det ska väl gå vad det lider..
Allderles för mycket småsaker kvar, men det ska väl gå vad det lider..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Hej, det enda jag vet att jag tänkt köra på mantorp i sommar är på action meet.
Sedan får man väl se vad sommaren erbjuder
Sedan får man väl se vad sommaren erbjuder

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Lite uppdatering vad som hände i söndags:


Lite dum att svetsa i, den där flänsen till spjällhuset.
Något gjutet junk, blev porigt om man gick lite på djupet, så man fick gå fram försiktigt.

Lade en skaplig söm på insidan också, så det håller ihop skiten..

Det sista som hände i söndags, jag tar det säkra före det osäkra och svetsar från båda sidorna.
Ni ser där jag inte svetsat insidan att genombränningen är lite sådär innan.


Lite dum att svetsa i, den där flänsen till spjällhuset.
Något gjutet junk, blev porigt om man gick lite på djupet, så man fick gå fram försiktigt.

Lade en skaplig söm på insidan också, så det håller ihop skiten..

Det sista som hände i söndags, jag tar det säkra före det osäkra och svetsar från båda sidorna.
Ni ser där jag inte svetsat insidan att genombränningen är lite sådär innan.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836