Gaaaah ! Jag blir så pissförbannad när jag läser sånna här saker! Inte konstigt att ingen jävel har respekt för polisen idag! Själv har vi blivit av med en suntchef som gick i pension, han hade åkt fast för rattfylla fyra gånger, varav te i tjänsten... hur ofta kollar poliser andra poliser lixom?
Polarn vart nyligen greppad och kastad i fyllecell när han strosade salongsberusad från krogen... dom körde han 9 mil ligganden på golvet med en känga i nacken, och en på ena vaden, så han var låghalt i en månad, han fick inte ens gå ut å pinka, så han tvingades pinka i brallorna. Han är rakad och tattuerad ni vet, de tre juppisarna som krälade längs gatan 50 meter bort brydde dom sig inte om... sen stämde dom han för motstånd, för att han löft bort ena snutens hand från axeln typ...
Själv åkte jag dit på langning efter att haft efterfest med bla nåra som var 18 & 19... dom hade jag som bartender serverat lagligt hela kvällen, och dom drack sin egen sprit på min efterfest... Som tur var överklagade åklagaren som tyckte 18.000:- i böter var för milt... Jag fick istället 40 timmar sammhällstjänst på Crossbanan här i stan... Jobbigt.. stod mest i solen i shorts å gassade som flaggvakt under nåra tävlingar, OJ vad det kändes tungt (INTE!, bara kul ju!) -Fick lite nya motorpolare också! Haha.
Att snuten hellre tar lätta bötesoffer än jagar skurkar och förhindrar våld osv. är ju ingen hemlighet... Uppsalasnuten svärmar centrala stan på helgerna, för att slippa alla rån och misshandlar i förorterna... samma sak här i Östhammar, den enda bil i kommunen som har helgjour, är alltid i nån liten lugn avkrok.. som bäst har dom kommit på 45 minuter efter att jag avvärjt knivslagsmål som dörrvakt på krogen...
Jag kan fortsättta i all evighet...
Jag kan inte rå för det, jag bara HATAR snutar... och det hatet har dom fanimig åstadkommit själva!
Krama varandra i trafiken!
polisen tog min fiddy
rättegången avklarad
nån advokat fick jag intem å det va en åklagar"assistent" som skötte åtalet, dvs en praktikant, en hyffsad pingla i samma ålder som jag själv
jag sa min sida då att jag bara provkörde på parkering men med lite mer studering av lagtetx visar att det va olaglit även inne på parkeringen iom att det va en almänn parkering (tex hade det vart utanför en villa eller eget hus hade det troligen vart lagligt)
men kommer få domslutet under nästkommande vecka... blir väll troligen tillddömd att betala 1500kr ialfall ...
men det kan jag leva med

nån advokat fick jag intem å det va en åklagar"assistent" som skötte åtalet, dvs en praktikant, en hyffsad pingla i samma ålder som jag själv

jag sa min sida då att jag bara provkörde på parkering men med lite mer studering av lagtetx visar att det va olaglit även inne på parkeringen iom att det va en almänn parkering (tex hade det vart utanför en villa eller eget hus hade det troligen vart lagligt)
men kommer få domslutet under nästkommande vecka... blir väll troligen tillddömd att betala 1500kr ialfall ...
men det kan jag leva med

störtskönt att du drog det till rättegång, läste inte igenom hela tråden dock.. Det är tröstlöst, jag vart stoppad för trimmad moped för ett par år sedan när man var i den åldern, ungefär 5 år sedan.. Moppen gjorde blankt 60 när man var redigt skitnödig och hade hemlängtan.. Fick böter för det och jag frågade genast om inte polisen hade bättre för sig, oj oj vilka blickar man fick.. Sen stod han mest och tittade i backen och önskade mig en bra dag.. Som sagt, man börjar fundera.. Det måste vara speciellt folkslag som blir poliser, HELT KLART.. Mvh 

Vw 8v @ 1.5 kg övertryck..
-
- För mycket laddtryck
har glömt av at svara
jodå böter blev det.
1500kr för avsaknad av hjälm
men jag sparade ju nändå en hel del iom att olaga frammförande av oregisterat fordón lades ned...
under tiden som detta gjordes upp(dvs tidigt i höstas) så han jag även med en till grejj...
åkte på lite fel/fet-ställ med supran i en rondell som slutade med en piruette ner i diket.
just som vi höll på med att dra upp den om snuten, dem filmade sladdspår å skador på bilen....
snuten ville få det till vårdslöshet i trafik å hade tyvär film som bevis-.
jag å andra sidan hävdade att det va en olyckshändelse (
)
tingsrätten kände att det inte var värt att pröva ärendet å la ned det i brist på bevis
så ni som torskar för nått stå på er å hävda er oskuld det lönar sej nog i de flesta fall..
i slutändan är det alltid rätten som avgör å dem har troligen bättre saker för sej än attt slösa tid/ork/pengar på lösa trafikärenden

jodå böter blev det.
1500kr för avsaknad av hjälm
men jag sparade ju nändå en hel del iom att olaga frammförande av oregisterat fordón lades ned...
under tiden som detta gjordes upp(dvs tidigt i höstas) så han jag även med en till grejj...
åkte på lite fel/fet-ställ med supran i en rondell som slutade med en piruette ner i diket.
just som vi höll på med att dra upp den om snuten, dem filmade sladdspår å skador på bilen....
snuten ville få det till vårdslöshet i trafik å hade tyvär film som bevis-.
jag å andra sidan hävdade att det va en olyckshändelse (

tingsrätten kände att det inte var värt att pröva ärendet å la ned det i brist på bevis

så ni som torskar för nått stå på er å hävda er oskuld det lönar sej nog i de flesta fall..
i slutändan är det alltid rätten som avgör å dem har troligen bättre saker för sej än attt slösa tid/ork/pengar på lösa trafikärenden