Sida 4 av 6
Postat: fre jul 18, 2008 10:37 pm
av SR
Verkar ju gå bra

fränt

och fort gick det att få ihop det

Postat: fre jul 18, 2008 10:41 pm
av Mikael S
Ungefär två veckor skulle jag gissa på
Postat: sön aug 24, 2008 7:15 pm
av Mikael S
Lär väl berätta att bilen fortfarande lever och frodas, gått ca 200mil i sommar och inte ett enda problem sen jag satte ihop den. Fortfarande helt orginal maskin, dock har jag fått gått ner på 14-15grader förtändning ungefär på fullgas men verkar vara rätt spikkänslig motor
Körde lite med G-tech pro RR idag då. Höjt laddet till 0.85 och nu körde jag första tolvan på gatdäcken
201m 8.483s @ 148.719km/h
402m 12.801s @ 182.644km/h
60fot på 2.286s
0-100 på 5.656s
0-200 på 16.244s
100-200 på 10.568s
Postat: ons sep 03, 2008 8:46 pm
av Mikael S
Var till årets sista Träningskväll på söderhamns flygfält för att jaga sjuan och första repan ut blev 8.000 och i tredje repan tog jag första sjuan sen så backa jag upp med två till efter det.
60-fot 1.814s
7.869s
146.82km/h
Känner mig mycket nöjd med resultatet! Ett bra bokslut för i år
Postat: ons sep 03, 2008 9:19 pm
av Mikael S
Och en film på spektaklet, launchkontroll är för mesar föresten
http://www.garaget.org/video/lymct0mlmiuz
Postat: tor sep 04, 2008 7:32 pm
av David Herbertsson
Haha, den går ju som tusan!

Fordar är bra skit, tål mycket stryk.
Vad är det för planer för bilen? Ska du åka eller trimma vidare?
Har du räknat nått på vilken budget du har på bygget, måste va rätt bra prestanda för pengarna?
/David
Postat: tor sep 04, 2008 9:39 pm
av Mikael S
Vi får se vad som händer, har inte tänkt så mycket på det
Ska mappa en likadan bil fast med E85 imorgon så får se hur den reagerar. Man kanske får byte bränsle....
Faktiskt har det inte varit billigt. skulle tippa på ungefär 19000kr i trim. Men då är det faktiskt en hel del påkostade runt omkring grejor, t.ex ny turbo osv
Postat: fre sep 05, 2008 6:33 am
av therealpinto
Ända sedan första sommaren med 2.8 turbo i en viss blå Capri har jag sagt att det inte är några problem att åka tolvor för tolvtusen med en 2.8/2.9. Med begagnade delar ska det inte vara nåt bekymmer.
Tyvärr åker man ju inte elvor för elvatusen men 19kkr verkar ju räcka
/Gustaf
Postat: fre sep 05, 2008 8:27 am
av Mikael S
Ja för tusan det går att snika både här och där. Men jag hade lite bråttom denna gång så handlade bara

Postat: fre sep 05, 2008 11:43 am
av JBlom
Tog mig fiheten att ändra lite...
Mikael S skrev:Ja för tusan det går att snika både här och där. Men jag hade så sjukt med pengar efter jag sålde min kebabkälke med turbo så denna gång så handlade jag bara

Är riktigt impad av V6an ja, drar iväg hur trevligt som helst å den går riktigt bra som synes.

Och ljudet från den är ju oxå porr.
Postat: fre sep 05, 2008 12:00 pm
av Mikael S
Haha

Postat: ons sep 24, 2008 6:43 pm
av Mikael S
Fipplat en smula på laddtrycksskruven igen då. Laddad 0.95bar nu och har en 3.9:1 utväxling på så slutfarten studsa upp rätt friskt på senaste G-tech vändan
201m 7.987s @ 150.458km/h
402m 12.234s @ 186.555km/h
0-100 -> 4.555s
0-200 -> 14.546s
100-150 -> 3.535s
100-200 -> 9.991s

Postat: lör sep 27, 2008 10:40 pm
av Mikael S
Polarn lyckades köra snabbare än mig idag med sin rätt vässade Evo 8 så jag var bara tvungen att testa igen och köra snabbare så slutade i 2 hundradelar från en elvasekunders repa
201m 7.787s @ 151.311km/h
402m 12.023s @ 187.328km/h

Postat: sön sep 28, 2008 9:39 am
av jorgen
grattis till så fina tider

Postat: fre okt 10, 2008 1:53 pm
av Mikael S
Idag bromsade jag Sierran för att se om det är nå pulver i den eller bara snack.
Började med att bromsa den som det när jag kom dit och då gav den 297hk på driven. Ökade på tändningen 3grader samt justerade bränslet och den gav tillslut en effekt på 323.6hk och 487.1nm på hjulen! Detta vid 1.1bar och helt oöppnad motor
Räknat med 12% drivline förlust så borde det vara i närheten av 365hk och 550nm i motorn
Effektmax är vid 5000varv och vridmax är vid 4300varv sen dalar kurvan av efter det. Kammen i en orginal maskin är inte speciellt vass och så kör jag med 2.5tums avgassystem med två dämpare för att ha behaglig ljudnivå i kupen
Jag är mer än nöjd med dagen och som vanligt ett bra bemötande av Rogga på Motornord
