Max effekt B20 UTAN turbo
Hehe jo de är nog sant. Men nu ska de väl gå en 142 med hyfsad potent motor som tyvärr saknar riktiga gasare och extraktor. Höll på sälja de jag har i isbilen men blev inte så då han sålde bilen iställe. Annars går de väl många gamla oplar med volvo motorer i nu där eller?
Isbil 142DL -74 mattsvart eldflammor B22 dubbla solex 45
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
164A -69 orginal
Helt rätt orange är den. Jag själv har ju inte direkt någon startklar just idag, men o andra sidan kan jag ju knappt visa mig i Lycksele nu
Farbror blå har nog ett ont öga på mig där hehe.

164A -69 orginal
164A -69 orginal
ok, misstänkte det, var spekulant på den bilen själv i somras nämligen. Enligt säljaren då var det en 2.1L b20 med r-kam, "professor" topp och dubbla su. Förr i tiden fanns det ju ett par potenta 164´or i stan oxå, en som kallades bobban på berget, rosa med motivlack på huven å en annan var grå, turbomatad med 240 bakdel (eller om det va en 242 med 164 front
) En polare som numera bor i linköping håller på att plocka ihop en riktigt stygg b30 med kompressor å massa godis, ska bli intressant å se hur den kommer att röra på sig
skulle själv vilja ha en 64´a med tripplegasare (alt turbo) men tyvärr växer sådana objekt inte på träd direkt

skulle själv vilja ha en 64´a med tripplegasare (alt turbo) men tyvärr växer sådana objekt inte på träd direkt

suzuki 1127cc turbo
Roffe har ju en Kadett B med vässad B23 oxå..knohultarn skrev:tja, ryktesvägen har ju folk weber b20is med flera miljoner hästar, dock väldigt få som syns utanför garageportengår en gammal rallyascona med b23 i stan om jag inte missminner mig helt iaf. Den råkar inte vara orange den bilen du pratar om?
Hmm, kan det vara den 142 som jag numera äger ?knohultarn skrev:ok, misstänkte det, var spekulant på den bilen själv i somras nämligen. Enligt säljaren då var det en 2.1L b20 med r-kam, "professor" topp och dubbla su.
Orange 142 -74:a med norskt krom i lacken, rost dvs. B20 2liter, med r-kam, professortopp (Maxportad, planad och 46 38,5ventiler) och dubbla su..
Är lite sugen på nå bättre gasare och extraktor..
Ahaknohultarn skrev:tori: japp det är den. glöm inte att den oxå är utrustad med ljugarbänk bak![]()
ska kolla om jag har min extractor till b20 kvar.. sen jag blev av med garaget är det lite ogrejdigt bland alla bildelar![]()
har du kvar 900´an än?

Jodu, ljugarbänken e inte dum å ha..

Gör det, skulle inte skada iaf

Japp, 900:an står i garaget och byggs om inför årets bilstreosäsong.. Är juh sponsrad av Alpine & Ljudshopen i Skellefteå numera, så man har lite större krav på sig

jo, är bara motorn enligt säljarens uppgift så ska det ju röra på sig ganska bra, men det måste man nästan plocka isär för att kolla (=jobbigt)
hade själv en liknande b20 (2.1, r-kam, större topp, extractor etc.) för många år sedan. Körde till en början med dubbla su men fick den aldrig riktigt till att gå bra. Handlade på mig 2x45´or å drahelvete vilken skillnad det blev, rkammen e ju lite bråkig på lågvarv, men går ju att dra desto bättre upp i registret
aha, seriöst värre, själv har jag ingen stereo utan får lyssna på ett skrammlande avgassystem eller tantens gnällande över min något vådliga framfart med motorfordon

aha, seriöst värre, själv har jag ingen stereo utan får lyssna på ett skrammlande avgassystem eller tantens gnällande över min något vådliga framfart med motorfordon

suzuki 1127cc turbo
Joo, plocka isär den e jobbigtknohultarn skrev:jo, är bara motorn enligt säljarens uppgift så ska det ju röra på sig ganska bra, men det måste man nästan plocka isär för att kolla (=jobbigt)hade själv en liknande b20 (2.1, r-kam, större topp, extractor etc.) för många år sedan. Körde till en början med dubbla su men fick den aldrig riktigt till att gå bra. Handlade på mig 2x45´or å drahelvete vilken skillnad det blev, rkammen e ju lite bråkig på lågvarv, men går ju att dra desto bättre upp i registret
![]()

Kanske e en 2.1 som säljaren sa åt dej.. skulle ha kollat upp det.. Men då e det dedär å plocka isär;)
Jo su:are e inte optimalt direkt.. Men får duga tills ja få i nå gasare

Tycker den inte e så jädra hemsk.. men inte går den som den ska på låga

Joo, d spåra som ur.. så nu offras allt för ljudets skull

Ja den rosa känner jag till, men de var ju en 142 (på papperet)med 164 framddel. Gick i Bjurholm först sen lycksele o vidare upp till tärna där den tyvärr kvaddades i diket och skroten sen. Motivlacken med Bob Marley på huven gjordes av en kille i Bjurholm på -80 talet någon gång. Mina trippel solex har suttit på den tidigare. Den turbomatade 162 äger jag och är en ditsvetsad nyare 240 bakdel. Din polare i linköping var visst ute efter en 164 hörde jag, var ett ombud som ringde mig o fråga om jag skulle sälja org -69. Om de nu är samma person? Sen gick de ju en silvergrå 164 också där som hamnade i bjurholm. Sista jag hörde om den var den nerskruvad i en lada i bjurholmstrakten. Sen vet jag inte var den killen tog vägenknohultarn skrev:ok, misstänkte det, var spekulant på den bilen själv i somras nämligen. Enligt säljaren då var det en 2.1L b20 med r-kam, "professor" topp och dubbla su. Förr i tiden fanns det ju ett par potenta 164´or i stan oxå, en som kallades bobban på berget, rosa med motivlack på huven å en annan var grå, turbomatad med 240 bakdel (eller om det va en 242 med 164 front) En polare som numera bor i linköping håller på att plocka ihop en riktigt stygg b30 med kompressor å massa godis, ska bli intressant å se hur den kommer att röra på sig
![]()
164A -69 orginal
164A -69 orginal
aha, sedär.. synd på den bilen =) jasså, det e du som sitter och trycker på den turbon, gjort nått åt bilen eller e den "som förut"? hmm, ja det kanske stämmer att det var en silvrig oxå. fanns ju en guldfärgad med trippelgasare för nå år sedan, kanske du som har köpt den oxå?
ja inte omöjligt att han ska köpa en till 64, han skiter ju pengar verkar det som

ja inte omöjligt att han ska köpa en till 64, han skiter ju pengar verkar det som

suzuki 1127cc turbo
Va va va??? Varför misstänker du mig
Jodå klart de är jag som har den. Turbon var ju lite synd jag inte köpte direkt av Tomas. Han ville ju att jag skulle ha den, men blev ju några ägare imellan o de var ju inte snyggt gjort de som gjordes på slutet. De var väl för ivriga att åka ut o gasa med den. Kan säga att ladda turbo på orginal plåtrenare på E motorn läcker ju ganska ordentligt. Sen var grenröret så smalt på nåt ställe att jag knappt fick igenom lillfingret m.m Men jag har börjat lite smått, har skaffat electromotive tec2 sprut/tändning som ska dit. Men står lite stilla de projektet nu.

164A -69 orginal
164A -69 orginal
ja, varför misstänker jag dig?
jöpp, den häckades ner ganska rejält på slutet, för många ägare som bara gasade och sedan sålde då det pajade, men så är livet ställt ibland. Hur är skicket på den annars nuförtin? Du ska inte köpa 64´an som e ute på annons här, inte dumt att ha en till 

suzuki 1127cc turbo