Haha tackarSR skrev:Fin kabelsammling![]()
Vart kan man köpa en såndär gaspenna?
Vad skulle du köra med för grenrör? Hemmasnide?

Gaspennan köpte jag på biltema för 36,90 har jag det för

Precis som 142 TiXeR säger Ajdén klirrar det

Haha tackarSR skrev:Fin kabelsammling![]()
Stämmer bra det142 TiXeR skrev:Tror det står tidigare i tråden att ajdén smider på grenröret åt han.SR skrev:Fin kabelsammling![]()
Hinner du starta upp innan vintern?
Svaren finns på MS sverige men jag letade fram lite åt dig...Rutan skrev:Ingen som vet hur bredbandslambdan ska kopplas?
Eller ska den överhuvudtaget ha någon kontakt med boxen?
Jag har försökt hitta svar på MS hemsida men hittar inget![]()
Sen ang tpsen kan man mäta det på stiften på något vänster?
Tackar hittade inte den där...Zeon skrev:Svaren finns på MS sverige men jag letade fram lite åt dig...Rutan skrev:Ingen som vet hur bredbandslambdan ska kopplas?
Eller ska den överhuvudtaget ha någon kontakt med boxen?
Jag har försökt hitta svar på MS hemsida men hittar inget![]()
Sen ang tpsen kan man mäta det på stiften på något vänster?
CITAT FRÅN MS SVERIGE GÄLLANDE TPS 850 MODELL
---------------------------------------------------------------
Jag är kanske sent ute med detta inlägget, men det kanske kan hjälpa någon annan i stället så jag kör på.
Bosch 0 280 122 001 är en potentiometergivare (vridbart motstånd) som också sitter på Volvo 850. Jag har också den givaren och har mätt motståndet till:
1. Jord (gul/brun tråd Volvo)
2. 5 v ref. (gul tråd Volvo)
3. signal (vit/gul tråd Volvo)
Mellan 1 och 2: 1,86 Kohm
mellan 2 och 3: 0,99 Kohm - 2,65 Kohm
Nu är det så att spjället kan gå åt olika håll och att vända på TPS-enheten går ju inte utan ingrepp på komponenten.
Det går likaväl som för Sara när hon var 90, men mycket bökigt. Eftersom det är ett vridmotstånd så är det ju bara att skifta på trådarna 1 och 2.
Min TPS sitter på ett spjällhus tillhörande VW 1600E och den var då bara att klämma dit rakt av.TPS enheten hade andra fästpunkter än "gamla TPS" så jag använde den "plattan" och skruvade fast den nya något snett. Se bild nedan. Har du ingen platta så använd en bit aluminiumplåt. TPS till en Volvo 740 duger bara som platta.
----------------------------------------------------------------------------------