Sida 4 av 8
Postat: lör jan 27, 2007 3:34 pm
av Jens Gustavsson
har ni knyckt mitt patent på snö bromsning
syns lite dåligt på bilden, ser jag 12000+rpm
hur stabilt ligger lamdan på ett svep från 2000rpm - 12000 med 500rpm/sec i rpm uppsläpp synkat med broms spaken?
vilken förgasare och bestyckning har ni?
avgastemp?
Postat: lör jan 27, 2007 3:57 pm
av Pysen
1: Det är annan snö i yttertavle så det är inte samma sak
2: Varv verkar inte vara ett problem, du ser 12000+varv
3: ?Vet inte vad som är stabilt.....Fredde var datoroperatör och jag vred på gasen.
4: Keihin PWK28 125huvud/38lågf
5: Inget vi loggade och hade inte tid att kolla onboard egt så noga men ~600-700 tror jag det var
Postat: sön feb 04, 2007 3:39 pm
av fredde_vit_pv
bild från helgens snöbromsning!

Postat: sön feb 04, 2007 10:07 pm
av Jens Gustavsson
är all data hemlighetsstämlat från snö bromsningen

Postat: sön feb 04, 2007 11:26 pm
av fredde_vit_pv
näe ,låg fart o mellanregister verkar ok nu, fullbelastning/fullgas över 8k
går den för fett.det är svårt att ge den jämn belastning då det är omöjligt
att veta hur mycket motstånd den behöver från en sekund till en annan.
men när vi skaffat rätt huvudmunstycken tror jag att den beter sig lite
snällare.
dessutom började bakdrevet nästan ta i bromsbänken!
det fixas lätt till under natten

Postat: ons feb 07, 2007 9:45 pm
av Pysen
25 grader kallt så bänken är nu som ny men bromstrumman bak ser lite mindre bra ut så den får nog kylas med H20 i fortsättningen.
För att göra bromsningen lite mer intressant så gjorde Fredde en adapter som passar istället för NOS-Nozzeln så nu kan vi använda MAP-Sensor när vi jobbar med vår plattform för plågsamma ap-försök.

Postat: ons feb 07, 2007 9:56 pm
av Jens Gustavsson
det blir nån avanserad tryck utjämnare på den slangen skulle jag gissa?
Postat: tor feb 08, 2007 2:48 pm
av fredde_vit_pv
munstycke i nippeln!

Postat: tor feb 08, 2007 6:24 pm
av Jens Gustavsson
ä noga med att munstycket har samma flöde år båda hållen, sen så kan det nog behövas ett moppe soppa filter också.
hur offta uppdaterar loggen trycket?
Postat: tor feb 08, 2007 7:45 pm
av fredde_vit_pv
100 ms mellan ,fast det är ställbart.
börjar med 1mm hål sen får man väl se om det blir stökigt
så att det behövs ytterligare dämpning,mappsensorn verkar va
snabb som blixten

Postat: sön feb 11, 2007 2:34 pm
av Pysen
Loggen från sista snöbromsningen, nu med map-sensor. Börjar vara ryt i apan. Bild med bättre upplösning finns på här
http://arkiv.yttertavle.se/apansnobroms070211.jpg

Postat: sön feb 11, 2007 6:00 pm
av Gunnar
Hur funkar den där snöbromsningen, vad är det för program osv...
Postat: sön feb 11, 2007 8:28 pm
av Pysen
Finns lite olika varianter i yttertavle står man på isen och försöker flytta car-porten. Sen skapar man belastning med bromspedalen. Programmet loggar värden som kan vara bra för att bestycka motorn som avgastemp, A/F-ratio, varvtal, MAP.
Man får ju inga effektsiffror utan mer grova indikationer som tex:
-Lite pedaltryck för att bromsa ned varvtalet = Dåligt
-Mycket pedaltryck för att bromsa ned varvtalet = Bättre
-Går inte bromsa ned varvtalet, bromsarna glöder, kopplingen säger upp sig = Bäst
Postat: sön feb 11, 2007 8:40 pm
av Gunnar
Okej, då är jag me...
Postat: sön feb 25, 2007 2:26 pm
av Richard
Hur var det med den där sk 140cc-motorn, hade den spole för lyset/laddning eller var det optimerat för fiddy ?