240 GL -79 Busbil Stromberg+turbo.

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Alriksson
För mycket laddtryck

Inlägg av Alriksson »

är ditt mål mindre än 300hk så finns det ingen anledning att betala extra för en 405/531 topp i alla fall. Jag skulle, så länge jag körde med singel stromberg, köra 398:an helt standard, ev. med K eller V-kam (A funkar okej annars om du har annat att lägga pengarna på)

men de beror på om du bara vill få det att funka eller om du vill ha en herrejösseseffekt på en gång. annars kan man ju köra med så mycket orginalprylar som möjligt och sen byta ut mot bättre saker när ekonomi och behov finns.
Användarvisningsbild
feffe
För mycket laddtryck

Inlägg av feffe »

Alriksson skrev:är ditt mål mindre än 300hk så finns det ingen anledning att betala extra för en 405/531 topp i alla fall. Jag skulle, så länge jag körde med singel stromberg, köra 398:an helt standard, ev. med K eller V-kam (A funkar okej annars om du har annat att lägga pengarna på)

men de beror på om du bara vill få det att funka eller om du vill ha en herrejösseseffekt på en gång. annars kan man ju köra med så mycket orginalprylar som möjligt och sen byta ut mot bättre saker när ekonomi och behov finns.
Du har helt rätt. just nu är målet att få det att funka, sedan uppgradera allt eftersom. :)
"Går du i någon annans fotspår så kommer du aldrig först"
Användarvisningsbild
feffe
För mycket laddtryck

Inlägg av feffe »

Bild

fått isär allt nu. nu skall allt mätas o viktas.
nya delar beställs snart
"Går du i någon annans fotspår så kommer du aldrig först"
Skriv svar