Skramling till Bromsningen av STS jensas 142

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
stecka
Forumsberoende
Inlägg: 1034
Blev medlem: mån aug 14, 2006 1:34 am
Ort: Östersund,Lit

Inlägg av stecka »

Mina gissningar 385 och 411
De va ju bakhjulshästar
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

573Hk i motor. 502 på hjulen.
Senast redigerad av Driddler den sön jan 21, 2007 10:12 am, redigerad totalt 1 gånger.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
ergu
Forumsberoende
Inlägg: 821
Blev medlem: mån jan 17, 2005 11:31 am
Ort: Borås

Inlägg av ergu »

410hk är min gissning
Användarvisningsbild
r3c
För mycket laddtryck
Inlägg: 344
Blev medlem: ons maj 11, 2005 10:01 pm
Ort: Borås

Inlägg av r3c »

100 kr insatta

och hmm 437 häst
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Inlägg av * * * NXJ * * * »

439hk lägger jag mig på :!:

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
DanielW
Forumsberoende
Inlägg: 954
Blev medlem: tor mar 24, 2005 5:28 pm
Ort: Piteå

Inlägg av DanielW »

100:- insatta
Min gissning ligger på 422 drivhjuls-hästar..
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Speckar 185 hk i sug motor effekt.. 472 hk vid 1.55 bar ladd i motorn.. 401 hk eller 403 på bakhjulen.. ;) Antar att jens gör allt han kan för att komma upp i över 400 hk på bakhjulen.. ;) Detta är med 98 oktan! /Roger.. Mina två gissningar.. :)
Senast redigerad av Roger Persson den sön jan 21, 2007 5:29 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Jens Gustavsson skrev:
phredde skrev:jag gissar på 473 eller 513hk :D måste ju hoppas på så höga siffror i alla fall :D
om man räknar på 15% drivline förlust så blir ju det nästan 600hk :?
det är ju nästan som din motor fredde och du har ju 25km/t högreslutfart än jag :lol:

jag skulle nog gissa på 340-380driv hjuls hk vid max 1.55 bar på 98 som vadslagning gäller.
törs inte ladda mer på 98oktan mack soppa med denna kompa.

men med snålare soppa och lite mer tändning och lite mer tryck så kan det ju bli 30-80hk mer beroende på avgastryck, laddtryck, flödet i avgaskanalerna mm.
det var motorhästar jag menade...
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

1. Funderar fortfarande.
2. Funderar fortfarande.
3. Funderar fortfarande.
4. Funderar fortfarande.
5. Funderar fortfarande.


Så där, nu är det bara att bju pungen :)
Senast redigerad av peppe den tor jan 18, 2007 11:17 pm, redigerad totalt 1 gånger.
beltis
Lite mer laddtryck
Inlägg: 16
Blev medlem: tis feb 14, 2006 12:31 pm
Ort: Lidköping

Inlägg av beltis »

Min gissning..... 395 bakhjulshästar

Peter
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Kirre »

om man då hade hälften av hästarna i hans 140 i min bil så sku ja va nöjd :P
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

Har svårt att tro att man kör tio /åtta Med mindre än 400 bakhjulshästar i en 1200kg bil?

Men vad vet jag.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

vi får börja på låga 1.4bar och kolla lite bredbands lamda och sjustera lite hestec sen höjer vi till 1.5-1.6 som jag normalt kör med på strippen med 98 oktan sen kör vi nåra csp pull med upp mot 1.8-2 bar :lol: beroende på avgastryck mm.

måste kolla rakheten i mellanaxeln också då jag inte varvat den 8500rpm på fyran förut.

eller går det att köra på trean ?

skulle tro att max effekt ligger mellan 6800-7200rpm men det är ju vicktigt att den ger så mycket effekt som möjligt upp mot 8000rpm också under värkliga förhållanden.
Låter som ett bra upplägg, Tanken på en B20 som varvar 8500rpm
känns lite främande :D

Det kan kanske gå att köra på trean men det blir sån jäkla låg utväxling då. Beror på hur mycket vrid du har.
Men vill hälst köra på 4 iaf.

Mvh// Roger
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Den har inget märkvärdigt vrid enligt G-mätarn iallafall,sen bruka det bruka peaka rätt högt ca 6500rpm - men jag ska ta indikatorklockan och kolla så den ligger rakt annars så går det att shimsa knutkorset i sidled.

finns det nån ledig fredag framöver? om vi stiger upp tidigt så hinner vi till sundsvall när det passar på morron för dig.
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Men ett VIP besök på en Lördag morgon eller liknande borde ju gå att gulla sig till eller hur Rogga?

Mvh
Skriv svar