BMW 316 Turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
palten
För mycket laddtryck
Inlägg: 356
Blev medlem: tor jan 05, 2006 9:54 pm
Ort: Sandviken

Inlägg av palten »

Pitebo skrev:riktigt bra med effekt :thumbright: skulle vara kul att veta vid vilket varvtal du hade maxeffekt och vad ni körde för tändläge mm!
Sitter me papperet här nu.
Maxeffekt vid 6100rpm 21gr förtändning 2bars ladd.
mvh
Tjernell
Forumsberoende
Inlägg: 1078
Blev medlem: sön nov 23, 2003 10:15 pm
Ort: Hofors
Kontakt:

Inlägg av Tjernell »

Yo Roger ... du har väl film från bromsningen , Hovfilmaren i stövlar va väl med ??
palten
För mycket laddtryck
Inlägg: 356
Blev medlem: tor jan 05, 2006 9:54 pm
Ort: Sandviken

Inlägg av palten »

Hovfilmarn skicka över de här,taget strax innan de börja regna hehe.
Bild
palten
För mycket laddtryck
Inlägg: 356
Blev medlem: tor jan 05, 2006 9:54 pm
Ort: Sandviken

Inlägg av palten »

Tjena efter en liten diffexplosion nere i Mantorp har jag äntligen hängt dit 635 bakvagnen,vart ju riktigt skapligt fast de va jag som gjorde det.
Fick bara en repa nere på actionmeet på fredan,greppade nåt sjukt och jag va inte de minsta beredd hehe.Den repan slutade iallafall me
11.80-196 slutfart.
Bild
Ja arslet vart lite bredare efter ombyggnaden :thumbright:
Bild
Bild
Bild
Har vart ute och tränat starter,men den vill spinna eller lagga,
ska prova lite launch iveckan.
Ett alternativ är också att byta 3,05 utväxlingen jag har ju inte tänkt råna nån bank framöver.
Anmälde mig till sista Edps också,får väl se hur de slutar.
mvh
Tjernell
Forumsberoende
Inlägg: 1078
Blev medlem: sön nov 23, 2003 10:15 pm
Ort: Hofors
Kontakt:

Inlägg av Tjernell »

Det blev ju fiiiint... tur att ja e sån händig styling kille :hihi:
palten
För mycket laddtryck
Inlägg: 356
Blev medlem: tor jan 05, 2006 9:54 pm
Ort: Sandviken

Inlägg av palten »

Tjernell skrev:Det blev ju fiiiint... tur att ja e sån händig styling kille :hihi:
Ahh glömde ju att den fick en lätt smekning på skinkan av Roys custom.
Han e händig me kapen den dära tunerkillen. :thumbright:
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

bilder på upphängningen av bryggan och diff är alltid intressant, ta m5 utväxling du har juh stora huset från e24 så
Användarvisningsbild
johanedstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 231
Blev medlem: mån okt 31, 2005 11:45 am
Ort: Piteå

Inlägg av johanedstrom »

är det 2002turbo breddare du satt på?
E21 Turbo
Min bil!
palten
För mycket laddtryck
Inlägg: 356
Blev medlem: tor jan 05, 2006 9:54 pm
Ort: Sandviken

Inlägg av palten »

johanedstrom skrev:är det 2002turbo breddare du satt på?
Ja tjusigt vaa?
palten
För mycket laddtryck
Inlägg: 356
Blev medlem: tor jan 05, 2006 9:54 pm
Ort: Sandviken

Inlägg av palten »

robban skrev:bilder på upphängningen av bryggan och diff är alltid intressant, ta m5 utväxling du har juh stora huset från e24 så
`
Just de tänkte inte på de.
Blir och leta lite nu då.Du har ingen till salu?
mvh Magnus
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

jag har bara en och den ska jag ha kvar själv :) men borde inte vara så svårt att få tag på
Användarvisningsbild
audi200_3b
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: mån dec 11, 2006 9:00 pm
Ort: hofors

Inlägg av audi200_3b »

fan va nice :thumbright:
palten
För mycket laddtryck
Inlägg: 356
Blev medlem: tor jan 05, 2006 9:54 pm
Ort: Sandviken

Inlägg av palten »

Liten update på gammeln då.
Sålde motorn med sprut och tändning i vintras.
Men skrothögen stod kvar.
Fick ett litet vårrus och hade en M50 spis liggandes.
Blir lite enkelt och busigt.
Adapterrör från 328,svitzer S200,
tjuvlånar autronic och Dis4 från ammazonen.
orörd motor,Arp till toppen.
618 tryckplatta med sinter.E85.
bilen ska igång till veckan,och förhoppningsvis
bromsas den 7 maj.

Bild

Bild

Bild

mvh Magnus
Bild
palten
För mycket laddtryck
Inlägg: 356
Blev medlem: tor jan 05, 2006 9:54 pm
Ort: Sandviken

Inlägg av palten »

Kom iväg idag fast det va på håret,vart stressmek inatt.
Högsta uppmätta effekt vart 427hkr på hjulen,men vet
tyvärr inte vid vilket laddtryck.
Vart en liten miss med en bortglömd tryckslang som delade
luft med mappsensorn,så när den kom på plats fick hela mappen göras om.Mappsensorn vart lite lätt lurad vi trodde den laddade 1.2
men i själva verket troligen uppåt 2bar.
Jag va lite trött och seg och fick inte med mig några papper efter bromsningen.
Men det jag minns är att nånstans kring 1bar så ger den 357hkr på hjulen.
Jag är imponerad av körbarheten och turbon,laddet kommer från
typ tomgång och turbon hänger med rätt långt.
10 i komp och E85 orörd motor förutom Arp till toppen
Man behöver heller inte gå på så hårt med tändningen för att det ska bli effekt.
nog från mig nu Godnatt :D
Bild
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

Synd abra att dy bytte ner dig 40 hästar från m10 turbo motorn 8) hehe

Hehe nämen vilken grymt rolig busbil, alltid vela prova bygga på m50...
Skriv svar