Sida 4 av 11
Postat: lör jul 07, 2007 7:33 pm
av Richard
Det kommer nog en film från KOE senare när de är tillbaka i verkligheten igen.
Har sett en snutt på 13 minuter...
Postat: sön jul 08, 2007 5:00 pm
av christellracing
Snart börjar det bli dags att ladda på mera än 0,8 bar
men vi har inte vart på baner med sånt bra grepp ännu.piteå va bra men där paja lådan
men nästa mantorp där ska det nog kunna laddas på
team sweden rullen ska snart vara klar

pratade med regisören precis
Postat: sön jul 08, 2007 8:50 pm
av christellracing
http://media.vems.se/film/KOE/KOE%20-07 ... %20PIP.wmv

hoppas fler åker ner från sverige nästa år
det va sjukt roligt

Postat: sön jul 08, 2007 10:09 pm
av Tommy Luhr
trevliga siffror, körde där idag jag och jag tyckte fästet var kanon 1,2 60foot.
hur är registret i eran maskin? kommer den mycket bättre efter 201 strecket än innan 201 strecket?
Postat: sön jul 08, 2007 11:12 pm
av emil
Vi har stora problem med convertern som måste byggas om eller bytas, tar 1.8-1.9 sekunder att få fullt laddtryck i starten
lämnade in den på översyn samt lagning och dom stallade om convertern sjukt mkt, 3000 varv är max nu, förut 4500 på ungefär samma tid..
registret är bra från 4000-7500 ellernåt
Postat: ons jul 11, 2007 2:25 pm
av JuhaK
Ska ni komma till Piteå Midnight Sun? Skulle vara kul att se The Beast igen på banan

Postat: ons jul 11, 2007 10:54 pm
av christellracing
www.bilsport.se
reportern missförstog när jag sa en 7a till en 7a blankt det e ungefär en diff på 0,99 sec

Postat: fre jul 13, 2007 5:49 am
av j0jje
christellracing skrev:www.bilsport.se
reportern missförstog när jag sa en 7a till en 7a blankt det e ungefär en diff på 0,99 sec

Va ovanligt att bilsport skriver vad de själva tycker låter bra

Får väl hoppas det blir en 7a blankt då
Btw värsta p-rullen på slutet den där KOE filmen! haha.
Postat: mån jul 16, 2007 6:47 am
av christellracing
Vi tog ner och kikade på några lager igår..ser kanon ut..

samt leakdown testa maskinen 5-10%på kall maskin..ser bra ut;)siktar på att ladda på ordentligt på action meet;)
Postat: mån jul 16, 2007 9:07 am
av Tommy Luhr
ni kör alltså på dot-däck...
själv får man ju inte vara med pga dom sunkiga reglerna..
hoppas det går bra för er iaf och att sjuan sitter

Postat: tis aug 14, 2007 5:38 pm
av christellracing
7.85 1,27 60 fot 294 kmh på macksoppa och et streets samt ljuddämpare på...
nu börjar det gå fort
lite mera laddtryck nu bara...
Postat: tis aug 14, 2007 5:58 pm
av Jens Gustavsson
jo nu börjar de röra på sig, fränt att ni åker så fort med 98 oktan
bara ni får automaten att hålla så kommer det gå ändå fortare skulle jag tro.
hur mycket ladda ni nu på 98 oktan och vilken tändning?
lite dryga B20 fakta

(grundar sig nog i att jag är avensjuk på er motor

)
jag var och körde blackrace med B20 förra helgen i skelefteå och jag ladda 1.85 pikar mot 1.9bar med 98 oktan (ca 21 grader tändning) och då utväcklade den ca530hk enligt mina beräkningar som jag beräknar på bromsningen i vintras.
530hk/2 liter265hk/L gångrar man det med 9 liter så borde ni kunna få ut nästan 2400hk på 98 oktan i eran motor, men då behövs det stooora turbosar.
Postat: ons sep 19, 2007 8:56 am
av Jens Gustavsson
hörde ryckten om att de skulle va med i nyaste bilsport i ett större repotage som kommer här i dagarna. änteligen nått roligt repotage i bilsport.

Postat: ons sep 19, 2007 9:35 am
av Nicke Nyman
Nyaste bilsport ligger på bordet och ja, de är ett stort reportage med i den!

Postat: ons sep 19, 2007 10:10 am
av Jimmy Nilsson
yepp det stog i bilsport, grattis till sveriges fränaste gatbil!

Fattar inte bara hur ni lyckas besikta monstret
