
Varvar du längre än 7500rpm på tävling eller är det tillräckligt med 2500rpm i register? Antar att du har rätt hög utväxling det kan ju va till hjälp.
Effekten ser ju ut att fortsätta stiga efter 7500rpm också.
På tävling kan jag varva den till 8000 men jag byter nog växel före det. Jag kör med std e30 m3 låda och 4.45 i slutväxel, jag skulle vilja ha 4.75 dessutom andvänder jag bara 2:an 3:an 4:an och 5:ans växlar.RoGGaH skrev:Skoj att se nån som kör med M10 turbo och en gammal bmw och dessutom vinner![]()
Varvar du längre än 7500rpm på tävling eller är det tillräckligt med 2500rpm i register? Antar att du har rätt hög utväxling det kan ju va till hjälp.
Effekten ser ju ut att fortsätta stiga efter 7500rpm också.
Den landade precis på 500 strecket men laddtrycket ligger då mellan 1,6-1,65.robban skrev:Vad vart det för effekt i nya motorn och laddtryck skymtar man 500 och 1.5bar?
Vilken kam blev det i nya jämfört med den gammla 304:an?