Sida 4 av 12

Postat: tor jan 18, 2007 9:13 pm
av stecka
Mina gissningar 385 och 411
De va ju bakhjulshästar

Postat: tor jan 18, 2007 9:15 pm
av Driddler
573Hk i motor. 502 på hjulen.

Postat: tor jan 18, 2007 9:30 pm
av ergu
410hk är min gissning

Postat: tor jan 18, 2007 9:39 pm
av r3c
100 kr insatta

och hmm 437 häst

Postat: tor jan 18, 2007 9:45 pm
av * * * NXJ * * *
439hk lägger jag mig på :!:

:arrow: /NXJ

Postat: tor jan 18, 2007 10:02 pm
av DanielW
100:- insatta
Min gissning ligger på 422 drivhjuls-hästar..

Postat: tor jan 18, 2007 10:06 pm
av Roger Persson
Speckar 185 hk i sug motor effekt.. 472 hk vid 1.55 bar ladd i motorn.. 401 hk eller 403 på bakhjulen.. ;) Antar att jens gör allt han kan för att komma upp i över 400 hk på bakhjulen.. ;) Detta är med 98 oktan! /Roger.. Mina två gissningar.. :)

Postat: tor jan 18, 2007 10:22 pm
av Fredde Holmgren
Jens Gustavsson skrev:
phredde skrev:jag gissar på 473 eller 513hk :D måste ju hoppas på så höga siffror i alla fall :D
om man räknar på 15% drivline förlust så blir ju det nästan 600hk :?
det är ju nästan som din motor fredde och du har ju 25km/t högreslutfart än jag :lol:

jag skulle nog gissa på 340-380driv hjuls hk vid max 1.55 bar på 98 som vadslagning gäller.
törs inte ladda mer på 98oktan mack soppa med denna kompa.

men med snålare soppa och lite mer tändning och lite mer tryck så kan det ju bli 30-80hk mer beroende på avgastryck, laddtryck, flödet i avgaskanalerna mm.
det var motorhästar jag menade...

Postat: tor jan 18, 2007 10:22 pm
av peppe
1. Funderar fortfarande.
2. Funderar fortfarande.
3. Funderar fortfarande.
4. Funderar fortfarande.
5. Funderar fortfarande.


Så där, nu är det bara att bju pungen :)

Postat: tor jan 18, 2007 10:39 pm
av beltis
Min gissning..... 395 bakhjulshästar

Peter

Postat: tor jan 18, 2007 10:55 pm
av Kirre
om man då hade hälften av hästarna i hans 140 i min bil så sku ja va nöjd :P

Postat: tor jan 18, 2007 11:08 pm
av Driddler
Har svårt att tro att man kör tio /åtta Med mindre än 400 bakhjulshästar i en 1200kg bil?

Men vad vet jag.

Postat: fre jan 19, 2007 8:57 am
av RoGGaH
vi får börja på låga 1.4bar och kolla lite bredbands lamda och sjustera lite hestec sen höjer vi till 1.5-1.6 som jag normalt kör med på strippen med 98 oktan sen kör vi nåra csp pull med upp mot 1.8-2 bar :lol: beroende på avgastryck mm.

måste kolla rakheten i mellanaxeln också då jag inte varvat den 8500rpm på fyran förut.

eller går det att köra på trean ?

skulle tro att max effekt ligger mellan 6800-7200rpm men det är ju vicktigt att den ger så mycket effekt som möjligt upp mot 8000rpm också under värkliga förhållanden.
Låter som ett bra upplägg, Tanken på en B20 som varvar 8500rpm
känns lite främande :D

Det kan kanske gå att köra på trean men det blir sån jäkla låg utväxling då. Beror på hur mycket vrid du har.
Men vill hälst köra på 4 iaf.

Mvh// Roger

Postat: fre jan 19, 2007 9:43 am
av Jens Gustavsson
Den har inget märkvärdigt vrid enligt G-mätarn iallafall,sen bruka det bruka peaka rätt högt ca 6500rpm - men jag ska ta indikatorklockan och kolla så den ligger rakt annars så går det att shimsa knutkorset i sidled.

finns det nån ledig fredag framöver? om vi stiger upp tidigt så hinner vi till sundsvall när det passar på morron för dig.

Postat: fre jan 19, 2007 10:31 am
av peppe
Men ett VIP besök på en Lördag morgon eller liknande borde ju gå att gulla sig till eller hur Rogga?

Mvh