Sida 4 av 25

Postat: ons dec 20, 2006 7:23 am
av Jonny Karlberg
hahah helvete! nu äre ba ut å pumpa puder!! :D (det lilla som finns)

Postat: ons dec 20, 2006 8:23 am
av Schlorven
Höhöh frän :)

Postat: ons dec 20, 2006 12:24 pm
av Erik.H.A
_JP_ skrev: Hehe hur fränt som helst. Jag vet en viss Magdalena som kommer få de kämpigt mot den här :)

Bilbygget ser bra ut!

/ Johan
Magdalena känner sig ohotad än så länge, Vad Anton inte avslöjjat i tråden att han slog sönder sekundär variatorn i vansinnet. Så Jag har skaffat en bogserline som Okelbon kan få åka runt i bakom magdala i jul :)

Postat: ons dec 20, 2006 1:58 pm
av Tommy Luhr
fräna projekt:)


Vad kör du med för dieselpump?

Är rätt dåligt insatt på diesel och dess egenskaper då man alltid ansett att det knappt duger till att värma hus med.

Men med dagens teknik och turbo aggregat så går en diesel i många fall bättre än en bensinare av senaste snitt!
(dessa erfarenheter har man fått på vag verkstad)

en direktinsprutad "pumpdyse" i en passat på 130hk nånting är bra mycket finare att köra än en 1,8t på 150hk.

Nu till ämnet!
Är mycket imponerad att du får soppan att räcka till.
Finns det stor reservkapasitet i en std dieselpump för att kunna leka lite med ett lastbils agg?

snyggt bygge och skit frän skoter:)

Postat: ons dec 20, 2006 2:05 pm
av Schlorven
volvo140turbo skrev:fräna projekt:)


Vad kör du med för dieselpump?

Är rätt dåligt insatt på diesel och dess egenskaper då man alltid ansett att det knappt duger till att värma hus med.

Men med dagens teknik och turbo aggregat så går en diesel i många fall bättre än en bensinare av senaste snitt!
(dessa erfarenheter har man fått på vag verkstad)

en direktinsprutad "pumpdyse" i en passat på 130hk nånting är bra mycket finare att köra än en 1,8t på 150hk.

Nu till ämnet!
Är mycket imponerad att du får soppan att räcka till.
Finns det stor reservkapasitet i en std dieselpump för att kunna leka lite med ett lastbils agg?

snyggt bygge och skit frän skoter:)




han har skickar pumpen till finland, bytt kolvar och sån i pumpen, pumpen räcker till en bit över 500 hk om jag förstod det rätt.....inte alla gånger man gör det dock :hihi:

Postat: ons dec 20, 2006 2:54 pm
av Tommy Luhr
manligt är ordet :)

Postat: ons dec 20, 2006 4:18 pm
av MB 4 ME
fetn skrev:
_JP_ skrev: Hehe hur fränt som helst. Jag vet en viss Magdalena som kommer få de kämpigt mot den här :)

Bilbygget ser bra ut!

/ Johan
Magdalena känner sig ohotad än så länge, Vad Anton inte avslöjjat i tråden att han slog sönder sekundär variatorn i vansinnet. Så Jag har skaffat en bogserline som Okelbon kan få åka runt i bakom magdala i jul :)


Haha, och vad erik inte vet om är jag har fått tag i en ny sekundär. Men du kan ju behålla bogserlinan...Du kanske behöver den.....Lyckan varade inte lände där :wink:

Som schlorven säger,så är den ombyggd av experter i finland. Och det finns det resurser med denna pump på en rätt byggd motor kunna ge över 530 häst. Det finns dom som har gjort det.

Just med en standard pump till 300:an så kan du just få ut runt 180- 200häst.

Postat: tor dec 21, 2006 11:45 am
av Cpt Tuttle
volvo140turbo skrev:
en direktinsprutad "pumpdyse" i en passat på 130hk nånting är bra mycket finare att köra än en 1,8t på 150hk.
Säger väl inte så mycket, det är ju ännu en jädrans gubbäckelfultöntpassat det handlar om... :evil: :wink:

Postat: tis jan 02, 2007 4:01 am
av Marino Carlsson
Ja du anton.. vissa har de andra inte.. hoppas du har lite tid över till isbana med då de snart är dags.. Första plogningen gjord!

Postat: tis jan 02, 2007 5:43 pm
av MB 4 ME
Hmmm, låter bra att isen börjar att lägga. Kanke man måste försöka spöa dit en ny bakaxel på turbotaunusen då!

Postat: mån jan 29, 2007 6:06 pm
av MB 4 ME
Äntligen är bilen igång med bes motorn i! tanken är nu att besikta i feb månad för adet är den rätta perioden för bilen. Alla motordelar är beställda och har landat i luleå för nuvarande. Så nu väntar jag på dom så att jag sedan kan börja att skruva ihpp motorn. En kompis (erik) har också påbörjat en lite bra grej som jag skulle få låna/testa utav honom i sommar. Han har byggt en digital avgastempmätare då jag vill hålla lite bättre koll på avgaserna då jag inte har något insprut som kan logga.

Några bilder:
Bild











Huven ska bytas ock lackas samma färg som taket.
Bild







Avgastempmätatren

Bild

Postat: mån jan 29, 2007 6:25 pm
av mackeracing
Fan vad snygg bilen är.

Postat: mån jan 29, 2007 6:46 pm
av MB 4 ME
Jag hoppas att den kommer att gå någesenär trots utseendet iaf också. man få ha i åtanke att det kommer att vara en diesel dessutom :wink:

Postat: mån jan 29, 2007 6:51 pm
av Glufsen
Fan va brutal den är :shock: Sveriges grymmaste dieselbil?

Postat: mån jan 29, 2007 7:03 pm
av MB 4 ME
kanske sanbbast? vem vet?