Sida 4 av 6
Postat: fre aug 15, 2008 6:42 pm
av knotan
jag vet inte hur pass det skiljer mellan monkeymotorn å andra kina 4--taktare,.
men jag satte i förtärka fjädrar till derbi senda i min turboladdade 107cc:are
fick justera lite å korta ev dem en bit men det löser du nog

Postat: fre aug 15, 2008 6:59 pm
av Richard
Givetvis vill vi se bilder på installationen

Postat: mån aug 18, 2008 9:36 pm
av Vrålapan
Jag hoppas på en liten film i slutet på veckan, men då vill det till att jag fått ordning på kopplingen, vill ju inte visa upp något som låter som en moppe med variator

Postat: mån aug 18, 2008 10:30 pm
av Vrålapan
en bild på den lilla "Raggarbils kompressorn"

Postat: ons aug 20, 2008 3:01 pm
av Perrry
tuff som fan:D:D
Postat: tor sep 18, 2008 7:15 pm
av Vrålapan
I morgon blir det testkörning med lite högre komp, kastar orginalpackningen o kör med en grafitpackning som är 0.4 mm o kan komprimersa ca 40% så den blir tunn o fin, orginal är 1.3mm ca
sen hoppas jag att jag skall få ut max effekt
När jag lyfte toppen var det ett jack i kolven

har tydligen fått ventilhäng

alla fel som är relaterade till för mycket effekt eller varv är välkomna

Postat: sön sep 28, 2008 10:14 am
av Vrålapan
Tusan vad less jag blir på mig själv, bänkade hojen i fredags men det gick inte så bra

pga den höga värmen som blev vid körningen så lossade en slang utan min vetskap o det blev pensin lukt o den gick dåligt! o under första upprullningen då vi inte mätte effekt så märkte jag inte att den slirade på kopplingen så kopplingen blev helt uppäten
Men den varvade dock över 13000, o toppfart över 150 km/h
Nu blir det nog inget nytt försök innan jag fixat justerbar tändning o ordnat så att alla slangar sitter kvar

[/img]
Postat: ons okt 01, 2008 5:06 pm
av Vrålapan
Eftersom jag fick ett föreläggande om besiktning av polisen pga hög bullernivå, så åkte kag till besiktningen idag, det började bra
han frågade om den såg ut så här orginal och jag svarade -japp
sen uppstod problemet! man skall ligga under 103 Db vid halvgas jag hade 109 på tomgång?!
ändå hade jag monterat på Skyteam orginalljuddämparen!
men till saken hör att jag hade lite hög tomgång då den var kall, men ändå

Postat: mån okt 20, 2008 5:11 pm
av Vrålapan
Idag blev hojen godkänd! med god marginal, måste varit att jag drog insuget till andra sidan, hela 0.1 Db tillgodo
102.9Db!!!

[/img]
Postat: tor okt 23, 2008 4:37 pm
av Johansson
Grattis!!
Postat: tor okt 23, 2008 5:34 pm
av Victor Heinerud
Grattis! Nu vill vi ha film

Postat: ons okt 29, 2008 11:59 pm
av Vrålapan
Film kommer nog tidigast när jag o Zfifty varit i Umeå om vi kommer iväg...
Har idag fixat med nytt avgassystem som skall bli dubbelpipigt under sadeln, man kan ana hur det blir på bilden, två kolfiberdämpare under sadeln.
Har idag i dagarna skickat en motorkåpa som spruckt till svets i norrland
Man vill ju att den spruckt pga av för mycket kraft, men det kan ju även vara vidrationer

Postat: tor okt 30, 2008 7:46 pm
av childman
Dehär är ju heelt otroligt, häftigt alltså!
Men hur stor är slagvolymen?
Postat: lör nov 01, 2008 3:58 pm
av Vrålapan
Jag håller mig till 125cc än så länge

har en ny 150cc i garaget men den får vänta, orkar inte bygga nya fästen o drivning, den har annat svänghjul så det blir lite pyssel, men naturligtvis är anledningen att jag vill vara laglydig o inte överstiga 125cc?

eller inte
O om 150cc:n skall användas så är det nog lika bra att borra upp den lite också...
får snart en ny kolv sedan kan jag börja bygga ihop den igen, men ljuddämparna lär dröja, så det får bli något provisoriskt under tiden
Alla bränsleslangar skall pressas på Hydroscand så att de blir täta, men de kan ta mig tusan ta betalt där!
Postat: mån nov 03, 2008 7:18 pm
av Vrålapan
Det nya avgassystemet blir dubbelpipigt, slangarna skall naturligtvis sitta snyggare sedan.
