Fiat uno 2,0 turbo (bromsad 452hk/505nm / kaross byte)
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 916
- Blev medlem: fre jul 22, 2005 12:39 pm
- Ort: surahammar
har letet efter en reducering 4 till 3 tum.... har även hittat ett gäng..FOLK ÄR INTE KLOKA!!! 600spänn + frakt
jag köpte denna för 130 spänn inklusive frakt från japan 4 lagers ..riktigt fin kvalitet måste jag säga
så nu kan man starta bettan igen eftersom jag inte kunnat meka dit min mängdmätare innan



jag köpte denna för 130 spänn inklusive frakt från japan 4 lagers ..riktigt fin kvalitet måste jag säga

så nu kan man starta bettan igen eftersom jag inte kunnat meka dit min mängdmätare innan

PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
nu har toppen fått sig en rejäll omgång av filen
höjde taket på insugs sidan för att få en bättre vinkel ner mot ventilen och körde upp den lite allmänt..
avgassidan fick jag fräsa bort en klack som begränsar avgasflödet på högre varv och effekt utag...
även en 1,5l soppa catch tank har snickrats ihop så man slipper alla soppa problem framöver... matar pump blir en blå Holley ..tryck pumpar 2st biltema 52-203...






höjde taket på insugs sidan för att få en bättre vinkel ner mot ventilen och körde upp den lite allmänt..
avgassidan fick jag fräsa bort en klack som begränsar avgasflödet på högre varv och effekt utag...
även en 1,5l soppa catch tank har snickrats ihop så man slipper alla soppa problem framöver... matar pump blir en blå Holley ..tryck pumpar 2st biltema 52-203...
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
nu har toppen fått en omgång i förbränningsrum och säten,ventilerna har fått smaka på mira-fräsen
injecerade även sleevs i avgas styrningarna... helt sjukt va bra det blir med sådana
så nu ska bara övriga toppdelar få sig en rengörning sen e det dax att sätta ihop den ren och fin för att schimsa in kammarna





injecerade även sleevs i avgas styrningarna... helt sjukt va bra det blir med sådana
så nu ska bara övriga toppdelar få sig en rengörning sen e det dax att sätta ihop den ren och fin för att schimsa in kammarna

PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
nu närmar det sig en bromsning
går riktigt bra...men minsta laddtryck verkar vara 2,5kg nästan så jag får nog ta å plocka bort en av mina extra fjädrar i wastegaten..
är nog en bit över 400hk redan då soppan i teorin ska räcka till ca 405hk och den räcker inte till på långa vägar
bjuder på lite sommar bilder från södra delarna av landet








går riktigt bra...men minsta laddtryck verkar vara 2,5kg nästan så jag får nog ta å plocka bort en av mina extra fjädrar i wastegaten..
är nog en bit över 400hk redan då soppan i teorin ska räcka till ca 405hk och den räcker inte till på långa vägar

bjuder på lite sommar bilder från södra delarna av landet

PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10198
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Väntar ivrigt på effektsiffrorna 

///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
blir kul att höra, toppen såg fin ut 

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/