Sida 4 av 5
Postat: lör okt 18, 2008 9:34 pm
av invader
Och grymmare blir det...

Postat: mån nov 03, 2008 7:05 pm
av ander3on
Såg också bilen i rosers.. har även filmat de
Ljudet är underbart ur 5:an

Postat: tor nov 13, 2008 9:13 pm
av invader
Sen sist bilen rullade så har mycket hänt. Kommer en större uppdatering i helgen.

Postat: sön nov 16, 2008 9:56 pm
av invader
Postat: tis nov 18, 2008 10:40 am
av Grundstrom
fränt bygge
Postat: tis nov 18, 2008 7:17 pm
av Rasmus Annander
var har du köpt handbroms konsollen?
cool bil

Postat: tis nov 18, 2008 7:19 pm
av invader
Rasmus Annander skrev:var har du köpt handbroms konsollen?
cool bil

http://www.raidopower.se/
Postat: ons nov 19, 2008 10:40 am
av Simon.j
Vad säger bes om hydralisk handbroms?
Vet juu inte vad som gäller vid ombyggt fordon, men har hört att det blir svårt vid vanlig besiktning...
Lycka till!
Postat: ons nov 19, 2008 11:14 am
av JBlom
Kommer inte ihåg exakt årtal men kan vara -75 så är Hydraulisk handbroms godkänt.
Grymt bygge.

Postat: ons nov 19, 2008 11:53 am
av wyzer
Simon.j skrev:Vad säger bes om hydralisk handbroms?
Vet juu inte vad som gäller vid ombyggt fordon, men har hört att det blir svårt vid vanlig besiktning...
Lycka till!
e det inte så att dem som har hydraliskhandborms kopplar in sig på org bromsrör??
handbromsen måste ju vara helt oberoende av dem vanliga
så om man monterar dit ett par extra ok bak och drar nya ledningar från HB till dem "nya" oken så måste dem väl godkänna det lr e jag helt ute å cyklar??

mvh
Postat: ons nov 19, 2008 12:23 pm
av FMR
Hydalisk handbroms EJ GODKÄNT i GATBILAR pga av att dom tappar tryck spelar ingen roll om du har dubbla ok du måste endå ha vanlig handbroms oxå.. gäller även ombyggda /amatörbyggda fordon..
man kunde ev få dispans om det inte gick att montera vanlig handbroms med det går ju nästan alltid..
SFRO sa det till mig i sommras!!
rally bilar har dispens pga av att dom är reggade som tävlingsredskap har jag för mig nån sa!!
Postat: ons nov 19, 2008 5:08 pm
av 900 Power
FMR skrev:Hydalisk handbroms EJ GODKÄNT i GATBILAR pga av att dom tappar tryck spelar ingen roll om du har dubbla ok du måste endå ha vanlig handbroms oxå.. gäller även ombyggda /amatörbyggda fordon..
man kunde ev få dispans om det inte gick att montera vanlig handbroms med det går ju nästan alltid..
SFRO sa det till mig i sommras!!
rally bilar har dispens pga av att dom är reggade som tävlingsredskap har jag för mig nån sa!!
Det stämmer mycket bra, frågade samma sak till SFRO och det var absolut endast i vissa extrema fall man fick det godkänt med hydralisk handbroms..
Pga att den kan tappa trycket och då fungerar den inte som handbroms.
Postat: ons nov 19, 2008 5:57 pm
av averstedt
900 Power skrev:FMR skrev:Hydalisk handbroms EJ GODKÄNT i GATBILAR pga av att dom tappar tryck spelar ingen roll om du har dubbla ok du måste endå ha vanlig handbroms oxå.. gäller även ombyggda /amatörbyggda fordon..
man kunde ev få dispans om det inte gick att montera vanlig handbroms med det går ju nästan alltid..
SFRO sa det till mig i sommras!!
rally bilar har dispens pga av att dom är reggade som tävlingsredskap har jag för mig nån sa!!
Det stämmer mycket bra, frågade samma sak till SFRO och det var absolut endast i vissa extrema fall man fick det godkänt med hydralisk handbroms..
Pga att den kan tappa trycket och då fungerar den inte som handbroms.
enligt sfro besiktningsman som va hemma hos mig så va den godkänd men han tyckte inte om den.
så man får väll hoppas att den går igenom

Postat: sön dec 07, 2008 10:15 pm
av invader
Snart dags för besiktning. I stort sätt är det bara krängare fram, soppa tank och montering av stolar som är kvar.
Originalmotorn är uppstartad.
De nya frambromsarna är monterade.
Bromsarna fyller ut ganska bra.
Handbromsen är färdig och fungerar.
Nya lådan från BMW 540 e39. Grövre ingående axel än M3 lådan, ska var mycket tåligare än M3 lådan.
/H
Postat: tis jan 13, 2009 9:49 am
av invader
Här har det varit tyst ett tag nu. Tony har byggt om bilen så en nu är klar för besiktning. Han har även varit ut och testat och det var tydligen mycket stor skillnad med krängare på bilen. Dröjer dock innan den kan bli nesiktad då det tydligen måste vara torrt för att dem ska kunna göra bullerprov.
Det har trillat in en portad topp med kammar från enem och bättre fjädrar och ventiler. Ska försöka hinna förbi garaget och ta lite bilder när jag hinner.
Ny kolvar är beställda från USA, i övrigt verkar det bli en motor som byggs fullt ut med förstärkningar och eventuellt betong. Bredare slicks och en ny btr är också påväg över.
Planer finns även på att montera kylaren bak i bilen. Någon som har erfarenhet hur det blir med termokontakter och cirkulationen i kylaren om man lägger en vanlig frontmonterad kylare ner?
/Henke