conspiration om 9/11 twintowers!!! sjukt intressant!

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
peppli
För mycket laddtryck

Inlägg av peppli »

Brewmaster skrev:Kalla mej en konsoiration tont men jag har ocksa set Loose Change (finns pa piratebay for den som ar intreserad, men det ar olagligt att ladda ner sa gor inte de! :roll: 8) )

Konstigt ocksa att dom tog bort bombhundarna en vecka innan attacken och att en av piloterna fortfarande lever samt att ett av planen fortfarande ar med i trafik!

Ursakta min bristfalliga stavning, saknar en massa bra bokstaver pa internationella tangentbord!

jomen som många verkar tro så är det säkert bara (tillfälligheter) det är ju detta som är sunt förnuft !! man måste ju förstå ganska enkelt med all bevisning att skiten var arrangerat eller hur?

Till matteman: du skriver det ju så bra själv

men att komma att påstå dom saker som näms i loosechange utan att tänka längre än det man tror sig se är ännu ett tydligt bevis på att man inte riktigt tittar på allt med objektiva ögon.

fundera på innebörden av det du skrev så förstår du nog snart att du pratar mot dig själv på denna punkten

grejjen med hela den här skiten är ju att det finns bevisföring till allt som har skett ! från månader innan attentaten till exakt hur det har utförts och hela den allt finns dokumenterat i både filmer och papper och finns ju över hela it men inget konkret som bevisar dess osanning! det tycker då Jag är ett tydligt bevis på att man inte riktigt tittar på allt med objektiva ögon ........... om man inte förstår det som verkligen har hänt ! med tanke på all den bevisföring som just nu finnes .
Bruksbilen http://www.garaget.org/?car=205505" onclick="window.open(this.href);return false;
matteman
Lite mer laddtryck

Inlägg av matteman »

Om du hör hovar som klapprar, tänk häst, inte zebra.

Så det du försöker säga är att vi som inte tror på det som sägs i LC är så himla förda bakom ljuset och så himla dumma i huvet så vi inte kan räkna ut att allt är en enorm konspiration, vi borde sitta i ett hörn med hjälm på oss för att inte skada oss själva. Men ni är dom klarsynta, dom allsmäktiga, dom som vet allt? :roll:

Tror du på fullaste allvar att INGEN, vem som helst i helaste vidaste världen skulle ha börjat nysta i detta om det fanns nån form av sanning i det? Att ingen vill göra världhistoriens största scoop alla katigorier?

Om nu Bush himself ligger bakom allt, varför i helvete skulle det då göras sånna små löjliga mistag så att några college ungdommar skulle kunna avslöja det utan problem? Ni är ju fan värre än dom knäppjökar som tror att månlandningarna är fake, eller dom som tror att kondensstrimmor från flygplan egentligen är chemtrails, dvs "the man" (staten) som håller på med massvaccinering och nån form av mind control från flygplan som flyger på 10000 meters höjd.
grejjen med hela den här skiten är ju att det finns bevisföring till allt som har skett! från månader innan attentaten till exakt hur det har utförts och hela den allt finns dokumenterat i både filmer och papper och finns ju över hela it.
Skitsnack, det finns massor med indicium, men inga bevis.

Här har du förövrigt skillnaden mellan dom två.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Indicium
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bevis

Förenklat: ett indicium är inte ett bevis.
men inget konkret som bevisar dess osanning!
Nämn ett exempel.
Tony-Avesta
Lite mer laddtryck

Inlägg av Tony-Avesta »

peppli skrev:

Rolls roys som tillverkar motorerna till boeing har bekräftat att det är INTE deras motor delar som är hittade vid pentagon ....

sen att det höll i en rättegång har ju inget med saken att göra det är inte det jag diskuterar för dom personerna som ligger bakom det hela går fortfarande och kommer för alltid gå fria för att dom har lurat hela världen så ingen fattar hur det gått till det är isensatt som dom säger i filmen med military precision!!

Fast nu har ju den flygplanstypen som kraschade in i Pentagon använts sig av två olika motorer, en Rolls och en från en annan tillverkare. Helt riktigt så var det ingen Rolls-motor som man hittat i Pentagon och då är det givegtvis helt rätt att Rolls säger att det inte är deras motor man hittat.

Däremot stämmer motorn man hittat helt överens med den motor som planet hade, alltså den från den andra tillverkaren, vilket hade varit lätt att kolla upp för dig om du hade velat få fram sanningen, men den verkar du ju väldigt ointresserad av.

MVH Tony
Tony-Avesta
Lite mer laddtryck

Inlägg av Tony-Avesta »

peppli skrev:
Tony-Avesta skrev:
Kan du svara på vad du har gjort för att vara källkritisk opch kontrollera påståendena på konspirationssidorna?

MVH Tony
Ska jag berätta hemligheten? jag lyssnar på det fakta som sägs i alla filmer som bevisar så noga hur allting har gått till att det blir lixom uppenbart vilket det borde bli även för dig? har suttigt och kikat på alla filmer som försöker säga att alla påståenden är bara nonsens men ingen kan komma med något konkret som verkligen bevisar motsatsen......så fram tills den dagen jag hittar motbevis på alla frågor och bevis som finnes just nu så kan man inte tro något annat iaf inte jag.....altså jag vill ju inte tro att det gått till såhär men alla bevis tyder ju på det så därför blir jag ju tvungen att inse vilken sjuk värld vi lever i..........och hoppas du kanske kan ge mig bevis om motsatsen :)

och guldet jag skrev ovan var visst 167 biljoner dollar som blev förflyttat

Om du har tittat på all info från både konspirationssidor och från mer seriösa sidor och de offentliga sidorna som förklarar hela 9/11, och inte funnit något som brister i konspirationssidornas påståenden och inte nåt som motbevisar konspirationssidornas påståenden, så finns det nog inget annat allternativ än att du är otroligt korkad och/eller okunnig och inte vill förstå.

Om du anser det vara personangrepp och förtal så får det stå för dig.

MVH Tony
Tony-Avesta
Lite mer laddtryck

Re: skrattar

Inlägg av Tony-Avesta »

calle Bengtsson skrev:Ni är lite väl Fanatiska båda två..... faktist Jag vet inte så mkt om det där men Otäckt mkt som inte verkar vara en slump , men vem vad?? som har gjort det är intressant.... sen dom Terrorsterna var inte direkt några flygar Ess som hur dom lyckades träffa är ett under !!!

Jag är inte det minsta fanatisk!!!!

Jag skiter i Bush och hans politik, för den har inte med själva rasen att göra.

När konspirationssidorna bräker ut påståenden så går helt emot kända fysiska lagar och kända materialkunskaper så bör man vakna och fatta att de blåljuger. Gör man inte det så är man okunnig eller i värsta fall dum.

Killarna som kapade planen var inga flygaress nej, men behövde de vara det då?

De hade klarat att få flygcert, alltså papper på att de genomgått flygutbildning och fick framföra flygplan av någon sort och storlek.

De hade fått godkända betyg och bara fått sämre omdömmen när det kom till landning. Och bevisligen så landade de ju heller inte planen som man brukar göra.....

MVH Tony
Tony-Avesta
Lite mer laddtryck

Inlägg av Tony-Avesta »

peppli skrev:tydligen så skulle det inte ens vara några folk ombord på planen och dom skulle vara datorstyrda det som va det skumma när svarta lådorna inte stämmde med vilka flighter som av flygbolagen sas skulle vara kapade...

vart tog dom riktiga flighterna vägen? flight 93 har återfunnigts och 2 av dom andra ....

och när man nämner detta så brukar alltid folk börja med : jamen det va ju folk som ringde till sina nära och kära osv upe i luften men allt sådant va också bara fejk.....dom visar ju i en av filmerna hur dom fakade folks röster osv å ringde å sa att dom hade blivigt kapade osv ...

och allt folk som va på planen innan planen byttes ut vart tog dom vägen?

planen i fråga som sägs ska ha kapats har landats på okänd plats och bytts ut mot dom planen som körde in i tornen två av planen som sägs ska ha flugit i i tornen är i tjänst idag as we speak hur förklarar man det? det finns bevis på att det är dom riktiga planen som sägs vara dom som krashade in i wtc

ett plan som 2001 skulle ha störtat in i wtc idag flyger folk fullt funktionellt? :roll:
hoppas folk förstår varför jag ställer frågor?

Du peppli.

Jag lägger ner att försöka diskutera med dig i denna tråd på detta forum. Helt enkelt för att du är helt ute i det blå, rent ut sagt korkad.

Du har undvikit att svara på alla de frågor om vilka källor och bekräftelser på dina påståënden du har letat fram, du har inte svarat på det om de 3000 F som du påstod att stålet skulle klara utan att ge vika m.m.

Du bara mal på med med otroligt skit från konspirationssidorna som du lägger fram här som om det skulle vara redan accepterade bevisade fakta och sanningar. Är du verkligen så dum att du tror på allt på dessa konspirationssidor??

Nu börjar du även påstå att det inte fanns några passagerare på planen, är du helt jävla sjuk??

Jag har en bekant vars kollega miste nära och kära i ett av dessa plan, jag kan ordna så du får träffa honom ansikte mot ansiket, så du direkt till honom kan säga att alt är en bluff och att det inte fanns några passagerare på planen. Sen kan du ju förklara för honom varför hans fru inte har kommit hem på 6 år.....

Det du vräker ur dig i dessa trådar om 9/11 är så osmakligt så jag vill inte ha med det att göra peppli. Vill du mala vidare med mer korkade obevisade påståenden så ok för mig. Du visar då bara ändå mer hur naiv och lättlurad du är och du om någon har definitivt inga objektiva ögon utan större skygglappar får man leta efter än de du har på skallen.

Jag lägger ner att svara dig mer i denna tråd nu.

MVH Tony
Tony-Avesta
Lite mer laddtryck

Inlägg av Tony-Avesta »

matteman skrev:Om du hör hovar som klapprar, tänk häst, inte zebra.

Så det du försöker säga är att vi som inte tror på det som sägs i LC är så himla förda bakom ljuset och så himla dumma i huvet så vi inte kan räkna ut att allt är en enorm konspiration, vi borde sitta i ett hörn med hjälm på oss för att inte skada oss själva. Men ni är dom klarsynta, dom allsmäktiga, dom som vet allt? :roll:

Tror du på fullaste allvar att INGEN, vem som helst i helaste vidaste världen skulle ha börjat nysta i detta om det fanns nån form av sanning i det? Att ingen vill göra världhistoriens största scoop alla katigorier?

Om nu Bush himself ligger bakom allt, varför i helvete skulle det då göras sånna små löjliga mistag så att några college ungdommar skulle kunna avslöja det utan problem? Ni är ju fan värre än dom knäppjökar som tror att månlandningarna är fake, eller dom som tror att kondensstrimmor från flygplan egentligen är chemtrails, dvs "the man" (staten) som håller på med massvaccinering och nån form av mind control från flygplan som flyger på 10000 meters höjd.
grejjen med hela den här skiten är ju att det finns bevisföring till allt som har skett! från månader innan attentaten till exakt hur det har utförts och hela den allt finns dokumenterat i både filmer och papper och finns ju över hela it.

Nämn ett exempel.
Helt korrekt och klapp på axeln....

Ta bara det att om det skulle vara nåt redigt fuffens som konspirationssidorna påstår, tror ni då inte att det hade blivit ett herrans liv från i princip hela världens välutbildade inom omkråden som berör de olika händelserna inom 9/11?

Hade inte folk på sbi.se skrikit i högan sky om att "flygbränslet inte kunde smälta stålet..."

Hade inte folk på Chalmers och KTH rest ragg och upplyst om sådant de uppfattade som fel eller märkligt?

Hade inte folk på Boeing påtalat om att det var fel motor man hittat, som inte hade med deras 757 eller 767 att göra, och att hålet i Pentagon omöjligt kan ha orsakats av deras plan?

Bara för att nämna några få alltså.

Nu sitter istället en massa snorungar och studentmuppar runt om i världen och vräker ur sig en herrans massa skit som de försöker påskina är fakta, när det egentlign bara är rena lögnerna och skitsnacket.

Har man inte ens förstånd att kolla upp skillnaden mellan Farenheit och Celsius och materialegenskaperna hos stål och fatta att ett påstående om att "stålet skulle klara 3000 F utan att ge vika...." är rena rama lögnen. Då är man redigt illa ute och har definitivt avslöjat sig som en som inte har mycket förstånd elkler kritiskt tänkande.

3000 F.... inte ge vika..... Tja, då är alltså stålet flytande...... Hur lättlurad kan en människa bli?

MVH Tony
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

haha jag gick på det när jag slö tittade en kväll för längesedan.
Jag funderade med på varför denna filmen visades överhuvudtaget, för bush har ju antagligen sådan makt att han kan knäcka ett par rullar film så det inte kommer till allämheten.

Men spännande var det att titta på..

Men ni är ju helt vilda i disskussionen. detta är ju antagligen inget som löses på detta forum, respektera varandras tankar om detta och kasta in skit på varandra.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
tony
Forumsberoende

VAD

Inlägg av tony »

fÅR MAN FRÅGA? Vad e detta för konspiration mot mitt namn!!!!! :doh:
tony
Forumsberoende

FÖR Å

Inlägg av tony »

För å säga nått om detta!!! vem startade kriget mot irak.

vem avslutade kriget mot irak. ??? på vilka grunder.

svaret finns i bakåt i tiden.

Åter igen vem startade den andra vågen av krig mot irak.??? på vilka grunder.

svaret finns bakåt i tiden.??? på vilka grunder.
tony
Forumsberoende

Det är ju så

Inlägg av tony »

Det är ju så att amerikaner får som dom vill om dom vill :roll: !!!

Konspiration eller inte .......? OBS världen är inte god.

Du kommer inte till maktens koridorer utan rätt åsikter!!
peppli
För mycket laddtryck

Re: skrattar

Inlägg av peppli »

Tony-Avesta skrev:
calle Bengtsson skrev:Ni är lite väl Fanatiska båda två..... faktist Jag vet inte så mkt om det där men Otäckt mkt som inte verkar vara en slump , men vem vad?? som har gjort det är intressant.... sen dom Terrorsterna var inte direkt några flygar Ess som hur dom lyckades träffa är ett under !!!

När konspirationssidorna bräker ut påståenden så går helt emot kända fysiska lagar och kända materialkunskaper så bör man vakna och fatta att de blåljuger. Gör man inte det så är man okunnig eller i värsta fall dum.

MVH Tony

snälla lilla du vilket av alla fysikens lager säger att 2 av världens högsta byggnader som är byggda med över 200000 ton av stål och lika mycket betong bara pulveriseras och faller platt till marken på 9.2 sekunder utan att du ens funderar över på att det sprängdes? det är nästan exakt frill fall .............. den fysikboken vill jag ha isf

de om något strider ju mot ALLA fysikens lagar som du skriver om hela tiden???????????????????????????????????????????????????????????
Bruksbilen http://www.garaget.org/?car=205505" onclick="window.open(this.href);return false;
peppli
För mycket laddtryck

Inlägg av peppli »

och ni som fortfarande tror på att det beror på branden? skiten brann i knappa timmen å ni tror att det skulle rasa? det e ju patetiskt att folk tror på det när det sägs .....
peppli
För mycket laddtryck

Inlägg av peppli »

de 3 videobanden som filmade pentagon när det hände som blev konfiskerade 30 min efter attacken av FBI varför tror du att man inte har fått se dem än idag?
peppli
För mycket laddtryck

Inlägg av peppli »

Om du hör hovar som klapprar, tänk häst, inte zebra.

:Peppli
Nej jag försöker inte dumförklara någon alls vill bara föra en diskusion och bolla med folk vad folk själva tror men det spårar bara ur och blir till personangrepp och massa sådant skit :thumbdown: men för mig så e den bevisning samt motbevisning som går att få se för en lekman så tydliga att det för mig e solklart arrangerat attentat då där är på så många punkter som saker inte stämmer och saken e ju den att det är inte så lite saker heller snarare mer saker som ser skummt ut än naturligt...

:Peppli
fallet las ju ner av FBI så! alla pappersdokument osv förstördes ju också! och det kan man ju undra varför :roll:

:peppli
hur ska han kunna göra något åt saken?

:peppli
jo visst kan man kalla det indicium men du mäste väl förstå att folk inte bara hittar på sånna här indicium från allra första början?
Det finns ju underlag för dem och rätt mycket också det kan du ju inte neka till?
Så det e ju inte mer än rätt att det kommer upp frågor eller?

Nämn ett exempel.
Låst